WooDoo Creative Commons License 2006.10.31 0 0 184

Kubota motor csak az Aixamban van, most is az a véleményem, hogy ez a legjobb mopedauto, de koránt sem a legszebb:)

A Lombardini motor sem rossz, van néhány előnyös tulajdonsága, pl. gyorsabbak és sokkal csendesebbek az ilyen motorral szerelt járgányok. Műszakilag is korszerűbb a Lombardini, de sajnos a digók csinálják nem a ferdeszeműek.

Most fogok felújítani egy Lombardini motort, 8e Ft a gyűrűsor hozzá, 7500 a hengerfejtömítés, a csapszegek 2500, és minden volt polcon. Ugyanez a Kubotához kb. 3x ennyi, és több hét mire megjönnek a cuccok. A legendásan jó Yanmar motorhoz meg csak az USA-ból lehetne cuccot rendelni, de szinte olcsóbb egy bontottat venni, mint felújítani.

 

A sportkipufogóm alig hangosabb mint a gyári, annyival másabb mint az eredeti, hogy a perforált csőben nincs dugó, és üveggyapottal van kitöltve a dob. A gyári dob vaslemezből készült és qrva nehéz volt, ráadásul teljesen el volt rohadva. Az új dobot és a végcsövet alumíniumból csináltam, kb. 1/3 a súlya, és ez nem fog elrohadni, az üveggyapot meg könnyen cserélhető ha elkormolódik. Ha ragaszkodsz a gyári vas dobhoz, valamelyik bontóban biztosan találsz egy kisméretű dobot, de gondolom lehet kapni utángyártottban is valami hasonlót.

 

Az igazi autómra én sem vettem alufelnit, de vannak akik nem sajnálják rá a pénzt. A mopedautókhoz az alufelni hiánycikk, azt már ausztriában eladják a kocsik alól, nekünk legtöbbször a téligumival szerelt acélfelni jut.

Előzmény: szocske_ (183)