névtelen Creative Commons License 2005.11.30 0 0 1383
Legyen úgy, ahogy mondod..
én ebben sajnos nem bízom, hogy ez működni fog.
Ha csak az autósok 1%-a, 0,1% őrült állat, akkor, ha kimész az utcára, akkor garantáltan találkozol eggyel.
És ez a töredéknyi rész leszarja a szabályokat, mint ahogy most is, később is.
Hiába megy lassan a 99,9%, ha az a 0,1% csinál bajt.
Hiába megy 99,9% 40-el, ha a 0,1%-ot ez irritálja és rohanna..

A tüneti kezelés - ha az alapprobléma nem oldódik meg magától - csak súlyosbítja a betegséget, mert elfedi a bajt, de nem oldja meg.

A baromarc baromarc marad.

"E ha az általad említett kilóra megvevő autós naponta fog fizetni ÉS egyszer csak más következményei is lesznek a szabályok tudatos leszarásának, akkor majd egyre rosszabb időket fog megérni a t. barom."

Ebben sajnos nem hiszek, pedig szeretnék... A t.baromot meg pont az jellemzi, hogy magára bármit elkölt és nem sajnálja, de ha bemegy a t.cégbe, ahol főnök, akkor iszonyat odítást tud rendezni, hogy miért fogyott 2 tekerccsel több WC papír, mint a múlt hónapban.. csak még szorosabb lesz a kapocs a haverral, aki mindent elintéz.
Ez csak a korrupciót erősíti és pont az ellenkezőjét fogja elérni, amit a második részben írtál, szerintem.
De, ne legyen igazam...

Az olyan megoldásokban hiszek, amelyek (anyagi) érdekeltségi viszonyon alapulnak és még jók is.
Pl. az egyik ilyen álmom, hogy a biztosítók a saját infrastruktúrájuk igénybevételével alapítsanak egy alapítványt/egyesületet és karolják fel a hibás táblázások ügyét, hogy a jelzések ne legyenek balesetveszélyesek, a jelzések feleljenek meg a valóságnak és korrektek legyenek.
Az autósok bejelenthessék, az alapítvány vizsgálja ki, a biztosítók kényszerítsék ki a változtatást (megvan hozzá a tőkerejük)
Egy balesetveszélyes hely megszüntetése pedig megéri: csökkennek a károk miatt kifizetett költségek.
Tehát, gazdasági alapon működhetne és jó is lenne.
Akár a nagyon balesetveszélyes állatokra is rászállhatnának.
Sok életet megmenthetne...
Előzmény: MGPB (1380)