Kókáról a elvei mellett a minisztersége alapján lehet véleményt mondani.
A gazdasági ügyekben lehet, hogy sikeres, de azt látom, hogy a közlekedési ügyekben sokkal kevésbé.
Ezt az eredmények is bizonyítják.
Az autópályépítés nem halad a megfelelő ütemben, ez részben a választási túlígérgetés egyik következménye, mert nem volt előkészítve szinte semmennyi autópálya építés. Másik oldalról még ma sem elég olajozottan és szervezetten folyik az előkészítés. Nem véletlen az állandó átszervezés.
A másik a vasút kérdése. Egy tapodtat sem juottunk előre vasút ügyben. Nem javul, de szép lassan tovább romlik a vasúti közlekedés. Még olyan intézkedést sem látok, hogy négy-öt éven belül valamiféle javulás lenne tapasztalható.
off
Ez felvet egy fontos kérdést. Ismereteim szerint mindkét nagy párt gondolkodik valamilyen csúcsminiszteri szervezetekben ahol négy-öt nagy hivatal irányítaná az ügyeket.
Kóka példája mutatja, hogy nem feltétlen lenne sikeres.
Hogy sikeres legyen annak két fonros feltétele lenne. Egyik több hatalmat kellene adni a szervesen kialakított régióknak (nem a mai adminisztratív úton kialakítottnak).
Másik elem, hogy egy-egy szakterületnek (közlekedés, vízügy, munkaügy vagy szociális szféra) a gazdája, felelőse, mondjuk államtitkára ne politikus legyen, hanem a szakterület elismert szakembere, akit nem váltogathat le kényére-kedvére az éppen regnáló kormány.