Törölt nick Creative Commons License 2007.02.10 0 0 330
A MÁV már 1998-óta nem igazán állít ki mozdonyra érvényes belépési és felvételkészítési (azaz magyarul utazási engedélyt), egészen 1999-ig azonban hébe hóba még előfordultak olyan személyek akik engedélyel rendelkeztek, de ez a kategoria szerintem csak a kivételezett csoport lehetett.
A 004-es NOHAB 1999-es balesete útán megszünt a mozdonyon való utazásra szóló engedélyek kiadása, mert a MÁV ZRt. nem vállalja az esetleges balesetek útán bekövetkező következményeket, a saját felelőségre történő utazgatást pedig nem fogadja el.
Más megoldások is léteznek a mozdonyon való utazásra, de ez nem a forúmba tartozik, amit mindenki olvas. Azokon a mozdonyokon, ahol esetleg többen tartózkodnak, azokon lehet, hogy gyakornok, vagy vonalismertes kolléga utazik, nem pedig cívil vasútbarát. Persze igazad van és jobb is nem bele gondolni, hogy egy vonatbaleset során többen is megsérülhetnek a mozdonyon való tartózkodás során. Az általad említett baleset sem következett volna be, ha a mozdonyvezető következetes és az áramkimaradás miatti sötét jelző előtt megáll és érdeklődik a főmenetírányítótól rádiótelefonon az előtte esetlegessen felmerülő más vonatok hollétéről, vagy a vonattal csak lépseben max 15 km/h, ahogy az Utasítás is sazbályoza halad akövetkező jelzőig, akkor még időben észlelhette volna az akadályt és meg tudott volna állni (csak így jegyzem, meg ha többen lettek volna, bíztos hogy a fígyelem is erősebb lett volna).