Zöldlomb Creative Commons License 2004.12.13 0 0 289

 

Na, kedves egyet nem értők!

 

Eddig vártam, hogy az eszmecsere valami eredményre vezessen, vagy valami olyan felé mutasson. Most, hogy ez megtörtént, szerényen én is elmondanám tapasztalataimat és véleményemet, csak úgy, szakemberként és nem a téma kupecaként.

 

Azidőtájt, amikor sok nagytudású, nagyon tapasztalt nagyon HAJJAKEND árnyékában kezdtem favágó pályafutásomat, a jó gép és a vacak gép is egyaránt fáradtolajjal kenődött és benzinkútból származó kétütemű benzinnel futott. A gépek néha jól  mentek, néha meg csak szervízből szervízbe. Szervíz alatt értsd a környék ügyes emberét, akik babakocsiból és mosógépből csináltak fűnyírót, amik csak nedves fű esetén ráztak, bár ez esetre mellékeltek igazi gumicsizmát és gumikesztyűt is. Egy-egy nagyobb munka után lehetett a gépet takarítani sokáig a rákokszolódott olajos trutymáktól, de a lánccal nem kellett sokat vacakolni, nem kellett tisztítani, nemigen kellett élezni, hanem jól ki kellett dobni. A munkát mindig új lánccal tudtuk kezdeni, amit minden esetben jól ki is számlázott az illetékes a megrendelőnek. Ezidőtájt az helyes árképzés alapja az elfogyasztott láncmennyiség, és a lehetséges gép-gyorsjavítási állásidők pontos megbecsülésének kettős pillérén nyugodott.

 

A fejlődés következő fokán én visszamásztam a fára, hogy magam alatt és felett (tényleg, lásd az előzőekben a fotókat) vágjam azt, és magánzóvá váltam. Ezidőtájt és e helyzetben fokozott szempontként jelentkezett a megbízhatóság a gépparknál. Fontos mozzanat lett a karbantartás, és először tapasztaltam meg azt a felemelő érzést, hogy sz*r géppel is lehet komoly munkát végezni (lásd az előzményeket). Amióta a magam gépeivel dolgozom, nem szórom a lóvét, de a Mol láncfűrész olajánál lejjebb nem adom. Ha tehetem, akkor én is normális olajat teszek a kenésbe, sőt, ha tehetem akkor az új típusú lebomló olajakat használom, ami azon túl, hogy környezetbarátabb még a gépben sem kokszolódik ki, és a műanyag alkatrészeket sem marja el, míg a hagyományos, és híg olajok fröcsögnek mindenhova a gépházon belül is, és csak az elérhetetlen helyeken található tömítéseket és szigeteléseket teszi tönkre. Ja, és abban a piaci szegmesben, ahol én dolgozom az "adunk a környezetünkre dumát" jobban el lehet adni, mint a "szempillantás alatt kész vagyunk, és a fájának nyoma sem lesz" dumát. Értsd ezt árképzési alapnak...

 

A motorolajjal kapcsolatban meg annyit, hogy a Barkasba szánt jó minőségű kétütemű benzint, csakúgy mint a benzinkutas ásványi alapú 2t keverőolajait. Nem hiszem, hogy tartósan megbízható kenést biztosítana egy 12000-rel pörgő fűrésznek, amikor azt annak a "löm-pöm-pöm" Barkács-nak tervezték, már 5000-nél szétesik. Veszem a 2000 Ft/l szintetikus gyári olajat, és 12000-et pörög a gép, és nem pusztul le egy-két év alatt, pedig nálam heti 2-3 napot mindig mennek a gépek.

 

Odafigyelek a felszerelésemre, és a gépeimre, és így tudom a legtovább használni, a legmegbízhatóbban használni. És ha ennek ellenére tönkremegy, akkor meg legalább nem én tehetek róla. És ez szerintem nem sznobság, és nem marketingduma.

 

LE A GÁNYOLÁSSAL!

 

Üdv, Zöldlomb

 

 

 

Előzmény: gépdoki (287)