gerion Creative Commons License 2006.01.04 0 0 topiknyitó
Na, egy rossz történet jön, örömmel köszönök minden ötletet vagy korábbi tapasztalatot.

 

Vettem egy új kocsit tavaly, idén pedig visszafizettem a teljes árát, le lett zárva a részletfizetés. Ezek után úgy gondoltam, a Casco-ra semmi szükség nincs, negyedéves hatvansokezer forintot jobban is el tudom költeni, mint az AE... biztosító hölgyeinek és urainak zsebébe dugjam.

 

Anno autóátvetelkor-szerződéskötéskor mondták, hogy 1 év minimum kell, ezt végig is fizettem, majd miután ez letelt, a következő csekket már nem fizettem be. Azt hittem, ez letudva. Karácsony előtt jött a felszólítólevél, hogy elmaradásom van. Bementem a helyi irodába, ahol azt mondták, hogy írjak egy felmondási kérelmet. Ezt gyorsan megtettem ott helyben, ők lepecsételték, és ezután el is küldték faxon a központjukba. Kérdezem, van-e több teendő, mondták nincs.

Ehhez képest ma jött egy levél a központból, miszerint a felmondást elutasítják, mert a felmondani csak a szerződés évkezdetekor lehet, és ezt azelőtt 30 napon belül írásban jelezni kell. Mást nem írtak benne, ennyi jött.

Namost utólag kiderült, ezen a határéven kb 5 héttel túlcsúsztam. 1 év plusz casco olyan 280e forint, ami nagy pénz-e vagy sem nézőpont kérdése, de kidobni a semmibe nem nagy öröm.

Meg volt adva a levél végén az ügyfélszolgálat telefonszáma. Ezt ma reggel felhívtam, végigküzdöttem magam a géphangon, jött az ügyfélszolgálatos hölgy élőben. Mondom neki, mi a helyzet, nézi a gépét, igen, igen, a határnap meg a   feldmondólevél dátuma. Kérdezem, mit lehetne tenni ezzel, a szolgáltatásra nincs szükségem. Mondja, ne fizessem be a díjat, és akkor a szerződés megszűnik. Kérdezem, nem fognak ezután szerződésszegésért beperelni még nagyobb pénzre? Mondja, nem, fogok kapni még értesítést, hogy elmaradásom van, de ha nem fizetek, a szerződés megszűnik 3 hónap múlva. Az eddigiek alapján hitetlenkedve még legalább 3x megkérdeztem, hogy ez tényleg ennyi-e, beperelés, végrehajtás, stb., de udvariasan kitartott amellett, hogy ez ennyi, ne fizessek, és készen van a dolog. (Ezt oké, elmondta, de nyilván nem adta írásba...)

 

Namost: a szerződésben (legalább 15 sűrű, kisbetűs oldal) benne van ez a pont a felmondás bejelentéséről, amire hivatkoznak, és ami alapján felmondani nem lehet. De az is benne van, hogy "a biztosítási díj, ill. díjrészlet esedékességétől számított 30. nap elteltével a szerződés és ezzel együtt a Biztosító kockázatviselése is megszűnik, ha addig a hátralékos díjat nem fizették meg." Ez így egy külön pontja a szövegnek.

 

De ha ez ennyi, nem fizetek, megszűnik, akkor meg minek nem hagynak békén? Mi a különbség a felmondás és a díjnemfizetés, mint megszűnés között? Ha esetleg olvassa valaki, aki ért a joghoz (vagy van tippje, hogy hol kérhetek tanácsot), esetleg speciálisan ezekhez a szerződésekhez, nagyon köszönném, ha írna valamit.

 

A biztosító beperelhet-e? Ha díjnemfizetés miatt szűnik meg a szerződés, akkor rákerülök-e valami központi biztosítós feketelistára, mint rossz ügyfél, és pl "kötelező felelősségbiztosítás" terén törlesztenek, még akkor is, ha biztosítót váltanék?

 

És végszó. Igen, én vagyok a hülye. Elém tették a ötvenöt papírt, ezer adatlapot, meg a tizenvalahányoldalas szerződést a szalonban. De ugye mindannyian tudjuk, ezt ott nem lehet végigolvasni autóátvételkor, rakják eléd a millió papírt, koncentrálsz, próbálsz figyelni a millió adat helyességére, de a Casco-, kötelező-, banki-, stb. szerződések összesen többtucat oldalát pontról pontra elolvasni és átlátni nyilván képtelenség. Ezt ügyvédek sokasága rakja össze, akár hónapokon át trükkösen fogalmazva. De ha így is lenne, a nyomtatott szerződés akkor is tény, egy diktátum, amit elédtesznek. Átlapoztam és szóban megkérdeztem akkor biztosítós üzletkötőt, hogy foglalja össze a Casco-szerződés lényegét, de pontról pontra nem mentünk végig, az ilyen rejtett trükköket pedig öt átolvasás után is el lehetne nézni. Ezt ők cinikusan nevezhetik hibának, de a szituációban ez tudjuk, nincs benne. 

Borzasztó etikátlannak érzem, hogy ilyen mértékben ráakaszkodnak a pénztárcára és közben azt merik mondani magukról, hogy "személyreszabott szolgáltatás". A jó k....a a....k legyen így személyreszabott. :(

 

A pénzt ki tudom persze fizetni, segélykoncertet nem kell szerveznetek, de rettentően bosszant a dolog, ezért várnék esetleg valami tippet. A többieknek meg legyen tanulság.

 

G.