WooDoo Creative Commons License 2006.09.20 0 0 116

A "sebességváltó"  variátor szíjas, hasonló mint amiket a robogókban használnak, de a mopedautóknál nics külön röpsúlyos kuplung az elinduláshoz. Alapjáraton a szíjtárcsák annyira szétnyílnak, hogy a variátor szíj beesik közéjük, és ahogy nő a motor fordulatszáma, a röpsúly összenyomja a tárcsákat és elindul az autó. Sajnos a szíj nincs burkolva, ezért biztosan jobban kopik mintha zárt dobozban lenne. Esős időben a kerék éppen a szíjra csapja fel a vizet (sarat) amikor belemegyünk egy tócsába, és ilyenkor szinte megáll az autó. Néhány másodpercig csúszik a szíj, ilyenkor alig halad a járgány, de aztán megszárad a tárcsa, és újra lehet menni vele. A pizzás járgányra szereltem egy alu lemezt ami védi a szíjat, ez kisebb tócsák ellen hatásos, de nagy vízben továbbra is szenvedés az előrejutás.

 

Van még egy irányváltó is a kocsikban, ha mindig megállunk irányváltáskor, akkor nem recseg, és elég sokáig nem is romlik el. A fogaskerekek és a tengelyek jó erősek, de nagyon kicsik a csapágyak, időnként széthullanak, és még a váltó oldalát is kiütheti a tengely. Nem nagy ügy a javítása, csak meg kell hegesztetni az alu házat, meg ki kell cserélni a csapágyakat, egy nap alatt megvan az egész.

Előzmény: Passas (115)