hirvike Creative Commons License 2007.12.19 0 0 213

A fonalakkal kapcsolatban:

 

Rosszul írtam egyébként, amit én használok, az 75% gyapjú (ez stimmel), de a 25% poliamid (nem akril). Lényegében mindegy, csak a pontosság kedvéért.

 

A zoknikötéshez a fonalhoz ajánlott tűvastagságnál 0,5 számmal kisebbet ajánlanak, hogy jó tömör legyen a kötés. Én 3-as és 3,5-ös tűket használok.

 

 

A szára kötésminta "használati" zokninál - pláne, ha magas szárú lábbelibe kerül - parktikusan passzékötéssel a legjobb. A *2 sima, 2 fordított* a lehető legrugalmasabb. A sima kötés, illetve pl. rizs jó lehet díszítésnek, de szerintem csúszkálni fog. Minden olyan minta, ahol függölegesen (tehát egy soron belül) váltakoznak a színek rizikós, mert a zokni nyúlása miatt bóven kell ráhagyni, ez egyrészt zavaró lehet a felvételnél, másrészt szétcsúszhatnak a szemek.

A K. Buss köny említi a Jacquard technikát (csak ha jól emlékszem, nem ismerteti részletesen), ez segíthet a hosszú átvezetések elkerülésében:

 

Sima jacquardkötés (munka szine)

 

Fordított jacquardkötés (munka fonákja)

 

Szóval én kockázatkerülő módon maradok a vizszintes csíkozású, passzé-szárú zokniknál :-)