Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 29 órája 0 1 140733

Úgy tűnik, hogy az első bevetésük az orvhorgászok ellen volt.:-)

Előzmény: guberavera (140731)
trizs77 Creative Commons License 29 órája -7 1 140732

Mivel Magyarországon minden 20 katonára jut legalább egy ezredes vagy tábornok,  kineveztünk már valakit fregatt kapitánnyá erre a kettő db csónakra ?

 

Előzmény: guberavera (140731)
guberavera Creative Commons License 30 órája 0 0 140731

Februárban jöttek, és nem az újpestiekhez kerültek, hanem a szolnoki különlegesekhez.

A Vietnámi-öbölből a Tiszára (youtube.com)

 

Előzmény: trizs77 (140730)
trizs77 Creative Commons License 30 órája -3 1 140730

A magyar honvédség megkezdte, újra kezdte a hadiflotta megteremtését.

 

......".....A vitéz...........dandár.........két felújított SOC-R jelzésű folyami naszádot vehetnek használatba. A páncélozott, aluminium testű, 10 tonna tömegű, 10,5 méter hosszú, 3 méter széles hajó meghajtásáról egy 440 LE-s dízel motor gondoskodik. A naszád személyzete 4-6 fő, és 10-12 katonát szállíthat. Kivételes tűzerővel rendelkezik..."

 

(nekem mai hír )

 

Mivel a flottillát feloszlattuk pár éve így kicsiben kezdjük újra.

Mwin Creative Commons License 1 napja 0 2 140729

Jó néhány név hiányzik már arról a listáról.....  :(

Előzmény: gumidani (140726)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 140728

Tudod mit?

 

Csók!

Előzmény: naiv_ (140727)
naiv_ Creative Commons License 1 napja -9 0 140727

Miután tettél egy meggondolatlan állítást("...ne erőltesd az általános iskolai fizikát...") a következő kijelentésemre:

"A 40km/h egyébként 5m magasról való vízbeugrást jelent - nem dráma, sok fürdőző megcsinálja a horvát tengerparton - én is, pedig nem vegyok műugró, s ruhában, cipőben még biztonságosabb."

 

...ami valószínüleg azt akarta jelenteni, hogy hasonlatomnak köze nincsen a valósághoz, mert akkora különbség van a két sebesség között, mint a "hang és  a fény sebessége között" (kissé szarkasztikusan kiemelem, hogy mennyire nincsen fogalmam...:) a dolog fizikai hátteréről), utána szépen levezetted ugyanazt az értéket.

Nos egy uriember ezek után elmegy meaculpába. Neked ez nehezedre esett, ez már a te dolgod...

 

Előzmény: gigabursch (140724)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 2 140726

Egy régi fénykép dátuma alapján botlottam ebbe:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=32031850&t=9011160

gumidani Creative Commons License 1 napja 0 3 140725

Eddig ezeket a képeket találtam a Kováts-motorral csónakokról: 

gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 2 140724

5 méterről beugorva a vízbe 36 km/h a sebességed (10 m/s^2-tel számolva, amúgy kevesebb egy picivel). Bocsika, a mea culpa elmarad.

(v = g(2s/g)^0,5) ([SI; m/s]

 

Azonban:

Ha te egy 40-nel menő hajóból oldalra kiugrasz, akkor a sebességed növekszik még, ugyanis lesz egy, a motorcsónak haladási irányával párhuzamos sebességedhez képest egy arra ~ merőleges sebességed is, egy 15 km/h-s "végsebességű" elugrást feltételezve (36^2+15^2)^0,5 = az már ~40 km/h.

Ha te ezzel a sebességgel oldalasan csapódsz be a vízbe, az kifejezetten nem tesz jót sem a gernincoszlopodnak, sem a végtagjaidnak, szemben az általad vázolt, közel függőleges beérkezésű és nagyjából a sebességvektorral párhuzamos testhelyzetű vízbeérkezéssel.

 

 

Azonban a hírekben előkerült teljesítményadatok alapján ez a motorcsónak csuklás nélkül tudott ettől jóval nagyobb tempót, akár 60-70 km/h-t is.

Hogy mennyivel csapódtak be, azt majd a szakértő meghatározza, bár a felkenődésekből származó halálesetek alapján több, mint valószínű, hogy nem 40-nel haladtak.

(Tekintettel arra, hogy nem mindenki azonos időben dobódott fel, kizárható, hogy mindenki megfulladt, volt aki hamarabb szörnyethalt. Az 1/2m×v^2 sosem hazudik)

Előzmény: naiv_ (140716)
Una Vestrum Creative Commons License 1 napja 0 0 140723

Valószínűleg a "Rocsó"-t is.

Apámnak volt egy Rocsó-testre épített kishajója. A testről a hozzáértők (de talán még a hatóság is) azt mondták, hogy Wermacht-os (sűrű bordás) Rocsó.

Előzmény: Töck Jenő (140719)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 0 140722

Volt az a fa ladik, úgy 1930-tól talán 1970-ig.

Nevét nem tudom.

Lapos fenekű, széles, kb. 6-10 személyes.

Evezős kivitelben és kovács motorral is.

 

Minden féle vízen láttam.

Dráván, Dunán, Tiszán, Balatonon, halas tavakon más vizeken.

Azt is sorozatban gyártotta valaki ?

Olyan volt mintha rendszeresítette volna egy bizottság,

A A Határőrségtől át a Rendőrségen, a Honvédség, a hajóstársaságok, a halász brigádok, a vízügyesek, meg még sokan mások, magán emberek is használták.

Olyan univerzális ladiknak tünt.

Mivel 90%-ban egyforma volt ezért gondoltam, hogy valaki tervezte és valamilyen üzem, vagy több üzem, sorozatban gyártotta.

 

Sok száz db lehetett belőle.

 

Még Matula bácsi és  Tutajos is ezzel lapátolt az ál kis Balatonon (Ráckevei Duna ágban) .

mosogep-szerelo Creative Commons License 1 napja 0 0 140721

Orrsugár kormány! :)

Jó lenne néha, ha lenne!

Előzmény: tehtube (140720)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 0 140720

Kis segítség :-)

Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 1 140719

A Kovács motort a Wermacht is átvette.

Atis57 Creative Commons License 2 napja -1 0 140718

Szia!

 A" Rocsó " szép név  de ; XXXX névvel --aztán Levente, -Honvéd---Cserkész----utána már csak a Rocsó   maradt.

 

Az ipar moguljai mindig el tudták adni . Világ szinvonalú? ( volt  I. Ferencz József alatt )

Előzmény: rezgaras (140713)
edesviz Creative Commons License 2 napja 0 0 140717

Igen háború előtti. A seprőmotornak  előnye, hogy sekély vízben, partközelben is lehetett használni. .

Előzmény: rezgaras (140713)
naiv_ Creative Commons License 2 napja -6 0 140716

Nos, várom a levezetést, s utána a meaculpát...

Előzmény: gigabursch (140696)
Didore1 Creative Commons License 2 napja 0 0 140715

"Szerintem" a seprűs motor kifejlesztésével együtt kellett. Mi a fenére rakták volna? Robosztus, nehéz, használatához is hely kellett. Még akkor a feladata végrehajtására anyagot is kellett szállítania. Rőzse, zsák, kéziszerszámok.

A fene sem tudja! Nekem csak az anyag és a benzin, valamint a személyzet biztosítása volt a feladatom. (ABKSZ, KÖTIVIZIG)

Előzmény: rezgaras (140713)
Töck Jenő Creative Commons License 2 napja 0 0 140714

Szerintem a kettő összetartozik.

Előzmény: rezgaras (140713)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 1 140713

Úgy tudom, a Kováts-motort még a háború előtt fejlesztették ki. De a "Rocsó" csónaktestet is? Vagy az már későbbi tervezés?

Előzmény: Didore1 (140710)
Didore1 Creative Commons License 2 napja 0 0 140712

Vagy ACSM (Árvízvédelmi Csónak Motor)

Előzmény: mindenev (140708)
edesviz Creative Commons License 2 napja 0 0 140711

http://mn5581oroshaza.lapunk.hu/dokumentumok/201503/rocso_kesz.pdf

 

 

a honvédség műszaki alakulatai mellett, az ötvenes 60-as években a vízirendőrök is, és a tűzoltóknak is volt. 

Előzmény: mindenev (140708)
Didore1 Creative Commons License 2 napja 0 0 140710

A székesfehérvári Vizignél gyártották őket A Kovács motor után Trabant, majd Wartburg motorral. 3 és 4 levelű hajócsavarral, bronz és alumínium anyagból. Acélra nem emlékszem, de ki sem zárom.

Előzmény: mindenev (140708)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 0 140709
mindenev Creative Commons License 2 napja 0 0 140708

Ha jók az emlékeim, "rocsó-motor", illetve "seprő-motor" néven is emlegették. 

Előzmény: 8601301 (140705)
csecsaba2 Creative Commons License 2 napja 0 0 140707

halmazálapotott tévesztett ŰRHAJÓS! :-)

Előzmény: Atis57 (140684)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -2 0 140706

De.

köszönöm a javítás.

Hiába no, ha elfelejtem, hogy hová tettem a cavintont akkor hülyeségeket írok.

Bocsi.

Előzmény: gepesz (140704)
8601301 Creative Commons License 2 napja 0 3 140705

Előzmény: gepesz (140704)
gepesz Creative Commons License 2 napja 0 2 140704

Nem Kovács motor volt?

Előzmény: trizs77 (140698)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!