Manóbabó Creative Commons License 2009.09.23 0 0 1223

Sziasztok!

Tegnap érkeztünk haza Tunéziából-Monastir (El Mouradi Skanes Beach hotel) Best Reisen utazási iroda éltal. Különös figyelemmel ajánlom az induló babás nyaralóknak!!!

A férjemmel a 20 hónapos kisfiammal és a szüleimmel utaztunk. Szept. 15.-én idultunk Debrecenből (9:00-kor kellett a reptéren lenni- tőlünk 5 percre van a reptér, 11 előtt pár percel indult is a gépünk. A gépen a légiutas kisérő azt mondta, hogy az utazási idő 2 óra 20 perc, de 2 óra pár perc alatt le is szállt a gépünk. Nem kellett sokat várni a csomagogra kb 15 perc, és indultunk is a transzfer buszhoz. Ez a szálloda volt az első ahol megáltunk, hamar oda értünk kb.10 perc (vagy még annyi se).

A felszállásnál és a leszállásnál a kisfiam nagyon nyügős és sírt- ordított (nem lehetett semmivel sem megvigasztalni, pedig játékokat, képes könyvet is vittem fel a gépre, nem érdelelte üvöltött (gondoltam amúgy, hogy nehéz lesz vele), nem szerette a biztonsági övet, állandóan feszítette magát, nem akart megülni, a légnyomás miatt nyügösgödött, többször is a füléhez kapott. Még nekem is bedugult a fülem egyszer- egyszer a fel és leszállás a rossz, amikor elég magasan felér a gép nincs gond, mert járkálni lehetett vele, akkor elég jól viselte. A fel és leszálláskor a szoptatós babáknak könnyebb, mert ilyenkor meglehet őket szoptatni úgy is, hogy bevan kapcsolva az öv. Így jobban viseli a légnyomási különbséget és meg is nyugszik a szopitól. oda és vissza is aludt kb 1 órát.

Amikor megérkeztünk kitöltöttük a jelentkezési lapot/ fő. Közben hozztak üdítőt és a csomagunkat is a szobába vitték. Kiságyat is kértünk azt is rögtön hozzták.  Szép fa kiságy volt, de a matracon látszott, hogy egy kicsit el van feküdve, egy -egy kis süppedés volt rajta, de nem vészes így is jól aludt benne éjszaka. Nagyon jó, hogy kaptunk kiságyat, mert így kényelmesen aludtunk mi is a franciaágyon.

- 1 óra időeltolódás van, tehát kb:13: 40 körül ott is voltunk a szállodában, az étteremben már nem lehetett enni, csak kint a fő medence melletti grill bárban. Ott is volt választék- nem lehetett éhezni.( sültkrumpli-rizs-húsok-saláták, italok Viz autómata ki van téve (szénsavmentes ásványvíz- többször ittam belőle, jó) üdítők a pult mögött lehet kérni, kolák: coca, light, fanta, sprite, narancs;  3 féle autómatás üditőjük van: eper, narancs, citrom, menta, nagyon finomak. Van koktél is, ezekhez alkoholt kevernek. Jók.

Az étteremben nagyon bő a választék, rengeteg ennivaló van, salátától az édességik, van palacsinta, amit előtted sütnek, és a húst is előtted grillezik, fagyi is van mindennap más csoki- vanilia- eper, reggelire még joghurt is van( narancs- natur- eper) a deszertes pultnál de ezt csak egy alkalommal láttam. Mindennap 2 féle leves van ebédnél és vacsoránál, én minden ebédnél mind a két féléből ettem 1-1 tányért nagyon finomak.

A babák fégyelmébe ajánlom a krém leveseket ez az egyik féle, a másik féle pedig  tunéziai leves ez fűszeresebb ezt nem annyira ajánlom a piciknek, én mindig krémlevest adtam ebédre a babámnak, egyszer krumpikrém leves, másnap répakrém leves, aztán csirkehúsos zöldségkrém leves igazi baba étel, nagyon finomak- imádtam belőlle enni én is. Egy héten egyszer (nekünk csütörtökre esett) a Tunáziai est. Nagyon szépen fel volt díszítve az étterem és élőzene volt. Ennyiből állt a Tunéziai est- ekkor nagyon füszeresen főznek, nem ajánlom a babáknak, én bébiételt adtam neki akkor. Én szeretem enni a fűszeres ennivalókat. Amúgy azért volt a tunéziai esten kívűl, olyan ennovaló is amelyik nem volt kellően fűszerezve, úgymond utánna kellett sózni, de ezt nagyon tökéletesnek tartom hiszen gondolnak a babákra is, de van nagyon sok féle fűszer utánna lehet fűszerezni. Ez így korrekt. Nagyon megvoltam elégedve az ennivalókkal, szeretek enni, ezért mindent megkostóltam, így már nem nagyon ettem sütít, pedig az isteniek voltak, külön hab is van hozzájuk. Azért még abból is ettem 1-2 falatot. Gyümölcs: szilva, alma, körte, sárga és görög dinnye van.Én csak dinnyéből ettem, kisfiamnak is adtam belőle. Van mikró is a sütis pult mellett  a falnál. Bébi étel melegítésre. Van egy pár baba etetőszék is.

Nem voltunk betegek. Jó volt minden, de azért a tenger tisztább is lehetett volna, egy kicsit hínáros főleg egy nagyobb szeles időben kihozza. 2 napig sütött a nap aztán fél napig esett az eső, de aztán megint kisütött a nap. Szeptemberben nincs folyamatos napsütés, ezt az ottani animátor mondta. Volt 1-2 nap nagyon szeles idő, a babáknak kell mindenképpen egy olyan sapka ami védi a fülét, vagy kendő a fejére. Ennek ellenére meleg volt, este sem lehetett fázni, a leg melegebb akkor volt amikor megérkeztünk, akkor nagyon füledt, párás volt a levegő, aztán gyülekeztek a felhők, egy kis eső, de nem volt vészes így is lehetett fürödni. A tengerparton árusok mászkáltak: volt a ki strandkendőt akart eladni, volt aki, tevegelő fejkendőt erőszakosak mindenkinek a fejére rakják.Aztán még gyökeres pálmát is árultak. Dinó klubb nagyon jó, lehett ott mindent csinálni a gyerkőcőknek, még a 20 hónapos kisfiam is szeretett ott lenni, van még ott uszógumi, homokozójátékok is. előtte van egy kis játszótér csuszdával, hintával, homokozóval, mini golffal. Csak egy kicsit gazos a golf pálya a kicsiknek, nem nyírták le a fűvet amikor ott voltunk, pedig már nagyra nőtt. Animátorokkal rengeteg játékok, programok vannak egész nap, ezek a programok ai információs pult mellett a falon, ahogy megyünk le az étterembe ott van kitéve az aznapi programok. Mindennap van 16:30 től táncoktatás, utánna aerobik én  is résztvevettem ezeken a két programokon. nagyon élveztem. Van egy szőke rövídhajú animátor Ő Zsuzsa Gödöllőből, ő is tartott órákat, A gyerekekkel Edina és Emese foglalkozott, a sport játékokkal István foglalkozott. Kint a tengeren ingyen mehettünk a vizibiciklin.

A szálloda előtt balra van Szafari üzlet érdemes oda is ellátogatni, van előtte élethű elefánt, gorilla és zsiráf. A szállodától jobbra nincs semmi csak egy malom szerű csoszdás hotel, mellette golf pályák, elsétáltunk arra is, vissza fele a parton jöttünk.

A tengervíz nagyon meleg volt, melegebb mint a medence vize. Vigyázni kell a meduzákkal mert vannak, engem nem csipett meg, egyet sem láttam, de anyukámat és a babámat megcsipte a medúza amikor bementek a tengerbe. Sírt de hamar megvigasztaltuk. Azt hittük előtte, hogy a szállodai karkötő, amit kaptunk az horzsolta fel a kis combját, de utánna vette anyú is észre, hogy valami megcsipte őt is. Hát az volt medúza. Ez az első nap volt utánna már nem nagyon vittük beljebb a babát, de én teljesen bemerészkedtem úszni. engem nem csiptek meg.

Ha van valakinek valamilyen kérdése csak írjon bátran!!!