jucika22347 Creative Commons License 2009.07.16 0 0 1161
Sziasztok, részletes beszámoltó írok, hátha segítek nektek. ha valakinek nem tetszik, hogy hosszú ugorjon át és bocsi :))

Az első napunkat itthon töltöttük mert első nap este indult a repülőgép és ráadásul egy órával később később, mert vihar volt itthon. Nem egészen 2 óra volt az út. Monastirban a reptéren megkaptunk az Utazási iroda pultjánál az infokat és megmutatták hol szálljunk fel a buszra. A busz kb egy óra múlva indult ez éjjel elég fárasztó volt, három gyerkőccel. A szállodában ott volt az idegenvezető és fogadott mindenkit, adminisztrációs lapok kitöltése után kulcsot és karkötőt kaptunk. Ez kb egy órás móka volt. Londíner lecsap, fapofával segít majd fapofával várta a pénzt. Mi 1 eurot adtunk. Váltani elég a szállodában , a recepció mellett van a váltó, megbízható és kéznél van. Víz jár mindenkinek a kulcshoz , ez a welcome drink :) 1,5 l ásványvíz. Egyébként a közértben is drágább a víz ezért itt érdemes venni a recepciónál. 0, 5 TD. Telefon van a szobában és van a liftek mellett. Este 10 után nem kell annyira dobálni az aprót. Internet egy kalap sz.r. Egyrészt 8 TD egy órára, nem lehet pár percre vagy fél órára amit még meg is emésztettünk de nem volt képes egy óra alatt elküldeni a gmailből egy mailt egy óra alatt. Két gép van egymás mellett és a másik német kiscsaj is mérgelődött. Wifi a szobákban nincsen. Az ut.irodában azt modnták, van. Az AI érzés az megvolt, tényleg a főétkezések rendben voltak, kicsit kecskekaja volt ( zöldség - zöldség hátán, kevés hússal) de azért lehetett válogatni tészták, pörköltök, pizza jóformán egész nap, placsinta, isteni sütemények, gyümölcsök, helyi ételek, halak, levesek. A pincérnek mi az utsó napokban adtunk mert a gyerekek nagyon rendetlenül ettek és mindig pecsétes volt az asztalunk mégha szalvétákkal tettem körbe akkor is, ezért adtunk a végefelé aki sokat dolgozott utánunk de ahogy itt olvastam, hogy helyfoglalás miatt adtak a pincérnek-hááát lehet akkor nagyon sokan voltak de a főétkezések hosszú órákon át tartanak és hatalmas az étterem. mindig volt hely ha hátrébb is de annál nyugodtabb volt. Medencénél az ágy ingyen volt , csak a matracért kellett fizetni ha kellett vkinek. Korán érdemes leszaladni törcsit rárakni és akkor nem foglalják el. A recepciónál kell beach törcsit kérni , kaució ellenében adnak bármennyit, el lehet vinni mendenhová a végén visszaadni. A szobai törcsiket beszedik a pool fickók ha látják kinnt. Medence kellemes meleg , tiszta. Van nagyon mély része is, és gyerekmedi is van. Ha a főkapunál jobbra megyünk a kiskapun át ott van még két nagy medence ami csöndes nyugodt, nincs színpad. itt vannak a teniszpályák, kosárpálya. A főmedi zajosabb, bulisabb. Itt megy a tánc, vizilabda, aerobic stb.. A tenger koszos , valami füvek vannak benne de rengeteg. medúza nem volt , szúnyog egy este volt, légy az utsó napokban rengeteg. Meleg ruha nem kell egyáltalán. Mi kifogtuk az egyetlen nyári zivatart, villámlást de olyan forró volt a levegő mintha az égő tűz mellett állnál és perszelne a melege. éjjel volt de égetett a levegő. furi volt és érdekes. a tengerparton ha balra indulunk el akkor kb 10 perc után szuper elhagyatott részt találunk. Szinte egyedül lehetünk és nem veszélyes mert ott zárul le a szállodai beach sor és egy rendőr zárja aki üldögél ott egész nap. Korán reggel ( kb 8 -9 ig lehet gyűjteni kagylót stb. mert még áttetsző a víz. Fél órára ingyenes a kajak, vizibicikli. A tengernél is van AI. önkiszolgáló üdítőautómata. A medikél bár van pincérekkel, ha valaki sokat sörözik akkor illik adni néha egy- egy dínárt. Akkor mindenki jobban érzi magát. ha jobbra megyünk a tengerparton akkor van egy kőfal és azon át lehet menni. Monastirig szállodák és beachek vannak. Tele van sittel a part, tégla és csempetörmelékkel. Gátlástalanul szennyezik a tengert ahogy elnéztük. Amit nem látunk-annyira- az nincs alapon.

Vodka-kóla van a fenti bárban illetve koktélok délutánonként. 12-ig éjjel kiszolgálnak utána a diszkóban pénzért lehet inni tovább ami a recpció mellett van a pincében. nappal a medinél is van bár, ha vki sokat jár oda akkor sztem egy-egy dínárt lehet adni, örülnek neki tényleg. 11 után van vége a mindennapos műsornak amit az animátorok tartanak. Változatos, vicces músorok, táncos színészi előadások. Akram a vezetőjük egy nagyon jófej srác. A gyerekprogramok is szupik voltak, Emese a gyerekek kedvence ahogy láttuk és persze a többiek is nagyon szupik. Város nem nagyon van a közelben viszont a főkapunál az utcán balra elindulva az utca túloldalán vagy egy bolt ahol innivalót(drágább mint a szállodai üveges) pelenka, kozmetikai cuccok, naptej, édességek, chipsek, mosószer, öblítő, stb kapható kicsit drágább mint itthon. ajándékok és kacatok is kaphatóak. Balra van monastir jobbra elindulva sousse. Mi csak sousse-ba voltunk. Nagy családosok csak két taxival tudnak közlekedi vagy helyi busszal ami a legolcsóbb és 10 percet ki lehet bírni rajta vagy nyitott hat személyes tok-tok-al. ez 24 TD volt nekünk oda vissza a medináig sousseba. Virágot ne fogadjatok el kissrácoktól a városban sousse vagy más helyeken. Követelik utána pénzt. Patikákban babacuccokat lehet kapni. cumi , üveg, étel stb. de ez csak a városban van, tudomásom szerint. A szállodai boltban lehet kapni cigit. Szóltak nekünk a medencénél, hogy a pici gyerekünk jöjjön ki a mediből mert nem lehet úszópelusban bennt lenni a vízben. Persze ezt azért nem igazán toleráltam dino clubos szálloda meg gyerekbarát címet viselve sztem nem túl etikus a kérésük. Be az igazgatóhoz, probéma elmondva mire kiderült, hogy előző nap panaszkodtak a vendégek mivel több baba is van és zavarja őket, ezért nem lehet használnia babáknak a medit. Hát ez negatívum volt de megoldottuk egy kis shorttal vagy fürdőruhát adtam a pelura. Mondtam is, hogy ezentúl a katalógusba írassák bele, hogy a nagyobb medencéket csak szobatiszta gyerekek használhatjáka "gyerekbarát" szállodában. Ja és azt is, hogy az étterembe és a medencékbe babakocsival kb. 15 lépcsőfokot kell megtenni mert se lift sem pedig babakocsi közlekedő nincsen. Esernyőkocsival még csak csak, de a német csodajárgányok alatt anya -apa és a többi tesó majd megszakadt. A takarítónő mosolygós volt és napi egy dínár fejében külön kérésre porszívózott is merthogy nekünk padlószőnyeges szobánk volt egy szupi folyosó végi zugban ami tényleg nagyon nyugodt volt és elszigetelt. Látszott a tenger is pálmafa is. Igaz a szomszéd szálloda éttermének a teteje is de kit érdekelt. Minden oldalnak vannak hátulütői. Az egyik a színpadra néz ahol majdnek éjfélig megy a dínom dánom, a másik a főbejáratra ahol turistabuszok jönnek- mennek éjjel- nappal, a hátsó medencékre néző szobákhoz kissebb kirándulás átsétálni. Sztem nézőpont és igények kérdése ki, mit szeretne. Én elégedett voltam a szobánkkal főleg ha porszívózták :). Ja, és a terszajtót zárva kellett hagyni mert féltem, hogy a kicsi kiesik mert simán felérte. Légkondi szupi, vízzel sztem lehet fogat mosni. Kissebb gyomrfájás , hányinger, hasmenés volt kettőnkek az ötfős csapatból. Sztem nem rossz arány ahhoz képest, hogy afrika, arab ország és higénés körülmények.
AQUAPARK-flipper-fak program!!!!figyelem, nagyon fontos ha 130 cm nél kissebb gyereketek van ne vegyetek részt a programon. A csúzdák közül csak néhány darabot használhatnak a kissebbek. mérik és szigorúan veszik. apával sem csúszhat a csigalassú hosszú kanyargóson. a vidámarkban pedig szinte sehová. pedig öt éves erős testalkatú kölyök de a cm-t szigorúan veszik. aztán kimegyünk a városi forgalomba és ott halunk meg mert úgy vezet mindenki. na mind1.
Hazafelé megszüntették az éjjeli járatot ezért fél nappal korábban indultunk 13:20 kor szálltunk fel. Két óra volt az út. Ez így jobb mert eredetileg éjjel 12:10-kor ment volna a gép ami azt jelenti, hogy délben el kell hagyni a szobát és három gyerekkel ez kellemes lett volna éjfélig, vagy pedig lehet fizetni 50 vagy 80 TD nem is tudom pontosan, hogy maradhass. De az már milyen ... Tehát hazafelé lett egy hajnali debreceni, és két délelőtti bp-i járat. Így lett a 12 napból igazából 10 és negyed.
Én örülök, hogy ott lehettem és bevallom hiányzik minden, mégha 35 fokra érkeztünk is. Azért az a hangulat ami ott van nagyon kellemes és leszámítva néhány kényelmetlenséget azért tényleg lehet pihenni a szállodában és enni, inni, bulizni. Kellemes nyaralást és ha még lenne kérdés írjatok nyugodtan. bár sztem mindent leírtam :)) üdv