timetable Creative Commons License 2007.01.28 0 0 1178

A mélygarázsok és parkolóházak építését és üzemeltetését profitorientált vállalkozások végzik. Ők sajnos nem fognak szívességet tenni, hogy jelképes összegért áruljanak bérletet a terézvárosi autótulajdonosoknak. Számukra a célcsoportok a kerületben pár percnél hosszabb ideig várakozó autósok, és a kerületben dolgozók. Ezeknek a csoportoknak is csak egy része hajlandó/képes megfizetni egy őrzött parkolóház, garázs árait. Tehát szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy erre a szolgáltatásra van-e kereslet. Az önkormányzat kompenzálhatná persze a lakosság várakozási kiadásait, sőt, építhetné ő is a parkolóházat, de mindkettőre a gatyája rámenne.

A kerületben a parkolók számát növelni egyébként nem szabad. Azon egyszerű oknál fogva, hogy több parkoló=több autó. Az autóforgalom mindig "kitölti a rendelkezésére álló teret", és ugyanez igaz a parkolásra is.

Tehát nem ellenzem a mélygarázsok építését, csak a jelenlegi viszonyok között (felszínen kb. ugyanannyi parkolóhely marad,  nem a lakosságnak készül) inkább ártani fog mint használni.

 

A megoldás egyértelműen a tömegközlekedés fejlesztése. Mindenhol külön sávon haladó trolik, kevésbé szétszabdalt tömegközlekedési hálózat, elővárosi vasút, P+R parkolók a Budapestre bevezető utak, és a külvárosi HÉV, metró, és vasútállomások mellett. Ha van az autónak elfogadható minőségű alternatívája, és a parkolási díjakat is még jobban emeled, az addig autózók egy része tömegközlekedni fog, legalábbis a városon belül mindenképpen. És így máris több hely válik szabaddá, melyeket zöldterületként lehet hasznosítani, illetve a kaotikus parkolási viszonyokat is könnyebben lehet ezután szabályozni.

Előzmény: fairytale (1176)