Spocky5 Creative Commons License 2007.08.17 0 0 135

Kis C!

 

Amit tudok elmondom, remélem hasznos lesz mindkettőnknek(visszajelzés birtokában). A BME Közlekkarán végeztem 2004-ben, igaz nem repülőmérnöki szakon, hanem anyagmozgató-gépészként, de most ez nem lényeg. 2 év után kell (fő) szakot választanod, közlekedésmérnök vagy gépészmérnök. Mind a kettő esetében tovább szakosodhatsz (ezt már szakiránynak nevezik) repülésre. Az előbbivel légi közlekes leszel, tehát nagyon penge leszel abban, melyik városból-városba kellene indítani járatot, mikor induljon, stb. hogy az a legjobban jövedelmezzen egy légitársaságnak. Akkor alkalmas leszel a légi közlekedéssel kapcsolatos cégeknél (pl. szállítmányozó) közlekedésmérnöki munkát vállalni. Fogsz tanulni a repterek berendezéseiről is. Ha gépész leszel (na ide kell a kitartás és erő) repülőket tervezhetsz. Én ha mégegyszer csinálnám, valami villamosmérnöknek tanulnék főiskolán. Nem nézik a két papír közti különbséget (egyetem-főiskola), viszont 2 évvel többet kell a padban ülnöd. Tanulj ki valamit, amivel közben jó pénzt tudsz keresni (pl. PLC programozás).

MALÉV fizetések: nem ismerem pontosan, ezért kérem a segítségeteket, engem is érdekelne, a kezdő F/O hol kezd, és hol a vége egy főpilótánál? Érzés szerint ez a tartomány a bruttó 400-800ezer/hó körül lehet. Szóljatok ha tévedek!

Mérnöki fizetések: itt kezdődnek. Ha már BME-t végzel, MO-n több pénzt is tudsz keresni mérnökként, mint Malév pilótaként.

Kanadai példa: twin turbopropon F/O 20-25000 kanadai dollárért (173 HUF/CAD), Air Canada 50.000 dollár (talán innen indul ha repidőben rendben vagy (tejes ATPL+jet idő, esetleg típus)), ugyanitt tűzoltó kezdő fizu 45-55000 dollár. Mérnök-üzletkötőként láttam már 85000+15000 dolláros álláshirdetést is 5 éves gyakorlattak automatizálás területen (éves összegek). Adózás: 15-30%-át csippantják le az itthoni 52%-hoz képest.

 

Miki

 

Előzmény: Kis C (129)