De amúgy minek összeeagasztani? Egy omega-patkó-satu-stb megy rá, mind a kettőoldalról szórit, esetleg át is fúrod. Ha jól olvastam Progi ra menne? Kb 30x40cm.
Mármint amikor először próbáltam ki(most a hétvégén) összeépítés után. De jogos a felvetés hogy a vízen kipróbálva veszünk motorcsónakot,csak hát ezen a csónakon a vételkor nem volt rajta ez a motor.
Ezek szerint nem minden platóanyag egyforma. Az utánfutómon 10 évnél többet nem nagyon bírt. Pedig az nem áll vízben, csak a szabadban. Egyértelműen az élétől kezdődött a romlás.
3D? Mármint a 3D PVAC faragasztó? Az csak mérsékelten vízálló, kültérre nem igazán alkalmas.
"attól még a farétegek nem lesznek vízállónál."
Az a "platóanyag" nem a közönséges rétegelt lemezek módján készül, elég sokat kibír akár víz alatt is. A horgászcsónakomban* 20éves volt amikor valakinek megtetszett.....
* amiben isten szabad ege alatt sokszor hetekig is víz alatt volt.
A PU csalóka. Elsőre úgy tűnik, hogy könnyű vele dolgozni (nem kell pontosan mérni, mixelni) látszólag az illesztésre sem kell annyira figyelni, mert kitölti a réseket.
De!
Amikor habosodik (kitölti a teret), drasztikusan meggyengül. Ráadásul ekkora felületnél nem tudod időben (habosodás beindulása előtt) eloszlatni a felületen.
Első viz és főzés álló PU ragasztó, a második csak viz álló.
Használhatsz 2 komponensű gyantát is ragasztásra, de azt csöpet más mint a fentiek (a két komponens esetén az arányokra figyelni kell, a megfelelő mennyiség bekeverése fazékidő miatt, esetleg töltőanyag, külső hőmérsékletre érzékenyebb mint a ragasztó..)
Amit még nem említtet senki hogy bármilyen ragasztót is használsz attól még a farétegek nem lesznek vízállónál. Ahhoz a felületet kenni kel gyantával.
Én 4 D-vel ragasztanék, (ha már a két felület éleinél megjelenik a hab , akkor mindenhova jutott,) és kikeményedés estén gyantával lekenném az egészet. A fölösleges ragasztót, gyantát acetonnal, vagy nitróval le tudod mosni kikeményedés előtt. Amit a festékboltokban lehet kapni gyanta, és ragasztő ez megfelelő. Ragasztóból elég a 250 g-os is, gyantábol az Abloncy 375 g szerintem elég egy fartükör lekenéséhez. Én a ragasztáskor facsavarokkal összefogatom a felelületeket, ezek megadják az összeszorító erő ami szükséges, és pozícionál.
Baada2 javaslatát kiegészíteném azzal, hogy nem feltétlen kell üvegszövet a rétegek közé, hanem elegendő töltőanyaggal "töltött" epoxi. Ezzel az egyenetlenségeket szépen ki lehet tölteni, ami önmagában az epoxi+szövet párossal nem feltétlen lesz sikeres, ráadásul a sűrűsége miatt nem fog elfolyni. Töltőanyag lehet e célra készített drága cucc, de fa csiszolatpor is tökéletes e célra. Takyka írta a PU-t is, ami jó, de szerintem a töltött epoxi jobb, bár a PU-val könnyebb/kényelmesebb dolgozni.
Lemezek mindkét oldalát csiszold le fáig, hogy az epoxi ahhoz tudjon kötődni és ne a fedőanyaggal találkozzon.
Önmagában a főfúvóka csere semmit nem fog segíteni, inkább ront. Először valahogy több levegőt kellene bejuttatni a motorba, amihez aztán mehetne a több üzemanyag, de...
Annó megcsináltam az 5-6-osítást egy DF5 Suzukin. Abban az évjáratban a szívótorkot kellett cserélnem (a gyári szűkebb volt), meg a karbit átfúvókáznom. Nyertem tapasztalatot 1km/h-t, meg +15kg siklatási képességet.
Kedves L_ama, én ezzel tisztában vagyok, hogy a két motor nyomatéki viszonya más, de sajnos a Rudi elöregedett, ezért ebből próbálom kihozni, amit lehet, rendeltem egy kissebb emelkedésű csigát is, mert nem pög ki rendesen.
Vettem egy újszerű állapotú 15 éves 5 lóerős 4 ütemű Yamaha csónakmotort, és az volna a kérdésem, hogyan lehet 6 lóerősre átállítani, vagy mit kell kicserélni(főfúvóka?), ugyanis eddig egy 6 lovas Evinrudat használtam, és érződik a teljesitménykülönbség. Egyébként müszaki ember vagyok, ha pontos leírást kapok, meg tudom csinálni. Segítő válaszukat előre is köszönöm.
"Egy-két dolgot nem megfelelően csináltam a próbán." ...hát nem....
Utólag meg más találja ki, hogy mit csesztél el, hogy mi a sz@r a motoron??
Bírom, hogy mindenki "okos", de nem "előre"..........
Kb 1000X le lett már itt írva, hogy mire kell, kellene figyelni vásárláskor, hogy ne vegyünk motort, csak hát qrva nehéz visszaolvasni......................
Nem régiben én is így jártam nem gumival meg csak 10 lóval. Nekem a motor trimmel volt gond, próbálgattam a legfelső 3 furat jöhetett szóba, a legfelsőbe ezt csinálta.