rolsky Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1070

Nah röviden:

Magyaro. EU tag, így az EASA (http://www.easa.eu.int/home/index.html) előírásai kötelezőek ránk nézve. An-2-esnek több régi orosz típussal együtt nincs EASA type certificate-je. Ezért nem akarják, hogy repüljenek. Szerintük nem biztonságosak ezek a gépek, mert a tervezéskor nem olyan szempontokat vettek figyelembe, mint amit az EASA elképzel, elvár tervezéskor. Ettől még lehet megfelelnek a gépek az EASA-s előírásoknak, azonban ehhez meg kellene csinálni a szükséges dokumentációkat, amit sok gyár nem vállal fel a költségek miatt (vagy már nem is létezik a gyár/tervező iroda).

DE! Az Ancsa egy külön kategória, ugyanis az ún. Annex 2 vonatkozik rá.... ez egy olyan típus, amit (ha jól tudom) több, mint 25 éve terveztek, s régóta nem is gyártanak már. Ezért lehet tovább üzemeltetni most jelenleg. De hogy meddig, arról még nem jött ki hivatalos álláspont. A Kamovok pl.: 5 évet kaptak!

Többet nem tudok, kérem kapcsolja ki!:D