kswturbo Creative Commons License 2006.01.30 0 0 20

Érthető, mégis 11 éves a vas:(

Aztán meg ki tudja. Az enyém is a 9.-be lépett idén. Tavaly még volt miből megcsináltatni: a szokásos 2-3 kilót rá kell számolni egy nagy turbósra, de 1-2-t a szívósakra is, legfeljebb vmi. marad fagyira. Aztán azóta semmi kőccség, pedig naponta gyúr velem munkába, hétvégén rokonokhoz, meg néha kirándulni, családunk 1szem autója.

És bár télleg nem EvoII-s a motorja, attól még vadállat módon brutál. (Amúgy imádom az Alfákat, de azért az igazi "cuore sportivo" az a Lancia turbo. Német csudamárkák sofőrjei mesélhetnének:)))) És nem vicc, a rendberakás óta (10 hó, 20e km) 1 fillért nem kellett hiba miatt rákölteni.

Amivel számolhatsz: termosztát, gömbfejek, lengőkarok, kézifékkötél 99%. (A termosz miatt "engine control fault" is lehet, amikor visszahűl a víz.) Fékbetétek, szűrők, ékszíjak - én még a gyertyákat is, de a régiek bármikor jók még. A benzinszintjelző is hülyéskedik. Tankoláskor nullázom a számlálót - kibírható.

Nem vagyok Lancia-guru, ez már kiderült:))) de amit tudtam, szétszedtem, kitisztítottam, lekezeltem, összeraktam. Így állt helyre az alapjárat, meg egy hónappal a befújás után megjavult a hátsó kp. zár. A szétkopott bőrkormányt, váltógombot vízüvegpapírral és fekete bőrfestékkel magam hoztam helyre. Alcantarát, tetőbársonyt habos-kefés tisztítóval, műanyagokat Arexons ápolóval. Bontóból sk. cseréltem az egyik ablakdíszlécet eredeti bronzosra, a kiugrott főablaktörlőt dettó. Otthoni polírozás alapos kézi mosás után. Stb., stb. Akinek az ilyesmi snassz, v. nincs pénze mással megcsináltatni: felejtse el.

Nekem eddig megérte!