mutassatok egy olyan pontot, ahol az arab kronológia ellentmond az európainak"
Általában együtt él az ellentmondás, hiszen a római katolikus időszámítás (mai polgári időszámítás) i.sz. 1208-ban lett átállítva az AD 1017/18-ról (190 év)
míg az arab/perzsa átállítás úgy tűnik 1079-ben, de nem mindenhol és nem egyszerre. (200 AH vagy 194 napév.) Hispániában például soha. (Az almohádok és az almoravidák túl messze voltak, és kihagyták a bulit.)
Ez a négy év hiba folyamatosan végigvonul a spanyol kronológián.
(a hungárnaptáros elképzelés szerint, ha jól értem, a kétszáz év valahol beiktatódott az európai történelembe. "
Maradjunk annyiban, hogy nem kétszáz év idő, hanem 200 év sohasemvolt történelem iktatódik be a kronológiába. Tehát az AD 890-es Frankhon ugyanaz időben mint az i.sz. 1070. év. Közte nem történhetett semmi, mert nem telt el idő.
Az arabos probléma ekkor csak úgy oldható meg, ha náluk is beiktatódott ez a kétszáz év. Akkor érdemes lenne megjelölni, hogy hol. "
Szerencsére van egy nagy lyuk az abassid kalifák testében (a közepén) és valahol ott lesz a kutya elásva. Meg ott, hogy a szeldzsukok megelőzik a fatimidákat. Így az ajjúbid Szaladin nem zavarja el 1171-ben őket, hiszen al-Hakimnak létre kell hoznia a Dar al-Hikmáhot. Olcsó papír i.sz. 1000 körül nincs, de van 1200 körül. Azt is tudjuk, hogy Ibn as-Satir Kopernikusz előtt másfél évszázaddal írta le a nála 200 évvel korábban al-Hakim udvarában élt Ibn al-Haiszán fizikus nyomán az arisztotelészi kozmológia hamisságát.
Ha még ez sem elég, akkor már csak egy dátum érdekes, a Szent Sír AD 1009-es lerombolása al-Hakim nevéhez kötve. Ez pedig Bizánc kifosztásának időpontja;
i.sz. 1204!
Az első és második "keresztes hadjáratot" pedig minél előbb felejted el annál jobb..