WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 36

Ha vásárolni akarsz csak az aixam vagy a ligier tipusokat javaslom, a többivel én már nem foglalkozok.

 

A legszebb mopedautó szerintem a chatenet media/baroder, pláne a kabrió, de az 1mm-es sajtolt acéllemezből hegesztett alváza nagyon könnyen rozsdásodik, és javítani lehetetlen, mert leolvad a műanyag kaszni. Az üléspoziciója is eléggé kényelmetlen, bár az ülések dönthetőek. A fiam mai napig siratja az övét, a legjobb csajozós kocsi egy elsős gimnazistának.

 

A belliernek is acél az alváza, de az legalább vastagfalú zártszelvényből van, amit nem esz meg olyan hamar a rozsda, egy kis drótkefe meg az alvázvédő csodát tesz. A kaszni üvegszálas műgyanta (a padló is) könnyű javítani házilag, nem kell hegesztetni. Nagyon jó a hangszigetelése, a legcsendesebb mind között, de talán a legrondább is.

 

A microcarnak tulajdonképpen nincs is alváza, ez meg is látszik a kocsi merevségén, de emiatt könnyen ki is szakadnak az alkatrészek. A hátsó szélvédőjére nagyon kell vigyázni, mert 80e ft, bontott meg nincs, plexiből meg csak gányolni lehet.

 

A ligier ambra szerintem egy jó választás, az ára is jó, csinos a formája, aluminium az alváza, tágas a beltere. Kényelmes az üléspozició is, de nem dönthető az ülés háttámlája. A ligier épít pályaversenyautókat is, talán ez is garancia lehet a minőségre.

 

Az én kedvencem az aixam, ennek is alumínium az alváza, és ABS a kasznija. Még a lengőkarok is présöntött alumíniumból vannak. A motortartó készül csak acélból, de az 25x25x2-es zártszelvény, a rozsdásodást jól bírja. Az üléspozició ebben a legkényelmesebb, a háttámla is dönthető, de 2 m-nél magasabb vezetőnek kevés a fejtér. A motorja a legjobb, made in japan Kubota. Kicsit hangosabb mint a többi tipusba épített Lombardini, de sokkal hosszabb az élettartama, kevesebbet is fogyaszt, és nincs sehol rajta olajszivárgás. Eladni kicsit nehéz ezt a tipust, mert kicsit ósdi a firmája, de nekem mindig tetszett a Twingo, ez meg nagyon hasonlít rá.

Előzmény: Mnagy (34)