névtelen Creative Commons License 2006.02.27 0 0 1562
Ha valóban a sok törtés miatt rakatták ki a keményebb oszlopot, akkor a közútkezelő is felelős, méghozzá szándékos/gondatlan veszélyeztetés miatt.
Nem volt joga megölni ezzel két embert.
Mint, ahogy a "városi és elővárosi közlekedés" topicon írta valaki, ha ilyen brutál a korlátozó műtárgy, akkor ez elé is ki kellett volna tenni egy másik korlátozó műtárgyat..

És a buszvezető is felelős, ha bement a korlátozó tábla ellenére.
(belegondolok a helyzetbe, a buszvezető rendszeresen járta ezt a szakaszt, mindig átfért, de mivel kicserélték a korlátozó oszlopot, most nem. Sok ember megjárta volna ezt. Persze, ez nem menti fel. Mint ahogy azt sem, aki kirakatta a korlátozó oszolopot.)

Ha a két oldal felelősségét nézem, akkor a közútkezelő a veszélyhelyzetet egy elvileg véggigondolt, többszörösen ellenörzött eljárás során hozta létre, míg a buszvezetőnek talán másodpercei sem voltak, hogy döntsön. Persze, az ügynek csak nagyon kis részét látom..

"Kint volt a tábla? Igen. Akkor meg mit keresett ott?"
Szerintem ez az egyik veszélypont, ami miatt sokan meghalnak az utakon. A jelzések mögötti jelentéstartalom nem mindig egyértelmű!
Van, ahogy a 60-as táblánál a 90 is biztonságos, van, ahol 65-el már elszállsz.
Van, ahogy a 3,65 -ös tábla alatt elfér a 3,9 m busz, van ahol nem...
A szabályok betartását csak akkor lehet bevasalni az autósokon, ha azok korrektek. Ha nem azok, nem tartják be és kész a baj. Ha meg betartják? Abból is lehet baj.

Egy régi történet, innen az indexről:

Egy volános főnök azt nyilatkozta, hogy a buszok semmilyen körülmény esetén nem mehetnek át a piros lámpán, aki így tesz kirúgják. Az egyik azt mondta, igen? Lám, legyen így.
Elromlott egy vasúti jelző. Piros. Mindenki átmegy. Emberünk vezeti a buszát, emlékszik a dologra, tartsuk be. Megáll. Szembe is jön egy busz, nézi, miért áll, odamegy, megbeszélik a dolgot és állnak tovább.
Hátul meg torlódik a kocsisor. Szabályosan..
A történet vége szomorú:
Többen megpróbáltak visszafordulni. Egy barom, az álló sort kielőzve szágoldott a "rossz" oldalon és telibe talált egy visszaforduni készülő autót. 1 halott.
Előzmény: ZöPö (1561)