incerfa Creative Commons License 2004.10.29 0 0 849

Azannya!

RS-t vontatásra? Hümmmmm ?

Szóval az előttem felszólalók nagy okosságokat mondottak !

Ez az amikor a lejárt, illetve selejt ernyők ellenőrizetlenül kerülnek ki, sajna dilettánsok kezébe.

Tudjátok, hogy mire lehet a legokosabban használni ?

Napernyőnek, ha valaki nagyon szépen és kultúráltan tudja kitenni illetve kifesziteni.

Gödöllőn minden évben a klubom szalonnasütője fölé egyet kifeszitünk, nagyon jó néz ki, valamint jókat lehet eldumálni alatta.

Erre használjátok !

Vontatásra kialakitott ernyő az egy külön műfaj. Át lehet alakitani egy volt UT-15-öst vagy akár egy SW-t is, csak érteni kell az átalakitásához. A rések, a vontatási pont  valamint a leoldás rendszerét profi módon kell kialakitani, majd úgy használni !

Tehát lehet, csak szakembernek kell hozzányúlni, aki egy icipicit ért az aerodinamikához is

AZ RS nagy marhaság volt, ezzel már ölni is lehet, ha dilinyósok próbálkoznak vele.

Sőt ! Az RS márt ölt is embert a Dunán és a szolnoki holt Tiszán.

A fényképet nézve -  amit a cimbora feltett  - végezetül kiemelkedhet csak valójában fékernyőként szolgál a  szerencsétlen motorcsónaknak.

Talán egy atommeghajtású "rocsó" (Rocsó= magyarul rohamcsónak, szocreálul !)

tudná húzni, de kiemelkedni (felemelkedni) igencsak nem tudna, a szerencsétlen gyenguszka rései miatt !

 

Visszatérve az RS viziugrásokra, több éven keresztül voltan a dunai vizibaromságoknak az ejtőernyős főnöke, de minden akkor ugratott fickót profi módon készitettünk fel. Szegények úgy néztek ki mint a karácsonyfa. Volt rajtuk 1-1 db célszalagtartó tatyó, teli szines szalaggal  1 db.lelógó fenékzászló füstölővel, amit a nyitás után kellett leenegedni, de előtte a füstölőket begyújtani. Szóval aki kiérdemelte az aug-20-i részvételt, annak igazi élményben volt része.

Emlékszem a leggyengébb ugrásszámmal (60) résztvevő fickó volt a világ legboldogabb embere, hogy részt vehetett a bulin.

Szép élmények voltak a résztvevőknek, nekünk góréknak meg a frász és a meló.

De a hazatelepülés közbeni, kerepesi kocsmában  leguritott sör mennyisége mindent elfelejtetett.

Szóval szép élmények voltak, talán azért is mert abban a világban minden ingyé volt a résztvevőknek (ISSZUK IS MÉG MA IS AZ ÁRÁT DEREKASAN, AZ AGYAKBAN NEHEZEN ÁLL BE AZ AMI MÁSHOL MÁR RÉGÓTA TERMÉSZETES, ŐK VITTÉK IS VALAMIRE, ŐK EJTŐENYŐZNEK BOLDOGAN, NÁLUNK MÉG MINDIG CSAK IRIGYKEDNEK ÉS ACSARKODNAK)

Visszatérve az eredeti témához: mindent lehet csak okosan és bölcsen, kikérve a hozzáértők véleményét !

Egyébként a vontatásos vizi buli jó buli, főleg azoknak akik csak valóban a lebegés élményét szeretnék kipróbálni, majd a vizbe toccsanni !

 

(valamikor annó, a szociálizmusban volt egy olyan kiképzési tematika, hogy vontatásos ejtőernyős képzés, abból a célból, hogy a növendék gyakorolja az ereszkedést és a földetérést. Két fajta magasság volt, a rövid kötél volt a  75 méteres, a hosszú a 150 méteres.

A konstruktörét úgy hivták, hogy Kerekes Pali bácsi. A vontatás az akkor használatos reptéri gépkocsikkal (GAZ-51) történt.

A platóra volt felhelyezve a spulni, amit a kötél volt. Volt a platón egy zászlójelző pasi, aki intett, hogy mikor kell leoldani.

Az ernyő tipusa: 51 mintájú vontatásos ernyő.

Jó volt most visszaemlékezni !

 

Azok a cimborák akik meg akarják magukat vagy mások gyilkoltatni, inkább napozzanak alatta. Erre a célra szivesen adunk el leselejtezett kupolákat.

 

 

Előzmény: parajesus (848)