Prof Creative Commons License 2007.05.24 0 0 30
Szevasztok!

Szóval visszamentem... :-)

Nézzük sorjában. Kiindulásként tudni kell, hogy egy BMW e30 320i b20 m20
járgányból ülök át (ez a klasszik 3-as bmw, típusfrissített, sorhatos 2 literes benzines
motor, teljesítménye fénykorában 129, nyomatéka valami 170 Nm, erősen pörgősre
hangolt sportmotor).

A 2,0 D-4D Corollát eladták, így maradt egy Avensis (Aurishoz képest csaknem másfél
mázsa differencia, persze pluszban). Nagyon fáint kényelem, óriási beltér, steril
vezetési élmény. De... Ez a 2 literes motor messze (hangsúlyozom, messze)
nagyobbat húz, mint a BMW a nyomaték- és a teljesítménycsúcs között lejtőn,
hátszélben).
Brutális. Motorról meg vagyok győzve... :)

Auris 1,4 D-4D, Luna felszereltség. A manuális klíma egy rettenet, kényelem messze
a BMW fölött, valamivel (a könyöklő miatt) az Avensis alatt. Városi forgalomra
elegendő motorerő, érzetre BMW-s, azzal a különbséggel, hogy ez sehol nem megy
(a BMW legalább 4500 körül meglódul). Taposni kell, hogy menjen, bár az is benne
van azért a pakliban, hogy megszokásból pörgősre vezettem, nem alacsony
fordulatra, márpedig ugye a dízelek ott élnek igazán.

Komfort a rettenetes Thököly-úton is elfogadható, komoly menetzaj, zörgés, 
nyiszogás nyomokban sincs, a futómű teszi a dolgát, viszont nyilvánvalóan nem ad
nagyautós, légrugós ágyikó-érzést (majd ha az kell, veszek egy Maybachot vagy
Bugattit).

Kezelőszerveket nagyon nem néztem, erre majd még talán rászánok egy napot.

Váltó engem nem zavart, bár szokni kell, hogy ennyire magasan van (BMW-ben is
kb. itt van, ha leeresztem az ülést). 6 sebesség nagyon tetszett, teljesen máshogy
van hangolva, mint a BMW (ezt az Avensisben néztem). BMW-nél 2000 1/perc
körül van ötödikben 70 km/h, itt ugyanezt a fordulat-sebesség párost negyedikben
már kicsit túl is szárnyaltam (kb. 75 km/h, 2000 1/perc fordulaton), és akkor még
bőven van rugalmasság gyorsítani (de még mennyi), és még két komplett fokozat
a kb. 190 km/h-s csúcssebességig.
Mostanában valahogy szeretek takarékoskodni, és ez határozottan tetszik.

Kanyarstabilitás, vezethetőség kitűnő, elsőkerék-hajtásúak között egész jónak
mondható, bár nyilván nem autóztam ki határig. Az elektronikus rásegítéses
sebességfüggő szervó inkább az Avensisben tűnt fel (autópályán 130 körül
érezhetően bekeményedett).

Fék überbrutál, ezt lényegében nincs is értelme összevetni (a BMW 195-ös
gumikkal, elöl tárcsa/hátul dobfék felállással, ráadásul kb. 150-200 kilóval
könnyebben negyed ennyire sem lassul).

A múszeregység kicsit idióta, de elmegy. Megszoktam, hogy egy gombnyomás elég,
hogy funkciót váltsak (fogyasztást, külső hőmérsékletet nézek sűrűn). Tempomatot,
sebességhatároló automatikát nem tudtam kipróbálni, bár sok jelentősége nincs.
Nem vagyok egy gyorshajtó típus.

Ja, a Sol felszereltség rádiója nem ette meg a sokfolderes mp3 CD-met, az első
foldert lejátsza előre-hátra-keresztbe, de váltani (hiába van gomb rá) nem lehet.
Hangzásra a Kenwood-Kenwood-Rainbow-Helix szettem nagyon erősen lenyomja,
sőt, talán még a régi Corolla is nagyobbat szólt. Ezzel voltam erősen elégedetlen.

Egy negatívum tűnt még fel ott: a hátsó ajtónak ilyen wartburg-ajtó érzete van.
Mintha nem lenne benne anyag, csak egy vékony lemez lenne (döng).
Ittho meg az, hogy a csomagtartó jellege miatt a színre fújt lökhárító felső fele
könnyen sérül, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy gyári extraként kínálnak
hozzá valami felragasztható alumínium védőlemezt.

Kb. ennyi.

A hátsó felfüggesztés merevhidas megoldás, kb. mint a Suzuki Ignis/Swift/Wagon-R+
kategóriában, tehát az előd Corolla E12-től egy hajszálnyit sem fejlesztettek (bár
az is igaz, ebben a szegmensben ez nem komoly vásárolócsalogató).

Tegnap még a hecc kedvéért kipróbáltam a főnököm 1,6 VVT-i Corolláját. Hát...
Azt lazán lenyomja a BMW gyorsulásban, kanyarodásban, vezetési élményben.
Fékben nem. :-)


Üdv,

Prof