tojásrántotta Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6
Sziasztok, Tegnap este megtörtem egy kb. 2 éves suzuki swiftet, egy erős fékezés során megcsúszott, s megpördült a jégen, az utca mindkét oldalán nekivágódott egy-egy betonoszlopnak, s szinte minden eleme sérült : -első lökhárító leszakadt, -bal első lámpa kiesett, -bal hátsó lemez horpadt, -hátsó lökhárító erősen sérült, -hátsó ablak betört. A kocsi az apám nevén van, s az adott CASCO szerződési feltételek nem engedik meg 35 évnél fiatalabb személynek a kocsi vezetését. Ez tehát a probléma. Jómagam jóval fiatalabb vagyok, s a kárt csak úgy tudnám az AXAnál rendezni, hogy ha apámt megkérem, hogy vállalja be helyettem az esetet. Az volna a kérdésem, hogy nagyobb károknál van -e vmiféle személyes kihallgatás/kikérdezés attól a személytől, aki -papíron- a kocsit vezette? Továbbá kiszáll -e a biztosító a megjelölt helyszínre ellenőrízni a terepet, tereptárgyak sérülését? Apám sosem járt ott, ahol én a kocsit összetörtem (Kiskunság), ellenben mindketten ismerünk olyan hegyi utat, ahol az esemény ugyanúgy bekövetkezhetett volna, csak betonoszlopok helyett fák vannak az út szélén. Apám becsületes, konzervatív ember, aki szerintem életében nem hazudott, s egy kikérdezés során megtörne, s ellentmondásokba kerülne. Kérdésem az, hogy megkockáztathatom -e, hogy apám magára vállalja az esetet (ez biztosítási csalás), s 200-400 ezer lenne az önrész nagyságrendileg, viszont, ha lebukunk, akkor az igen kínos, vagy hagyjam a francba, s nézzek szembe egy esetleges 1 millió forintos kárral saját zsebből (nagyon-nagyon fájna). Mit javasoltok, volt már vki hasonló helyzetben? rántotta