GGV Creative Commons License 2004.11.24 0 0 6
Sziasztok!

Én elsírom a bánatom. Tavaly(!!!) az egyik szervízben észrevették, hogy le van törve a bal első rugóm első menete. Azt mondták, hogy azonnal ki kell cserélni, mert életveszélyes. Kezdő voltam, benyaltam. Kicserélték. Azt mondták, hogy nem lehet egy rugót cserélni mert az új sokkal erősebb és nem tesz jót az autónak. Azt mondtam, cseréljék az egyiket, és ha lesz pénzem, akkor (kb két hét) a másikat is. Belementek. Mikor megláttam az autómat, azt hittem elsírom magam, úgy festett mint egy szakadt IFA, totál ferde volt és kb. kéttenyérnyi hely volt a sárvédőív és a kerék között, persze a verebeket világította annyira felfelé állt. Azt mondták, hogy ők szóltak, hogy rossz lesz az autó. Már az első métereken éreztem, hogy valami nem az igazi, olyan hosszú új rugót tettek bele, hogy ha a kerék elindult lefelé 1cm-t, óriási csattanással jelezte a gátló, hogy ő csak eddig tud nyúlni. Kiderült hogy nincs rugójuk benzines Transithoz, de azt mondták, hogy visszaveszik a saját rugójukat és egy jó hosszúságú de erősebb rugót tesznek bele. Nem sikerült. Az új rugó erős és hosszú. De, a sajátjukat visszavették 12ezerért, és vettek egy bontottat 8ezerért. Beletették 3900-ért, tehát kaptam 100 Ft-ot vissza. Tehát én fizettem mindkét beszerelést (az első nem 3900 volt, hanem sokkal több) plusz vettem egy használhatatlan rugót 8000-ért, amit mindenképpen ki kell cseréltetnem, de csak párban lehet rendelni.
Így a tanulópénzem: Két beszerelés, egy bontott hosszú és erős rugó, és ha nem bírta a gyűrődést, akkor egy lengéscsillapító, plusz a két új rugó, és a hozzájuk tartozó beszerelés.

Bocsi a hosszú történetért, de azt hiszem jellemző történet egy magyar autószerviz és egy nem arrogáns átlagember kapcsolatáról. Úgy látszik mégiscsak azoknak van igaza akik bemennek, és ráborítják az asztalt a szervizfőnökre, és leszarja, hogy ha a szerelők meglátják azonnal hánynak, annyira utálják. És annyiszor borít, ahányszor nem sikerül valamit megcsinálni az autóján.

Az én autóm 1986-os rövid, alacsony, hátsókerékhajtású és négy nagyon durva sebességfokozata van. Benzines, 2000ccm OHC, karburátoros.

Üdv GGV