Már a küszöbön a Premium ClassiXXs 1:43 Csepel sorozata. Ugyan még csak egy-egy gyártói képpel, de már bekerültek a webáruházak "hamarosan érkezik" ajánlataiba ugyanennek a gyártónak az Ikarus 280-asával eurocentre megegyező, 74,95 €-s árával, azaz itthon a várható ár 30 000 forint.
Én egyetértek az általad leírtakkal. Az, hogy mi olcsó vagy drága, szerintem mindenkinek a saját pénztárcájától függ. Kerül, amibe kerül, de elvárható, hogy a felsorolt hibák ne legyenek. Az oroszoknál létezik egy hasonló sorozat, Legendás szovjet teherautók címmel. Hasonló megjelenéssel, újságmelléklettel, 1500 rubel (6000Ft). Mielőtt kapok egymillió mínuszt, mert idehaza elérhetetlen, vagy megfizethetetlenül drága az egyéb költségek miatt. Igen tudom, hogy drága a posta és a magyar posta még egyszer megfizetteti a költségeket +ÁFA…stb. Csak és kizárólag a minőség miatt hoztam fel példának, tehát lehet valamit hasonló ár fekvéssel jól is csinálni. Pár kép csak szemléltetésnek. Azt is tudom, hogy a magyar sorozat sok mindenben hiánypótló és köszönet érte, de ha egy modell ferde, görbe, nem érnek le a kerekei minden oldalon, az igen is ront az összhatáson.
Én pedig soha nem fogom megérteni, hogy miért ne lehetne véleménye a modellről bárkinek. Azért, mert viszonylag olcsó, még nem kell selejtes darabokat eladni. Nem, nem arról beszélek-beszélünk, hogy nagyítóval keresünk rajta egy aprócska hibát, hanem amikor megveszed X forintért, kiteszed a vitrinbe, és szúrja a szemed. De lehet neked így is jó, te dolgod, én nem szeretnék hibás modelleket nézegetni!
Különbség van aközött, hogy valami selejt vagy gyenge minőségű. A minőség általában minden darabon megmutatkozik, a selejt jó esetben csak néhányon.
Ne hibás termékek eladásával olcsósítsanak, van rá jobb módszer is, mint a festetlen beltér (pont a Rábánál erre külön odafigyeltek, hisz az olaszok barna ülésekkel kapták, nekünk csak a műszeregység lett megszínezve), vagy egyes tamponnyomások lehagyása (pl. HC Volvo esetében az ajtókról hiányzó logók).
Előre bocsátom, hogy én is vásárolom ezt a sorozatot!
Ezt is figyelembe véve:
"Soha nem fogom megérteni azokat , akik egy relative olcsó modell minősége miatt panaszkodnak."
Tehát ha olcsó, akkor lehet sz*r minőségben összeszerelt kivitel?
A kiadó bevállalta, hogy olcsóbb árért gyárt normál minőségű, nem pedig hibás modelleket.
Az olcsóbb legyen azért olcsóbb, mert kevésbé részletesen vannak kidolgozva a részletek!
De a minőségben hozzák azt amit kell, amit tulajdonképpen bevállaltak! Az olcsóbb árért sem kellene rossz minőségű modellt gyártani, csak egy kicsit egyszerűbbet.
Valamit rendesen megcsinálni -adott feltételek mellett- csak kicsit több odafigyelést igényelne!
És ugyan ez kellene vonatkozzon a kor- és típushűségre is.
Az "olcsósítás" egyik példája (bár nem újságos árfekvés) pl. a nemrég megjelent TATRA-815 (mindegy, hogy a billencsről, vagy a platósról beszélünk) az olcsóbb AIST-s és a drágább Premium ClassiXXs kiadások összehasonlítása.
Mindkét modell összeszerelése megfelelő, akár az olcsóbb, akár a drágább változatról beszélünk. A különbség csak a modellek festésének részletességében van. Az olcsóbbnak egyszerűbb a festése. Már pl. a rendszámtábla elhagyása is elég nagy megtakarítást jelenthet nagy darabszámnál.
Azt azért még hozzátenném, hogy a prémium minőségnek számító SSM, vagy Classicbus modelljeimen is találtam már hibát, pedig ezek aztán egyik sem az olcsó kategóriába tartoznak.
Az egyszerű, nem extra, mert olcsó termék és a selejtes, hibás között nagy különbség van. Amiket itt olvasok, azok az utóbbiba tartoznak és az olcsósággal nem igazolható.
Az olcsó parizer se lehet pl se nyers, se büdös, se túlsózott.
Soha nem fogom megérteni azokat , akik egy relative olcsó modell minősége miatt panaszkodnak. Itt persze nem a drasztikus hibákra gondolok, hanem a minimális festékhibákra, stb. Sztem mindenki tisztában kell, hogy legyen a piaci árakkal és az ár érték aránnyal. Mert lehet venni minőségi modellt 1:43 20e töl felfelé. Meg kell nézni a gyártók 1:43 teher árait. Akkor azt kell megvenni. Mikor nem volt még biztos , h itt is lesz teher sor, sokan vették a lengyelektől 2x áron, akkor nem volt baj. Ott nem birtál 6 db ot átnézni nagyitóval kötözködve. Parizert sem kapsz a boltban 1000 ft ért minőségit.
Az én Rábám rendben van, csak a 3. tengely kerekei nem gurulnak nálam sem, de ezzel elvagyok, más hibája nincs, még a gumik is viszonylag normálisan állnak, a festés/tamponálás is szép, nekem tetszik a modell. Igaz, válogattam, négyből választottam ki ezt az egyet, a többin ránézésre a 3. tengely kerekei lejjebb voltak. De a festés ránézésre azokon is rendben volt.
Tényleg érdekes, hogy miért ezt a valójában nem létező HC-s változatot adták ki, valószínűleg tényleg az olaszok miatt. De lehet hogy ez a váz még fel lesz használva a későbbiekben más Rábákhoz.
Az én locsolós Skodám mondhatni hibátlan. Még a gumikba sem tudok belekötni, egy picit döcög, de eddig ez gurul a legsimábban. Semmi nem lötyög rajta, nem csak a szentlélek tartja az alvázon a sárvédőket, légtartályokat, üzemanyagtankot stb. mint a Rábán, nincs pillanatragasztásnak nyoma sem, szép a festés és az ablakok is tiszták.
Ne aggódjatok, az üzletben vásárolt Skoda 706 locsolóautóm se egy remekmű.
A legrosszabb az, hogy a ferdén beragasztott első híd miatt három keréken állt, de oldalról nézve néhány szerelvénye, a hátsó sárvédő, meg a légtartály is csámpás.
Annyit kell rajta kijavítani, hogy inkább teljesen szétszedtem. Az az érdekes, hogy maga a modell egyébként nagyon jól van megtervezve. Az összes felragasztandó kiegészítő vezetőcsapokkal illeszkedik az alváz öntvényének a furataiba, kis odafigyeléssel precízen is össze lehetett volna rakni. Gondolom, kapkodva szerelik őket készre, azt már meg sem említem, hogy a hátsó ikerkerekek gumijait szokásos módon félig-meddig rakták csak helyre, a belső peremek sok helyen torzultak, ezért nyolcasok vannak a gumikban.
Én azt gyanítom, hogy a modellgyártás része és az """üjságírás""" egymástól függetlenül történik. Sokszor alig, vagy nem is esik szó a lemodellezett autóról, az a kevés infó is gyakran pontatlan.
Amikor az újság azon részén jártam, ahol írták, hogy a valóságban nem létezett HC-nál ilyen, nekem is megfordult a fejemben, hogy akkor miért nem pl. Volánosat alkottak a kínaiak? Szerintem azért, mert ezt először az olaszoknak adták ki, ők pedig a HC-t csak-csak, de a Volán Tefu feliratot aligha ismerik.
Volt már téma, hogy csak egy minimális utánajárás kellene a gyártó részéről, hogy lényegesen jobb modelleket kapjunk. A következő Csepel billencs is egy olyan lemodellezett típus lesz, amiről alig hallott valaki, a neten sem találni róla 3-nál több képet, valószínűleg már egyetlen darab sem létezik belőle. De legalább 1:43-ban majd lesz!
Nekem is nagy csalódás volt ez a modell, hibátlan darabot én sem láttam. A fehér csík festése valamelyik elemen mindig ferde volt, egy idő után fel is adtam a keresgélést, megvettem egyet, majd kijavítom. A kerekek a felfüggesztés hanyag összerakása miatt össze-vissza állnak, a gumik félig felrakva, deformálódva.
De a legnagyobb csalódás az, hogy tudatosan kiadnak egy olyan modellt, ami nem is létezett. És ezt még le is írják a modellhez adott újságban!
Nekem szerencsére az hibátlannak tűnik. Viszont a billencs Rába olyan ferde, hogy el kellene törnöm az alvázat, hogy egyenesbe hozzam. Ráadásul a plató hátsó (nyíló) részének az alja is egyenetlen.