Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 318
 Chabee 87 írta a lentire:

Így aztán különösen gáz, hogy váltott a MÁV, s közben a Volán meg a többiek maradtak a réginél....

3 év alatt visszajutott ugyanolyan magasra, mint volt, csak egy másik csúcsra.

 

Na ezaz. Mert mint tudjuk a hegymászás nem túl egyszerű feladat. Sokak számára megerőltető. És már egyetlen hegyre való feljutás is nagy teljesítményt igényel, pláne akkor kettőre, mert neadj' Isten a hegymászónak valamiért mindkét hegytetőn "dolga akad". És azért ezekből a hegymászókból igen sok akad, és mi is azt szeretnénk, hogy minél töben legyenek azok, akik a volánok és a vasút hegyét is megmásszák. Csak mondjuk mi van akkor, ha éppen köd van, vagy nincs térképük és véletlenül a két csúcsot összetévesztik?

 

Piktogram ügyben talán még a vasútnál látnék több logikát. Bár ugye a dupla csákány, meg bekarikázott csákány, vagy az "x", meg karikázott "x" meglehetősen régi jelölések, egyszerűségét tekintve talán az A, B, vagy C mégiscsak jobb lenne, csak ugye idő kell mire ezeket is megszokja valaki. És ráadásul még egyes volánok esetében is alkalmaznak pl a munkapanra különböző jelölést ( pl Kunságnál karikázott "x", Pannonnál karikázott csákány)

Ugyanezt látom a számmal jelölt korlátozásoknál is. Jelen helyzetben talán ott is a vasutat nevezném logikusabbank, például az inverz jelöléseknél. Egy 67 jelölés mégiscsak logikusabb egy iskolaidei vasárnapra, mint a 65.

Csak ugye a problémám azzal van, hogy a számozott korlátozásoknál ugye a szám utolsó számjegye (mint a 27, vagy a 67 végén a 7) általában mindíg egy adott napra jellemző közlekedési rendet takar, jelen esetben az általában Vasárnapit. És akkor erre jön egy olyan, hogy a 6-ba beleveszem a szombatot, meg az ünnepnapot (már ugye ez összezavaró szerintem) ráadásul két olyan napot mosok össze, amiknek forgalmi, járatsűrűségi szepontból túl sok köze nincs egymáshoz. (pláne volánoknál rengeteg olyan buszjárat van, ami szombat délelőtt még megy, de ünnepnap nem, és akkor ezeket jelöljük/jelölnénk egy számjeggyel). Meg pldául ugye a Hétfői közlekedési rend vs. hét első munkanapja...

 

Szóval, ahogy látom mindkét rendszrenk meglennének a maga praktikusságai, csakhát régen volt egy, most meg van mégegy, hurrá!. Gondolom a végső megoldás ígyis-úgyis az egységesítés lesz, csak kérdés hogyan. Vagy a vasútit veszi át a volán, mert akkor a Volán utasai szívnak egy ideig, vagy a volánét a vasút, ami kevésbé valószínű, hamár arról változtattuk meg, vagy a kettőt mixelve egy újat és jobbat csinálunk, aminek a végén legalább minkét közlekedési mód utasai szívnak:)