PETYUS Creative Commons License 2009.06.02 0 0 21379
> azért egy jogász elgondolkodhatna rajta, ...

Már több jogász is elgondolkodott rajta, mire kidoldozták a 2003 évi C. törvényt (EHT, elektronikus hírközlési törvény).
A törvény szerint a Nemzeti Hírközlési Hatóság feladata vizsgálni a szolgáltatók működésének törvényességét. Ezen feladatkör keretében minden szolgáltatótól bekérték az általános szerződési feltételeket, szükség esetén megtették kifogásaikat, hogy végeredményben minden szolgáltató ÁSzF-je megfeleljen a törvény előírásainak.
Azt is előírja a törvény, hogy az egyedi előfizetői szerződéseknek mit kell tartalmaznia.
Ezt szintén vizsgálhatja a hatóság, és erre vonatkozó panasz bejelentése esetén kötelessége is vizsgálni.
Ha az előfizető úgy találja, hogy a szolgáltató törvénytelen módon járt el vele szemben, akkor panaszt tehet a hatóságnál.
Ilyen esetben a hatóság bekéri a szolgáltatótól az adott esettel kapcsolatos levelezését, az előfizető szerződésének másolatát és a szerződéskötéskor hatályos ÁSzF-et.
Ha a szolgáltató megszegte az előfizetői szerződést, akkor azért marasztalja el a hatóság, ha a szerződés nincs összhangban a törvénnyel akkor azért, ha pedig az ÁSzF nem felel meg a törvénynek, akkor azért.
Ha az ÁSzF és az egyedi előfizetői szerződés is megfelel a törvénynek és sem szerződés- sem törvényszegés nem állapítható meg a szolgáltató részéről, akkor a hatóság az eljárást megszünteti.

Tehát először az előfizetői szerződést érdemes végigolvasni. Ha azzal nincs ellentmondásban a szolgáltató eljárása, akkor az ÁSzF-et, ha azzal sem ütközik, akkor az EHT-t.
Ha az EHT-vel sem ütközik, akkor nem érdemes a hatóság felé panaszkodni, ha pedig de, akkor esetleg igen.
Előzmény: semgza (21378)