zorki Creative Commons License 2005.11.01 0 0 9

Mit ne mondjak elég gyengén van benne az NFT-ben a vasútépítés.

Nem mondom, hogy nem fontos a környezetvédelem (csatorna és hulladékprogramok), de arra pl. sokkal több pénz van az EU-tól, a teljes összeg százmilliárdos nagyságrend, abból már azért elég hosszú vasúti pályát lehetne építeni.

Ehhez képest jelenleg a Budapest-Szolnok 100 kilométeres szakasz felújítása folyik, ha jól tom olyan öt-hat éves programként. Ráadásul a pálya alkalmas lesz 140-160 kilométeres  sebességre, de nem mehetnek majd ilyen gyorsan a vonatok.

Megmarad jó pár szintbeli kereszteződés, és a szabály szerint ha ilyenek vannak, akkor csak 120-al mehetnek a vonatok.

Arról már nem is beszélve, hogy jelenleg se kocsi, se mozdony nincs a 120 feletti sebességhez.

Nyahh, mind1 is.

1933-ban az Árpád motorvonat 3 óra 25 perc alatt ért le Nyíregyházára, úgy hogy hat helyen megállt míg ideért. Most az InterCity négy helyen áll meg és 3 óra 10 perc a menetidő.

Ne mondja senki, hogy nem haladunk a korral!