digicat Creative Commons License 2009.06.18 0 0 59
Én nem hiszek a direkt navigációban, a marketing dönti el hogy megjegyzik-e a nevet vagy nem (ezt alátámasztja a rengeteg eladó direkt navigációs domain név). Rengeteg példa van rá, elég csak a Google, Flickr, Yahoo, iwiw, port.hu példájára gondolni, ezeknek semmitmondó domain nevük van de mégis a legismertebbek közé tartoznak.
Vagy bing.com, a Microsoft legújabb gyereke. Ez is be fog futni, mert nyomják a reklámokat, és akkor is befutna, ha xyz lenne a neve. Ill. ha mégsem fut be az nem a név miatt lesz, hanem mert nincs mögötte tartalom.

A név legyen rövid és könnyen kimondható, hogy könnyen meg lehessen jegyezni.
Ha érdekes, egyedi, kiemelkedő, különleges vagy meghökkentő akkor könnyebben megjegyzik (pl. bing.hu). Az alacsony-gázszámla.hu mire hazaér az ember már nem lesz egyértelmű, hogy alacsony, vagy olcsó, vagy kevés, leírni pedig nincs lehetőség útközben. Ahogy a régi viccben volt, hogy "Valami szuszogós hűtőszekrény, hogy is van? Ja Lehel :-))".
Ne legyen benne semmilyen elválasztás, sem aláhúzás sem elválasztás, mert nem lehet megjegyezni hogy szuperoldal.hu, szuper-oldal.hu vagy szuper_oldal.hu.

A forgalom nagyon nagy százaléka amúgy olyan keresésekből érkezik amelyek a domain névre keresnek, mert az átlag felhasználó nem tudja megkülönböztetni a keresőmezőt a címsortól, mindent a keresőbe ír, tehát lényeges hogy a domain névre keresve az első 3 találatban legyél (meglepő, hogy hány weboldal nincs még az első 10-ben sem).

Magyar piacra .hu, mert a többség domain.hu címen keresi a weboldalakat, a végződést kevesen jegyzik meg. Esetleg eu.
Ha nemzetközi piacra is árulsz akkor legyen .com is, évi 6-8 dollár nem összeg.

Válaszom: A.
C abban az esetben ha egybeírod.
Előzmény: Törölt nick (58)