CanGuru Creative Commons License 2010.04.11 0 0 1937
"A valós rakományokon a tulajdonos nevén kívül annak is kéne szerepelnie, hogy milyen kocsiba való (gyártó, típus), elkerülendő a rakomány illetve a vagon sérülését, ha nem megfelelő párosítással próbálkozik valaki."
Ne feltétlen habszivacs alapú szénrakományra gondolj, hanem a pici papírkockákra. A tulajdonos neve is alig fér el rajta. Ennyi eszünk meg már csak legyen hogy nem erőltetünk semmit.

Nem attól tartok elsősorban, hogy valaki Tompika (remélem nincs ilyen nickű vasútmodellező user - ha igen, akkor elnézést) belerakja az Eas kocsiba való habszivacsot egy E vagy Es kocsiba, hanem inkább azt látom gondnak, hogy ha találok/kapok egy ránézésre Eas kocsiba való rakományt, akkor nem tudom, hogy pontosan milyen kocsiba való.

Egyrészt a hasonló (lehet rossz példa, pl. Eas, Eaos és Eas-x) kocsik belvilága között a valóságban is lehet több-kevesebb különbség, amit a gondos gyártók modellben is megjelenítenek (ami 1-2 mm eltérés).
Másrészt az azonos modellkocsik belvilága között is lehet eltérés egy-két gondatlan gyártó miatt (szintén 1-2 mm).
Ez a gyakorlatban azt eredményezheti, hogy az állomás a tárolóról rendel kocsit, de pont nem fog beleférni, magyarul nem tudja majd elküldeni ténylegesen a rakományt, ami a buli lenne az egészben. De a belerakásnál (1-2 mm differencia) egy kidolgozottabb rakomány vagy a kocsi véletlenül is sérülhet.

Ha viszont rá van írva a rakományra, hogy milyen kocsi(k)ba való, akkor nincs vita, evidens. Ha ennek ellenére valaki beleteszi és kár keletkezik, akkor egyértelmű a felelőse. Ha nincs ráírva, akkor nem adható fel, ha meg mégis belepróbálják, akkor az a személy is felelőssé válik.



"Nem lenne jobb ide beszúrni a kocsikártya képét, nem pedig a Függelékbe?"
A függelékben szükség van rá, az ÁFU-ba nyomtatókímélés céljából nem került bele. De feltételezem mindenkinél lesz mindegyik pár lapos összeállításból, így nem nagy fáradság összenézni a kettőt.
Ok, világos.
Előzmény: \"Erkettes!\" (1929)