mantec,
Az előbb már írtam hogy nem kívánok a teszteken tételesen végigmenni de a kedvedért íme a két példa (az API teszt elérhetőségét csatolom):
http://www.infineum.com/information/api-passenger-sm-2004.html
- API SM:
2.3 Sequence IVA
ASTM D6891
Cam wear average
microns
90 max
ACEA (A3): CEC-L-38-A-94 (TU3M) Cam wear, average microns < 10
Az ACEA vezérmű kopási tesztjében az elfogadott határérték 1/9-ede az API SM határértéknek!
2. API SM:
2.4 Sequence VG
ASTM D6593
Average engine sludge
merits
7.8 min
ACEA (A3): Black sludge CEC-L-53-T-95 (M111) Engine sludge, average merit > RL140
Néhány kiegészítés (konkrét számértékek nélkül): az API egyáltalán nem foglalkozik a nyírási veszteséggel, a tömítésekkel való összeférhetőséggel és a furat tükrösödéssel amelyekre az ACEA-nak szigorú határértékei vannak.