névtelen Creative Commons License 2006.02.03 0 0 1536
Ha jól tudom, a nagyon kezdők arányaiban kevés balesetet szenvednek, a bátorságuk úgy kb 500 km-után jön meg, amikor kezdik érezni az autót, s ekkor meg is ugrik a balesetek száma, ami csak a rutinnal és az évekkel együtt csökken újra.
Tehát, ebből a szemszögből akár jogos is lehetne a kezdőjogsi.

De, igaz, hogy van egy olyan réteg, aki frissjogsis titán, és száguldozik, de van olyan is, aki ugyanúgy állat módjára vezet, pedig már nem frissjogsis..

A kezdők esetében a baleseti statisztikát úgy javítanám, hogy vizsgáztatnék - közlekedési balesetekből.
Lenne ilyen tárgy. Vetítésekkel, elemzésekkel - milyen hibát követtek el a vezetők. Itt a vetítésen különös hangsúly van. LÁSSA a vért, lássa, hova vezet a vagánykodás.
És, vizsgáztatnám, baleseti leírásokból. "Helyszíneljen".
Ez szerintem többet érne bármely kezdőjogsinál.

Ugyanúgy, aki balesetet okoz, ittasan vezet, stb. ugyanúgy levizsgáztatnám.

Nem bosszúból, stb. nem véletlen olvasom a baleseti híreket, szituációkat: tanulni lehet belőle, ki hogyan hibázhatott, mi az amire nagyon odafigyeljen az ember.

Pl.: nem is olyan régi tapasztalat: parkolóból fordultam ki, kis íven, jobbra.
Nézek balra, nem jön senki, indulok és amikor jobbra néztem, akkor egy autó volt a szembesávba, előzőtt. Észrevettem, nem történt baj, DE már elindultam kifelé, amikor észrevettem. Leközelebb erre is jobban figyelek.
Előzmény: Törölt nick (1535)