névtelen Creative Commons License 2006.02.04 0 0 1538
"Én öket is felelősségre vonnán bűnrészesség címén."

Ez teljesen jogos..
Nem tudom, hogy jogilag pl. lehet-e, de a súlyosan gondatlan eseteket akkor is elítélném, ha a vége nem halál, vagy súlyos sérülés, de könnyen lehetett volna az is.. Ha valakit mattrészegen elkapnak, hogy egy villanyoszlopnak hajtott, az ne kaphasson többé jogsit, mert ember is elüthetett volna!

Jogos, hogy az autózás nem alkotmányos alapjog. Sajnos pl. a mai világban a tömegközlekedés szerepe erősen háttérbe szorul, az autó státusszimbólum. Pl, Budapesteni is lehet látni, hogy mekkora az autósforgalom. És ma is reálisan csak arról lehet beszélni, hogy mennyire lehet csökkenteni az autósok részarányának a növekedését. Nem az autósok részarányát, hanem annak csak a növekedését!
Tehát, szerintem az autózás társadalmi megítélsével vannak komoly gondok.
Érdekes, hogy pl. európában Svájcban a legjobb a vasút modal split-je (azaz a vasút részaránya az összes közlekedésból).
Ez lenne az egyik megközelítésem, az, hogy a társadalmi értékrendben egy változásnak kellene elindulnia az autó szerepét illetően az életben.

A másik pedig az, hogy a szabályok legyenek életszerűek, se túl szigorúak, se túl enyhék, hanem mindig életszerűek, hogy lehessen benne bízni.

Végül egy - kissé utópisztikus - gondolatom.
Sokan, ha autóba ülnek, kicsit levetik a civilizációs mázat és kijön belőlük az állat.
Nos, ha lehetne az utak mentén un. "útvonal rádió", azaz a két iránynak két különböző frekvencia, amin az egy irányba haladók hallhatnák egymást (mintegy "chatszoba"), akkor az autósok hangkapcsolatban is lennének egymással, mindjárt más a szitu, nincs az ember a többitől elszigetelve, tehát megmarad a "civilzációs máz".
De, ez ebben a formában - nagyon sok ok miatt - nem megvalósítható.
Előzmény: Törölt nick (1537)