talpfaszámláló Creative Commons License 2010.04.10 0 0 1933

Az ÁFU utasításhoz lenne egy - két gondolatom.

 

abcde  fghij

 

(A vastagított szavak az általam használandó új szavak)

 

Sorrendben:

 

2.3. A rakományokat az annak alján a tulajdonosnak meg kell jelölnie

 

3. .....és szállítási irányuk szerint, valamint szervezi az üres kocsi megrendelést a feladott kívánt árukhoz

 

4. Mivel az Utasítás vonatkozhat a nemzetközi forgalomra is, ezért javaslom az árutípusok idegen (német, szlovák/cseh) nyelven történő szerepeltetését. Lehet itt is, vagy akár egy függelékben. :-o)

Néhány javasolt általános példa: rönkfa, tüzifa szén, brikett, ócskavas, hengerelt acél, gázolaj, gáz, benzin, fűtőolaj, bor, alkoholszármazék, darabáru, konzerv, cukor, cukorrépa, búza, kukorica, szója, gyümölcs, üvegáru....stb.

 

5.4 ponthoz: Javaslom, hogy a rendelkezésre álló kocsik típusáról és darabszámáról minden nap/túr előtt készüljön egy adatbázis a szolgálati helyek számára. Ebből lehetne válogatni, s nem többől. Így elkerülhető a meddő üreskocsira várás.

 

5.7. Üreskocsit a tároló állomásról szolgálati távbeszélőn is lehet rendelni.

A bekezdés folytatását pedig nem is értem. Minek kitölteni a küldő állomásnak megrendelő lapot???

 

5.9. Ha egy kocsi egy szolgálati helyen kiürül és az aktuálisan feladott új, feladni kívánt áruféleségnek megfelel, akkor az megrakható és nem ekkor nem szükséges további másik üreskocsit rendelni.
..., még akkor is ha ezt a menetrendi tartózkodási idő és vagy a kezelő....

 

5.10. ponthoz: Mi van akkor, ha a kezelő állomás egyben a fordulóállomás? Szerintem ekkor megengedhetőnek kellene lenni a visszaküldésnek. Pláne, ha a kiszolgáló vonat mondjuk két-három modellóra múlva indul csak vissza.....

 

6.3. Ha a fuvarlevéltartó (ez előbbi 1 szó!) nem tartalmaz fuvarlevelet, (vessző!)akkor a kocsi üres, amit a mozdonyvezetőnek jelenteni kell a szolgálati hely állomáskezelőjének....

 

6.4. pontot nem értem. A fuvarlevéltartó a szolgálattevő előtt, mellett van, akkor minek azt jelenteni? Hisz látja! :-))

 

7.1. A menetrendi turnus indulása előtt az árufuvarozás bonyolításával megbízott személy egy alaphelyzetet hoz létre. A kitöltött és csoportosított.....

A bekezdés utolsó mondatát nem értem. Egy menetrendi időszakban miért nyúlkál bele? Akkor nem játék a játék!

 

7.3. pont törlendő. Aki ezt először elolvassa, feláll a hátán a szőr, s elmegy a kedve az egésztől! Értem én a célzatosságot, csak szerintem ezzel nem lehet elérni a folyamat megértését. Mert túlzás. Ezen az alapon minden szituációt le lehetne szabályozni... :-))))) (várom a kőzáport! :-d)

 

+ egy javallat: A menetrendi turnus vége nem mindig jelenti az ÁFU rendszer végét.

Ez legyen megegyezés tárgya, mint ahogy volt már máskor is. Wolf mesélte még régebben, hogy egy osztrák FREMO bulin több nap, is eltelhet, mire a kocsi/áru a célt ér. De nem azért, mert rossz a logisztika, hanem azért , mert olyan k...@ hosszú a pálya! :-D

 

 

 

Előzmény: talpfaszámláló (1932)