Keresés

Részletes keresés

Takyka! Creative Commons License 1,5 órája 0 0 135497

Mert jóval merevebb lesz ragasztva. Ha csak középen összeszorítod, akkor hajlításkor a rétegek el tudnak csúszni egymáson.

 

T.

Előzmény: HZtn74 (135494)
Béci 72 Creative Commons License 4 órája 0 0 135496

vagy még több is...

0,3 bar körül.

Előzmény: öreg vas (135495)
öreg vas Creative Commons License 5 órája 0 0 135495

A közepébe(gerincbe) is ennyi nyomás kell ?

Előzmény: killmark (135468)
HZtn74 Creative Commons License 7 órája 0 0 135494

De amúgy minek összeeagasztani? Egy omega-patkó-satu-stb megy rá, mind a kettőoldalról szórit, esetleg át is fúrod. Ha jól olvastam Progi ra menne? Kb 30x40cm. 

 

 

Pilom Creative Commons License 8 órája 0 0 135493

Okkal javasoltam az élek zárását. :)

Előzmény: Takyka! (135491)
öreg vas Creative Commons License 9 órája 0 0 135492

Mármint amikor először próbáltam ki(most a hétvégén) összeépítés után. De jogos a felvetés hogy a vízen kipróbálva veszünk motorcsónakot,csak hát ezen a csónakon a vételkor nem volt rajta ez a motor.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (135474)
Takyka! Creative Commons License 9 órája 0 0 135491

Ezek szerint nem minden platóanyag egyforma. Az utánfutómon 10 évnél többet nem nagyon bírt. Pedig az nem áll vízben, csak a szabadban. Egyértelműen az élétől kezdődött a romlás.

 

T.

Előzmény: 409 (135490)
409 Creative Commons License 10 órája 0 0 135490

 

 

  3D? Mármint a 3D PVAC faragasztó? Az csak mérsékelten vízálló, kültérre nem igazán alkalmas.

 

"attól még a farétegek nem lesznek vízállónál."

 

Az a "platóanyag" nem a közönséges rétegelt lemezek módján készül, elég sokat kibír akár víz alatt is. A horgászcsónakomban* 20éves volt amikor valakinek megtetszett.....

 

* amiben isten szabad ege alatt sokszor hetekig is víz alatt volt.

Előzmény: Gullwing (135488)
Takyka! Creative Commons License 12 órája 0 0 135489

Nincs mit.

 

A PU csalóka. Elsőre úgy tűnik, hogy könnyű vele dolgozni (nem kell pontosan mérni,  mixelni) látszólag az illesztésre sem kell annyira figyelni, mert kitölti a réseket.

De!

Amikor habosodik (kitölti a teret), drasztikusan meggyengül. Ráadásul ekkora felületnél nem tudod időben (habosodás beindulása előtt) eloszlatni a felületen.

 

T.

Előzmény: Roner51 (135487)
Gullwing Creative Commons License 12 órája 0 0 135488

4 D, vagy 3 D ragasztóval érdemes ragasztani.

Első viz és főzés álló PU ragasztó, a második csak viz álló.

Használhatsz 2 komponensű gyantát is ragasztásra, de azt  csöpet más mint a fentiek (a két komponens esetén az arányokra figyelni kell, a megfelelő mennyiség bekeverése fazékidő miatt,  esetleg töltőanyag, külső hőmérsékletre érzékenyebb mint a ragasztó..)

Amit még nem említtet  senki hogy bármilyen ragasztót is használsz attól még a farétegek nem lesznek vízállónál. Ahhoz a felületet kenni kel gyantával. 

Én 4 D-vel ragasztanék, (ha már a két felület éleinél megjelenik a hab , akkor mindenhova jutott,) és kikeményedés estén gyantával lekenném az egészet. A fölösleges ragasztót, gyantát acetonnal, vagy nitróval le tudod mosni kikeményedés előtt. Amit a festékboltokban lehet kapni gyanta, és ragasztő ez megfelelő. Ragasztóból elég a 250 g-os is, gyantábol  az Abloncy 375 g szerintem elég egy fartükör lekenéséhez.  Én a ragasztáskor facsavarokkal összefogatom a felelületeket, ezek megadják az összeszorító erő ami szükséges, és pozícionál.  

Előzmény: Roner51 (135476)
Roner51 Creative Commons License 14 órája 0 0 135487

Takyka!, Pilom ! Köszönöm.

Pilom Creative Commons License 19 órája 0 0 135486

Baada2 javaslatát kiegészíteném azzal, hogy nem feltétlen kell üvegszövet a rétegek közé, hanem elegendő töltőanyaggal "töltött" epoxi. Ezzel az egyenetlenségeket szépen ki lehet tölteni, ami önmagában az epoxi+szövet párossal nem feltétlen lesz sikeres, ráadásul a sűrűsége miatt nem fog elfolyni. Töltőanyag lehet e célra készített drága cucc, de fa csiszolatpor is tökéletes e célra.
Takyka írta a PU-t is, ami jó, de szerintem a töltött epoxi jobb, bár a PU-val könnyebb/kényelmesebb dolgozni.

Lemezek mindkét oldalát csiszold le fáig, hogy az epoxi ahhoz tudjon kötődni és ne a fedőanyaggal találkozzon.

Előzmény: Roner51 (135485)
Roner51 Creative Commons License 22 órája 0 0 135485

Köszönöm

Előzmény: baada2 (135479)
L_áma Creative Commons License 23 órája 0 0 135484

Talán akad itt, aki esetleg tudja a módját. Ha van módja. Nekem volt 6-os Evim. Ha nem lopják el, talán még most is az van.

Forellés koromban próbáltam egy 5-ös hondát. A Forelle egy hengeres, de esküszöm szebben járt mint a 4 ütemű egy hengeres honda. 

Legyen vele szerencséd. 

Előzmény: Tamás955 (135482)
Takyka! Creative Commons License 23 órája 0 0 135483

Gyanítom, érződni is fog...

 

Önmagában a főfúvóka csere semmit nem fog segíteni, inkább ront. Először valahogy több levegőt kellene bejuttatni a motorba, amihez aztán mehetne a több üzemanyag, de...

 

Annó megcsináltam az 5-6-osítást egy DF5 Suzukin. Abban az évjáratban a szívótorkot kellett cserélnem (a gyári szűkebb volt), meg a karbit átfúvókáznom. Nyertem tapasztalatot 1km/h-t, meg +15kg siklatási képességet.

 

T.

Előzmény: Tamás955 (135475)
Tamás955 Creative Commons License 23 órája 0 0 135482

Kedves L_ama, én ezzel tisztában vagyok, hogy a két motor nyomatéki viszonya más, de sajnos a Rudi elöregedett, ezért ebből próbálom kihozni, amit lehet, rendeltem egy kissebb emelkedésű csigát is, mert nem pög ki rendesen.

Takyka! Creative Commons License 23 órája 0 0 135481

A célra a legmegfelelőbb az epoxi. A célvonalról visszatekintve, a kanyarban feltűnik még a poliuretán. Az összes többi ragasztó kiesett a versenyből.

 

T.

Előzmény: Roner51 (135476)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 23 órája 0 0 135480

"Varázsló kell neked.... "    :-))))

Előzmény: L_áma (135477)
baada2 Creative Commons License 23 órája 0 0 135479

ragaszto az konnyebb uyg: https://mesterekfutara.hu/webshop/soudal-66a-vizallo-faragaszto-szuper-vizallo?itemcode=SOU_124662&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw65-zBhBkEiwAjrqRMMx9OclCAM-Xq73vVBb8eW1kj_9NMJgpenB7U4ZpJsXPkihsBcyaixoCE4gQAvD_BwE

 

a nehezebb a ragasztas:

meg kell csiszolni a barna feluletet egyenletesen

kell egy olyan sik felulet, amit nem tud a preseles meggorbiteni

megfelelo preselo celszerszam nelkul is ossze lehet ragasztani 'egy csomo tegla rapakolsaval', de az eredmeny elso probalkozasnal velemenyes

 

 

B opcio: mugyanta es szovet a retegek koze, novia.hu a baratod

 

 

 

Előzmény: Roner51 (135476)
L_áma Creative Commons License 24 órája 0 0 135478

Ne értsd félre, nem bántás..... csak nem értem. Lehet hogy van módja, de sosem lesz olyan, mint az előző volt. 

Előzmény: L_áma (135477)
L_áma Creative Commons License 24 órája 0 0 135477

..... lecseréltél egy kéthengeres, két ütemű motort, egy egy hengeres négyüteműre.....

 

Varázsló kell neked.... 

 

De tényleg..... 

Előzmény: Tamás955 (135475)
Roner51 Creative Commons License 24 órája 0 0 135476

Köszönöm a segítséget!

Lehet, hogy elsiettem, de hétfőn vettem 3db 12x50x125cm-es plató lemezt ezt akarom összeragasztani.

Abban kérek segítséget, hogy milyen ragasztót használjak. több apró gondom is van, de majd megoldom, ha nem tudom majd írok.

Üdv.R

Előzmény: HZtn74 (135473)
Tamás955 Creative Commons License 24 órája 0 0 135475

Tisztelt szakértők!

Vettem egy újszerű állapotú 15 éves 5 lóerős 4 ütemű Yamaha csónakmotort, és az volna a kérdésem, hogyan lehet 6 lóerősre átállítani, vagy mit kell kicserélni(főfúvóka?), ugyanis eddig egy 6 lovas Evinrudat használtam, és érződik a teljesitménykülönbség. Egyébként müszaki ember vagyok, ha pontos leírást kapok, meg tudom csinálni. Segítő válaszukat előre is köszönöm.

Sz.G.E270CDI Creative Commons License 25 órája 0 0 135474

"Egy-két dolgot nem megfelelően csináltam a próbán."   ...hát nem....

 

 

Utólag meg más találja ki, hogy mit csesztél el, hogy mi a sz@r a motoron??

 

Bírom, hogy mindenki "okos", de nem "előre"..........

 

Kb 1000X le lett már itt írva, hogy mire kell, kellene figyelni vásárláskor, hogy ne vegyünk motort, csak hát qrva nehéz visszaolvasni......................

Előzmény: öreg vas (135472)
HZtn74 Creative Commons License 30 órája 0 0 135473

Gyarmaton tudok adni , ha eljössz érte.  Haverom Cola függő,  cserébe méretre is vágja neked, csak Coca -t iszik... 

Előzmény: Roner51 (135470)
öreg vas Creative Commons License 2 napja 0 0 135472

Örülnék neki ha nálam is csak ennyi lenne a gond. Egy-két dolgot nem megfelelően csináltam a próbán.

Előzmény: jancsiii (135471)
jancsiii Creative Commons License 2 napja 0 0 135471

Nem régiben én is így jártam nem gumival meg csak 10 lóval. Nekem a motor trimmel volt gond, próbálgattam a legfelső 3 furat jöhetett szóba, a legfelsőbe ezt csinálta.

Előzmény: öreg vas (135457)
Roner51 Creative Commons License 2 napja 0 0 135470

Ha nekem szólt a "merre vagy" ? A csónakot Aszódon próbálom rendbe tenni. A vízterület Tisza-tó, a most használ csónakom Kiskörén a kikötőben van.

Előzmény: HZtn74 (135464)
öreg vas Creative Commons License 2 napja 0 0 135469

Mert az enyémen(Mariner 40) is így van. Köszönöm.

Előzmény: 409 (135467)
killmark Creative Commons License 2 napja 0 0 135468

A kemény,az szubjektív.

Meg kellett volna mérni.

 

Előzmény: öreg vas (135460)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!