túl van tolva a téma. Amikor növeled a sebességet az egy viszonylag könnyen megvalósuló érzékcsalódás, még az ember sgge is összeszorul. De a gyorsulás az egy összetett érzet, nekem a nyakizmom sem feszült meg, vizuálisan jó (bár inkább összhatásban mint minőségben). De a lényeg hogy ha tetszik akkor jó, ezt boncolgatni olyan mint azt boncolgatni mint hogy melyik játék mennyire szim, van akinek semmi nem elég, van akinek kevés is elég, és ami közte van..
Amikor autóval megyek (igaziból) lejtőn lefelé gyorsítok, akkor mindenkinek hullámzik a hasa az autóban. Ugyanez az érzés tapasztalható meg vr-ban egy hullámvasúton. Mi a különbség? Egyiknél vezetek, a másiknál egy vr headset van a fejemen, az érzés mégis ugyanaz.
csak elbeszéltek egymás mellett, te valódi gyorsulás érzékeléséről írsz, ő meg arról hogy vizuálisan is be lehet érzékcsalódni, ami szintén igaz. pl nézel ki a kocsiból a melletted álló kamionra ami hirtelen elindul te meg azt hiszed hogy gurulsz hátra ezért taposod a féket.
Van a youtubeon egy magasról zuhanós vidámparki vr video, na attól én is beszartam, mert az agyam úgy érzékelte, hogy ott ülök a magasban, már az is para és akkor még mem is zuhantam.
Nem is olyan régen olvastam egy eszmefuttatást, talán a totalcaron, vagy tökmindegy, szóval hogy mi történne, ha egyszer csak eltűnne az összes közlekedési lámpa, tábla, felfestés, talán még a padkák és a fényszórók is :) Józanul belegondolva, valószínűleg megszűnnének a balesetek, mert senki se merne száguldozni. Érdekes volt végiggondolni, mire vezetne.
Részemről nem várható a batárra váltás, a Mitsubishi-n kívül (ami amúgy már rég nem észszerű, tekintve az alkatrész-ellátottságát), már vagy 9 éve egy Multiplát nyúzunk, és még mindig nem találtuk meg az utódját :)
Egy ilyen batár tulajdonosa vagyok, a harmadik gyerek után váltottunk egy szedánról....nem, nem kombira ami logikus lett volna, és nem nem egyterűre ami ésszerű és logikus is lett volna, hanem egy batárra körbe légzsákokkal, alul alvázzal. Ez egy öngerjesztő folyamat a többi batár miatt, mert bár anyagilag totál ésszerűtlen a választás, ha még is ütközés lenne egy másik 2+ tonnás batárral akkor inkább ebben akarom tudni a családom mint egy normális, ésszerű és egyébként tök jó mitsuban.
Egyértelműen te képviseled a józan álláspontot, nem is lehet vitatni.
Az F1 kocsik a kanyartempó beáldozásával lehetnének kisebbek, és ezáltal valamivel könnyebbek, de sajnos nem sokkal. Nyilván még a méretek csökkentésén kívül lenne még lehetőség drágább anyagokat használni, de brutálisan elugrana a költség, jobban mint amennyit nyernénk a tömegen.
Illetve ha tankolnák akkor persze megint lehetne még egy nagyobb tömeget faragni, összességében sztem egy 100-120kg nyerhető lenne így.
A válasz nyilvánvalónak tűnik a költői köntös dacára is, amennyiben a csajok "MINDENRE" fel akartak ülni, ti pedig elmentetek kocsmázni. Persze bizonyos nem megosztott információk árnyalhatják ezt a képet.
A legjobb vidámparki élményem még 2007-ben volt Düsseldorfban az ott dolgozó barátnőmmel és egy lány és egy srác kollegájával. A csajok ugyanis MINDENRE fel akartak ülni!
Mi meg a sráccal egy pillantást vetettünk a fémkolosszusokra és kórusban mondtuk, hogy csak tessék, mi addig ide beülünk Altbier-ezni. Az Altbier-t kétdecis poharakban hozzák és ebből következően mindig friss, valamint mindig van még egy.
Jó, hát nézhetjük innen is, de azért ismerd el, hogy nem sűrűn gondolsz bele abba, hogy Senna a mai F3 szintjén csapatta Monacóban, mármint köridők tekintetében:)
Jól számolok, h ha a mai technikai fejlettséget veted össze Senna 87-es, cameles lotus-ával, az olyan, mintha 1987-et vetnéd össze a legelső, 1950-es efegyes autóval? :-) Szóval, azért ezen qrva nagyon ne lepődjünk meg. :-)
Nekem ebből az összehasonlításból csak az jön le, h mi vén faxok, több, mint a felét láttuk az efegyes történelemnek.
Nem kritizálom, csak rácsodálkozom, hogy tulajdonképpen a mai F3 ugyanazt tudja, mint a 30-40 évvel ezelőtti F1. Egyetértek, lehetnének kisebbek, könnyebbek...de hogy kevésbé biztonságos lenne-e, azt nem tudom. Ezek a mai kombájnok mindenesetre, elég furák, főleg ilyen utcai pályán. Kicsit SUV-érzés, nem is igen tudom hová tenni, amikor látom, hogy anyuka beül egy ilyen batárba az egyszem gyerekével, és a kényelem meg a biztonság címszó alatt az úton tart több tonnát.
Nem ugyanaz az élmény a vr és a több monitoros cuccnál. Nekem az előbbi élethűbb, mégicsak az autóban ülök. Plusz Spa-ban, sőben, olyan élmány,a mit jelenleg más nem tud jobban a VR-nál. Persze GT7 szintű minőség nincs is más autós VR-ban.
Igen, és ez az egyik legrövidebb pálya. Egyszerűen az egy más világ volt sztem, és az elmúlt. Ahogy az 1998-s esős futamok láthatósága sem lenne elég, ma már annál jobb kell és akkor fogják engedni.
Ezt lehet kritizálni, és kell is, viszont elég komoly tragádiákkal fizetett az F1 a jelenlegi helyzetig. Lehetne kisebb F1-s autó és könnyebb is, jó lenne és törekedjenek rá, ..de kevésbé biztonságos biztos nem lesz.
Ahogy írtam nem használok, számomra a 3monitoros cucc jobb, így legalább látom ha odacsavarog a legkisebb a pedálhoz nekem ez komoly parám volt VR alatt.
A tempótlanság nagyon relatív, és belegondolva, tényleg fura dolgokra lehet rácsodálkozni. Ha jól emlékszem, azt írtad, elég komolyan nyomták ezekkel a kocsikkal is, mert befértek volna az 1987-es rajtrácsra is. Kíváncsiságból megnéztem, abban az évben Senna futotta a verseny leggyorsabb körét 1.27-tel, a pole pedig Mansellé volt, 1.23-mal. A tavalyi F3-as leggyorsabb kör 1.25-ös volt, a pole pedig szintén 1.23-as. Azért ez elég durva.
Komoly szimulátort használsz vr-ral? Melyiket? Miért hányják össsze magukat az emberek egy hullámvasutas, zuhanós cuccon vr-ban, ha nem érzékelik a gyorsulast? Pont az a lényeg, hogy az agy ézékeli, mert a vr becsapja.
Ahhoz is lett volna gondolatom, csak ellapozódott. Szóval buflákok lettek az autók igen, főleg utcán, az utcai forgalomban lévők. Az F1-s verdák is igen, de ahogy utaltam is rá azzal hogy minden harmadik név a historic F1 kocsikon egy balesetben elhunyt versenyző, ...manapság nagyon mások a biztonsági elvárások. ..és persze a tempó is. Ezekkel a régi F1 versenytechnikákkal/kocsikkal elég tempótlan lenne egy futam mai szemmel.