andand Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12673

Sziasztok,

Annak idején vagy itt , vagy máshol olvastam, hogy a HÉV járművezetők órabére jelentősen elmarad más üzemágak bérezésétől.

Kellett, mostanság késziteni, egy tanulmányt, és ennek megírásához kértem segitséget illetve választ, a BKV csatornáin keresztül.

A levél:

 

Tisztelt BKV Zrt Űgyfélszolgálat,
Közlekedéssel foglalkozó ember vagyok, és egy beszámolót próbálnék
elkésziteni egy témáról.
Busz, villamos, vagy Elővárosi vasút? címmel és próbáltam adatok
gyűjteni ami sikeresen meg is történt.
De kiváncsi lennék , egy szilárd tényre, szoktam bőngészni a megfelelő
fórumokat, és egy érdekes adatra bukkantam.
De szeretném, ha megerősitennék ezt vagy cáfolnák ,illetve bérezés
terén milyen gyakorlatot kővet a BKV ZRT?
Ha meglehet tudni (és nem kezelik titokként és kiadható) a kezdő
Buszvezető, Villamos illetve HÉV vezető órabérét, akkor szeretném
megtudni.
Mert egy topicban a következő hozzászólást olvastam:
A lényege az volt ,hogy a kezdő villamosvezető és hévvezető között az
órabér különbség 390 FT.

Tényleg igaza van annak a fórumozónak, ha egyáltalán igaz az
adat ,hogy 390 Ft lenne az órabér különbség?
Ha igen, akkor mi indokolja ezt nagy különbséget a tanfolyam hossza
mármint az egyik, hosszabb lehet a másiknál?Vagy a munkavégzés?

Illetve kiváncsi lennék, egy összehasonlitás erejéig milyen átlagos
bruttó órabére van, buszvezetőnek, villamasvezetőnek és a HÉV
vezetőnek, ha nem titkos és kiadhatóak részemre ezek az adatok.

Előre is köszönöm
Megtisztelő válaszát ,és ha kiadhatóak az adatokat.

                                                              Üdvözlettel
                                                                Batli Andrea

 

S a válasz:

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. 

 

A BKV ZRt. egyes területein a járművezetők átlagos bruttó bére közel azonos szinten mozog. Az egyes területek közötti különbözőséget a helyi sajátosságok okozzák. Pl.: az órabérek milyen szinten tartalmazzák az egyes járatok nehézségét, a munkafegyelmi vétségek hogy kerülnek figyelembe vételre stb. Ezek miatt van különbség a kezdő járművezetői órabérek között.

Reméljük, hogy sikerült segítséget nyújtanunk a beszámoló összeállításához.

 

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

 

Gondoltam kicsit utánajárok a dolgoknak, mert nagyon kiváncsivá tett ez a "gyors" (a levelet Február 2-án írtam és a válasz Február 23-án jött)  kissé nyers válaszlevél.

Amennyit sikerült kideritenem, hogy a bruttó órabérekbe jelentős eltérések vannak,

persze megértem valamelyest, mert nem ugyanaz kötött pályás járművet és egy buszt összehasonlitani ...

De a kötöttpályán belül is hatalmas eltéréseket tapasztaltam ...

Kviáncsi lennék a fórumozók véleményére is, miért lehet ez?A másik kérdésem a fönökséghez lenne, miért nincsenek megbecsülve bizonyos jármű vezetését válaló munkaválalók?

A toplista:

Trolibusz

Fogaskerekű

Villamos

Metró

Busz

MFAV

HÉV

 

Az órabéreket szándékosan nem akarom itt hangoztatni, legyen elég annyi ,hogy az első és utolsó között majdnem 500 FT különbség van ...

De úgy láttom vannak még a szakmájukhoz hűséges emberek, de nem értem meg ezt a nagy különbséget.

Andi