Jó lenne annyit, nem többet de legalább annyit olvasni a 8 sülysápi vitézről mint amennyit a kabinos kapitányáról írták az eléggé felkészületlen, de szenzációra éhes firkászaink.
Ki bérelte a hajót?
Ki vezette?
Volt e vezetői engedélye?
Mennyi idő alatt értek fel Szentendréről a célállomásra?
Hol kötöttek ki?
Mennyit tartózkodtak ott ?
Mennyit ittak?
Abban a kis hajóban egyszerre tartózkodhatnak nyolcan?
> Nem lesz könnyű bizonyítani, hogy észlelte a balesetet.
Ettől függetlenül is, ha megnézik a telefonját és mondjuk a baleset előtti 10 percben hét videót nyitott meg a Goldengate-ről (itt nem az amcsi hídra gondoltam). Véralkoholszint... vagy volt fent vele a kakasülőn több pipi is az eset idején és autós kártyáztak vetkőzős pókereztek és még sok mindenen meg lehet bukni. A folyami lassú hajózás felettébb unalmas lehet és viszonylag kevesen töltik azt az időt zsolozsmázással.
Tudtommal a bóják fény visszaverővel és nem fémépítésű kivitelnél radar-visszaverő prizmával vagy Lüneberg-lencsével is fel vannak szerelve az észlelhetőség érdekében.
Természetesen reggel hatkor, világosban, síma vízen, csendben (mindenki alszik) se a hajón nincs zaj, se a partról nem hallatszik semmi, még egy műanyag csónak becsapódása is hallható 15-20 méterről is.
> miért nem állt meg a kabinos, amikor látta jönni a jelet, de nem látta továbbmenni?
Egy műanyag / üvegszálas építésű csónaknak és a rajta lévők utasoknak van annyi radarjele, hogy észlelni lehessen, lopakodók elleni kínai kvantum-koherens csodaradar nélkül is?