névtelen Creative Commons License 2005.11.25 0 0 1375
Én ebben nem vagyok optimista a magyar viszonyok közt.
Biztos vagyok benne, hogy még több példa lenne arra, hogy kizárólag többlet bevételi forrásként akarják használni. (Azaz nem a veszélyes helyre teszik ki, hanem a nyílegyenes útra, a 40-es tábla mellé, elrejtve).

A német(??) példa az vonzóbb, ahol a rendőrség az szerint kap jutalmat, hogy mennyi a baleset a területükön.. Azaz a kevés balesetben és nem a tarhálásban érdekeltek.

És, emellett nagyon fontosnak tartanám a másik oldalt is, azaz, hogy a táblázások, szabályozások feleljenek meg az útviszonyoknak. Pl. Bp-en a 6-os út bevezető szakaszán, ahol gyakolatilag minimáis a keresztiányú forgalom, ott a 2x2 sávos úton miért csak 60 van engedve? Legyen annyi, amennyi biztonságos. Se több, se kevesebb. Mert akkor lehet komolyan venni a jelzést és azt lehet betartatni.
Az emberek szabálykövetése is jobb lenne, ha a szabályozás reálisabb lenne. Egy táblának "súlya" lenne.

A mostani önkormányzatos felvetést ezért sajnos látszatintézkedésnek érzem, ami önmagában nem old meg semmit, csak egy újabb pénzcsapot nyit meg..
Előzmény: MGPB (1373)