Tán a jelzők jelzőképének folyamatos láthatóságának erős hiányát a pályamenti, buja giz-gaz karban nem tartása miatt?
Mivel jómagam már csak kívülről élvezem a vaskerék varázsát, az egészből az zavar, hogy a korábbi, jól bejáratott fotóhelyeimen már egy szóló Bz motorkocsi sem fér be egy fotóra két, idén nem trimmelt buja vad növény közzé. Valamint a korábban jól járható vasúti töltéseken is méteres pampafű nő.
Elhanyagoltság a köbön - de a munkák mind el vannak végezve.
Nem lehetne a topicot arra használni, ami a címe? A futó érdekes, de nem ide való témák menjenek át a megfelelő helyre, ez pedig maradjon arra, ami a tárgya.
Még a megállóhelyeken a legegyszerűbb az emelt peron kialakítása, bár az épület miatt sokszor ott sem, de állomásnál az esetek túlnyomó többségében a vágányokhoz is hozzá kell nyúlni (fél-egy méter széles helyre nem lehet bezsúfolni egy sk+55-ös peront).
Sokra megyünk azzal, ha a hajtáslánc jó (bár jellemzően az se jó, úgy esnek-kelnek a Bz-k, mint a frontkatona), ha egy kényelmetlen, a mai elvárásoknak nem megfelelő, toldozott-foltozott kasztniba van beépítve...
Tekintve, hogy jellemzően minden nagyobb(acska) hibával megálló gépet nem javítunk, hanem bányagépet csinálunk belőle, azért elég sok alkatrész tekintetében lehetnek problémák.
Mert olyan nagy kihívás lenne építeni? Amúgy is az a standard. Az érintett önkormányzatokkal egyeztetve nem hiszem, hogy megoldhatatlan lenne, hogy beszálljanak a peronépítésbe, nem egy helyen társadalmi munkában is megcsinálták a peronépítést. Viacolor helyett aszfalt is megteszi és nem kell egy táblás megállónál olyan széleset csinálni, amit szokás az EU-s felújításoknál. Kaptok új vonatokat, amik komfortosabbak mint a Bz-k cserébe szálljatok be a peronépítésbe. Volánbusz sem épít se megállót se peront, ha kell az utasoknak építse meg az önkormányzat, itt miért ne működne ugyanez a módi?
A Máv-Vagon-tól nem kell sokat várni, elavult, beázó csarnokok, a céget nem érdekli, ha megdöglesz a vas a festék meg a rákkeltő glettportól, anyag és eszközhiány. Melós is egyre kevesebb, csak az adminisztratív munkakörök szaporodnak
Gumiorrúakról sincs szó azóta se, hogy be lettek harangozva, pedig IR vonatokra azok kiválóak lennének, még hosszabbítani is lehetne viszonylatokat vele, kihasználva, hogy tud 120-al menni, így kimehet fővonalra és nem akadályozza a forgalmat úgy, mint egy 80-as Bz. Komárom-Győr között pl. ki lehetne használni vagy Gyoma-Békéscsaba között
Kéne és lett is volna lehetőség rá az elmúlt 15 évben többször is, csak mindig volt valami kifogás lásd. Jenbacher, Db628. sokat fogyaszt ( Bz-hez képest minden), nem alacsonypadlós (Bz sem az) stb. Ideális jármű, az lenne, amit 100számra nyomják és és kb. úgy dobálják az ember után, mert másnak nem kell. Csak ezt Credonak hívják.
Uzsgyiból van negyven (a plusz egyet rég szétszedtük), Desiroból 31.
71 jármű, ebből 27 nem üzemképes.
62 százalékos rendelkezésre állás.
20-22 éves járműveknél szégyen és gyalázat.
Ami még rátesz egy lapáttal, hogy a 44 jármű sincs kiadva, jellemzően mindkettőből 18-20 mozog egyidőben.
Ha most belegondolunk, hogy 36-40 helyett 64 lenne kiadva, az már egy jelentős javulás lenne.
Ezzel együtt nagyon gyorsan kellene új (vagy használt) dízel jármű, főleg mozdony, mert a Csörgőkkel nagyon ramatyul állunk. A Bz-ket is ki kell váltani rövid távon (5, legfeljebb 10 év).
Megjegyzés:
elképzelhető, hogy az Uzsgyik és Desirok jelentős részét már ésszerű keretek között nem lehetne használhatóvá tenni a szétkannibalizálás miatt.
Akkor vagyunk bajban... mert ezek még csak az élettartamuk fele körül járnak.
"Azért nem mindegy, hogy ötvenéves Csörgőbe/negyvenéves Bz-be kell új életet lehelni (pláne, ha egyedileg kell alkatrészt gyártani, mert ezekhez már nem sok minden van)"
Ez a mai szerszám- és alkatrészipar mellett gyenge kifogás.Ráadásul nem is fedi teljesen a valóságot.