keepitretro Creative Commons License 2007.12.30 0 0 187
frundsberg: át kell fúvókázni a karburátort. Ez elég nagy munka és akkor csak E85-tel tudsz majd menni.
A tapasztalat azt mutatja hogy az lambdaszabályzós befecskendezéssel ellátott autók képesek annyira bedusítani a keveréket hogy tökéletesen működjenek. Gond ott lehet ahol a padlógáznál vagy nagy terhelésnél nincs lambda szabályozás hanem egy táblázatból veszi az ECU a befecskendezési időt. Itt biztos hogy szegény lesz a keverék ami okozhat üzembizonytalanságot. :-)
Az E85 kevésbé illékony így a hidegindítás is lehet nehézkes, de egy jó állapotú autónál ez nem lesz gond.
Ha a befecskendezés jól működik akkor nincs mérhető teljesítmény csökkenés de növekedés sem. Ezt mértük fékpadon nem egy autón.
(Komoly érdeklődőknek szivesen segítek mérésben ebben a témában, engem is érdekel a tapasztalataimat és mérési eredményeket szivesen megosztom!)

......hogy dinamikusabban lehet közlekedni E85-tel szerintem abból adódik, hogy a kopogásra kevésbé hajlamos az E85-tel hajtott motor, így az ECU optimálisabb előgyujtást tud produkálni.....

Ami szerintem fontos: az ethanol kenési képességei rosszabbak mint a sima benziné ezért valamilyen kenésjavító adalékot érdemes a benzinhez keverni. Ez "ólompótló adalék" álnéven kapható a benzinkutaknál.
Előzmény: frundsberg (185)