Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.07.03 0 0 169
Ha valaki rámondja erre a filmre, hogy Sci-Fi, majd kijelenti, hogy annak meg szar, akkor annak a szar sem elég keserű...-szokták az ilyenre mondani.

Nem volt ezzel a filmel semmi baj.

Ha van Manhattan Szabadság szobrostúl, akkor az a baj, ha meg nincs akkor az.

De most komolyan: idejön egy szupercivilizáció.
Mennyi az esélyünk, ha gonoszak, de most tényleg?
Ha reálisan nézzük semmi.
Idejönnek, durrogtatnak aztaán az emberek meg kipurcannak, a nézők meg felháborodnak, hogy ehez az üres perverzióhoz minek kellenek nézők?
Ezért az ilyen látványos, inváziózós, apokaliptikus filmekhez mindig kell egy heppiend.
Ezt azonban csak kurtán-furcsán lehet, lásd ID4, Jelek, War Of Worlds...
Hirtelen vége a harcnak, az emberek meg lesik, hogy mi maradt az addigi életükből, hogy ez az egész most mire volt jó tisztelt marslakók?!

A másik megoldás az álcázott idegenes mint pl. az Astronaut's Wife és a többi thrilleres -pszichós, ahol senki sem tudja, hogy itt vannnak, aki meg igen, azt hülyének nézik stb stb...

De az nem katasztrófás-inváziós.

Itt a rendező nemtitkolt szándéka a menekülős semmit sem értős, családapás, balekos, kisemberes sztori megalkotása.
Az a kocsi is csak egy kellék volt, ami meg arealitást illeti, nos hol megvolt, hol nem.
Ha akarom belemagyarázhatok egy csomó mindent, ebbe is, a Jelekbe is, meg az ID4-be is.
Itt az idegeneknek az elektronika kikapcsolós képességük nem volt végtelen hatótávú, nem minden virusra voltak felkészülve.
Nem számít, hogy egymillióéves technikát használtak, (ezt is csak a Tim Robins mondta, továbbá a busmanok is tízezer éve ugyanazt a fegyvert forgatják, ha már a realizmusnál tartunk)
Satöbbi Satöbbi

Akinek nem tetszett, az valszeg nem ezt várta, csalódott.
De mégis mit várt?