tomp Creative Commons License 2007.07.29 0 0 122

 

Nem megszüntetni kell a jobbkéz szabályt, csak csökkenteni a jobbkéz-szabály által érintett kereszteződések számát. Ilyen úthálózat mellett , ahol tíz méterenként kereszteződés van Pesten, elég érdekes összeg jönne ki, nem beszélve arról, hogy tele van így is a város értelmetlen útszabályozással. Adott pl. egy utca, ami egyszer táblával védett, tíz méterrel később macisajt neki, tíz méterrel feljebb macisajt a keresztezőnek, majd megint tíz méterrel feljebb jobbkezes.

Nooooormális?

Vagy a másik, ahol eldöntik, hogy egy egész hosszú, nagyforgalmú szakasz legyen védett. Pl Kiscelli Óbudán, a Lajos és a Bécsi között. Ezidáig végig jobbkezesek voltak a kereszteződések, kitalálták - helyesen - hogy mivel menekülőútként rengetegen mennek rajta, legyen végig elsőbbsége. Idáig rendben van, de a közútkezelőnek sikerült a kereszetződésektől 10-15 méterre kirakni a macisajtokat. Ejj, hányszor álltam már, mert az előttem lévő elsőbbséget adott a kisutcából jövőnek, hiszen fogalma sem volt miújság, este mégjobb a helyzet.

Ugye meg itt van a belinkelt cikk illusztrációja. Gyögyörűen látszik, a kereszteződésben parkoló kisáruszállító meg a buzuki. Úgy picsára büntetném őket, hogy egyből megoldódna a költségvetési hiány. Honnan gondolja ez a két agyamputált, hogy majd átlát rajtuk a kereszteződésbe érkező autós.

 

 

Szóval szerintem, ha mindenki betartaná a szabályokat, a közlekedési illetékesek meg nem hülyékből állnának, semmi újítás meg szabályok átvétele a nagy Ámérikából stb nem kéne.

A körforgalom szerintem is egy kifejezetten hasznos dolog, de ha a sok okos nem használja kifelé menet az indexet,  a befelé haladók meg úgy gondolják, hogy a benti kisköcsög legfeljebb lelassít ugyanúgy nem ér semmit. Főleg ha úgy csinálják meg, hogy bizonyos irányokból lassítás nélkül át lehet rajta száguldani.