De amúgy minek összeeagasztani? Egy omega-patkó-satu-stb megy rá, mind a kettőoldalról szórit, esetleg át is fúrod. Ha jól olvastam Progi ra menne? Kb 30x40cm.
Mármint amikor először próbáltam ki(most a hétvégén) összeépítés után. De jogos a felvetés hogy a vízen kipróbálva veszünk motorcsónakot,csak hát ezen a csónakon a vételkor nem volt rajta ez a motor.
Ezek szerint nem minden platóanyag egyforma. Az utánfutómon 10 évnél többet nem nagyon bírt. Pedig az nem áll vízben, csak a szabadban. Egyértelműen az élétől kezdődött a romlás.
3D? Mármint a 3D PVAC faragasztó? Az csak mérsékelten vízálló, kültérre nem igazán alkalmas.
"attól még a farétegek nem lesznek vízállónál."
Az a "platóanyag" nem a közönséges rétegelt lemezek módján készül, elég sokat kibír akár víz alatt is. A horgászcsónakomban* 20éves volt amikor valakinek megtetszett.....
* amiben isten szabad ege alatt sokszor hetekig is víz alatt volt.
A PU csalóka. Elsőre úgy tűnik, hogy könnyű vele dolgozni (nem kell pontosan mérni, mixelni) látszólag az illesztésre sem kell annyira figyelni, mert kitölti a réseket.
De!
Amikor habosodik (kitölti a teret), drasztikusan meggyengül. Ráadásul ekkora felületnél nem tudod időben (habosodás beindulása előtt) eloszlatni a felületen.
Első viz és főzés álló PU ragasztó, a második csak viz álló.
Használhatsz 2 komponensű gyantát is ragasztásra, de azt csöpet más mint a fentiek (a két komponens esetén az arányokra figyelni kell, a megfelelő mennyiség bekeverése fazékidő miatt, esetleg töltőanyag, külső hőmérsékletre érzékenyebb mint a ragasztó..)
Amit még nem említtet senki hogy bármilyen ragasztót is használsz attól még a farétegek nem lesznek vízállónál. Ahhoz a felületet kenni kel gyantával.
Én 4 D-vel ragasztanék, (ha már a két felület éleinél megjelenik a hab , akkor mindenhova jutott,) és kikeményedés estén gyantával lekenném az egészet. A fölösleges ragasztót, gyantát acetonnal, vagy nitróval le tudod mosni kikeményedés előtt. Amit a festékboltokban lehet kapni gyanta, és ragasztő ez megfelelő. Ragasztóból elég a 250 g-os is, gyantábol az Abloncy 375 g szerintem elég egy fartükör lekenéséhez. Én a ragasztáskor facsavarokkal összefogatom a felelületeket, ezek megadják az összeszorító erő ami szükséges, és pozícionál.
Baada2 javaslatát kiegészíteném azzal, hogy nem feltétlen kell üvegszövet a rétegek közé, hanem elegendő töltőanyaggal "töltött" epoxi. Ezzel az egyenetlenségeket szépen ki lehet tölteni, ami önmagában az epoxi+szövet párossal nem feltétlen lesz sikeres, ráadásul a sűrűsége miatt nem fog elfolyni. Töltőanyag lehet e célra készített drága cucc, de fa csiszolatpor is tökéletes e célra. Takyka írta a PU-t is, ami jó, de szerintem a töltött epoxi jobb, bár a PU-val könnyebb/kényelmesebb dolgozni.
Lemezek mindkét oldalát csiszold le fáig, hogy az epoxi ahhoz tudjon kötődni és ne a fedőanyaggal találkozzon.
Önmagában a főfúvóka csere semmit nem fog segíteni, inkább ront. Először valahogy több levegőt kellene bejuttatni a motorba, amihez aztán mehetne a több üzemanyag, de...
Annó megcsináltam az 5-6-osítást egy DF5 Suzukin. Abban az évjáratban a szívótorkot kellett cserélnem (a gyári szűkebb volt), meg a karbit átfúvókáznom. Nyertem tapasztalatot 1km/h-t, meg +15kg siklatási képességet.
Kedves L_ama, én ezzel tisztában vagyok, hogy a két motor nyomatéki viszonya más, de sajnos a Rudi elöregedett, ezért ebből próbálom kihozni, amit lehet, rendeltem egy kissebb emelkedésű csigát is, mert nem pög ki rendesen.
Vettem egy újszerű állapotú 15 éves 5 lóerős 4 ütemű Yamaha csónakmotort, és az volna a kérdésem, hogyan lehet 6 lóerősre átállítani, vagy mit kell kicserélni(főfúvóka?), ugyanis eddig egy 6 lovas Evinrudat használtam, és érződik a teljesitménykülönbség. Egyébként müszaki ember vagyok, ha pontos leírást kapok, meg tudom csinálni. Segítő válaszukat előre is köszönöm.
"Egy-két dolgot nem megfelelően csináltam a próbán." ...hát nem....
Utólag meg más találja ki, hogy mit csesztél el, hogy mi a sz@r a motoron??
Bírom, hogy mindenki "okos", de nem "előre"..........
Kb 1000X le lett már itt írva, hogy mire kell, kellene figyelni vásárláskor, hogy ne vegyünk motort, csak hát qrva nehéz visszaolvasni......................