Ha síkpaláról van szó, akkor egy közepes kockaház teljes fedését le tudod adni 2-300000 forintért. A köztudatban pedig az van, hogy egy vagyon a leadás, aztán jól alattahagyják a cserepeslemeznek... Igazából egy tetőfelújítás teljes költségei között elenyésző tétel. A hullámpala persze sokkal nagyobb m2-tömegű, az már húzósabb.
Arra figyelj, hogy a mérlegelés előtti hetekben ne ázzon, szellős helyen legyen, akár élére állítva hézagosan, jól száradjon ki. Egy mázsa is múlhat rajta.
Esetleg a Design Kft-t még kérdezd meg, én tőlük ettől jobb ajánlatot kaptam, igaz annak már kb 2 éve. Végülis ők is vitték el, de azbesztpályázatos keretek között ingyenesen.
(Ide tartozik, hogy hivatalosan a leszedése, tárolása és szállítása is csak arra engedéllyel bíró vállalkozás által történhetne.)
Én régi 15-20 centis szigetelt alu villanyvezeték darabokat használok kötözéshez. Másra nagyon már úgysem jó és újra felhasználható ha az adott vesszőhöz már nem kell...
Ti mindannyian világlátott emberek vagytok, hátha: használt-e már valaki ilyen növénykötöző gépelyt?
Asszonypajtás beleszerelmesedett, de nekem mindig vannak kételyeim ilyen kütyükkel, amiket csak bizonyos webáruházakban árulnak, és nem terjedtek el minden elérhető boltban. Olvastam olyat is, hogy jó lenne, de hamar elromlik, és azt is látom, hogy sokféle van belőle sokféle áron. (Na jó, lehet, hogy csak az ár sokféle.)
Szóval örülnék, ha valakinek lenne gyakorlati tapasztalata ilyesmivel, nem szeretnék feleslegesen sok pénz elszórni, ha nem érdemes.
A trafic tetejére fel van hegesztve 4-4 "alagút" lemezből, aminek a tetején van egy 8-as lyuk. Ezt szánták csomagtartó "konzol"nak. Tehát a bódét nem kell megfúrni, iparilag nyilván lehet erre tervezni mindenféle fáintos csatlakozást, sőt sok idővel és energiával házilagosan is lehetne, de annyit nem éri meg vele tökölni.
Valószínűleg ha nem tetted meg, akkor a csatlakozási pontokon biztosítanod kell, hogy víz ne jusson a raktérbe, mert ez gond szokott lenni.
Rengeteg pickup csomagtartót szereltünk fel, drágát, gyári helyre csatlakozót. Le van írva ugyan, hogy időnként ellenőrizni kell a csavarokat és ráhúzni, ezt gyakorlatilag alig olvassa el valaki, aztán megy a panaszkodás a beázott csomagtérre...
Légszűrője válogatja. Nekünk van légszűrőnk a házban, állítólag olyan szűrő van benne, ami aldehideket is szűr. De hogy érzékelhető, gyakorlati példát is mondjak, pl megbolondul szalonna sütéskor, de ha télen valamelyik szomszéd bedurrant a vegyestüzelésűbe, mi meg épp akkor gondoljuk, hogy jó ötlet szellőztetni, akkor azt is azonnal jelzi és magasabb fokozatra kapcsol.
Flex, de pláne hegesztésre nem jó a hepa szűrő. Ezek részecskéket szűrnek, de az égésnél keletkeznek káros gázok. A gázokat a hepa szűrő nem szűri egyáltalán.
Ehhez aktívszenes szűrő kell. Aktívszenet viszont max a fejedre érdemes tenni, egyébként egyszerűen kifele kell szellőztetni. Ha más nincs, az ajtóba tett nagy ventillátorral.
Tegnap sikerült először hosszabb ideig flexelni-hegeszteni a mostani pince-műhelyemben. Hát, hiába a nyitott ajtó-ablak, az még így is gatya. Át kell telepítenem a régi műhelyből a légtisztítómat (pár hete volt itt szó ilyenekről, vagy az ON-ban, nem emlékszem).
Csak valahol találnom kell hozzá megfelelő méretű HEPA szűrőt, mert az istennek nem emlékszem, minek a milyen szűrőjét raktam bele évek előtt.
Több lépcsős van benne, az előszűrőket tudom cserélni könnyedén, de talán már a HEPA-t sem ártana.
Megjegyzem, ezúton köszönöm a kollégáknak, hogy nemrég előhozták itt a szegecsanya kérdését. Azzal, hogy ilyesmi létezik, még valahogy nem találkoztam eddig, viszont kiváló megoldást hozott egy problémámra, mégpedig a Trafic tetőcsomagtartójához.
Ui. az autó tetején vannak kis fém "fülek", tetején lyukkal, ami valamiképp a tetőcsomagtartó rögzítésére szolgálna.
Namost 160 ezerért is látok tetőcsomagtartót, ami igaz, hogy szép, ALU meg minden.
De nekem néhanapján kell csak, ennyi pénzt nem akarok/tudok áldozni rá, vagyis hebrákoltam egyet némi zártszelvényből, de mindeddig el voltam akadva a projekttel, mert a rögzítésre nem találtam olyan elméletet, amivel nem baxom össze az autót tetejét és még normálisan is áll.
No a szegecsanya pont erre kiváló volt, az eleve létező 8-as lyukakat kellett 9-re bővítenem a tetőn így egy csomó 6-os csavarral remekül tudom rögzíteni a cuccot.
Mivel összesen 10 db szegecsanyáról volt csak szó, azokat könnyedén be tudtam szerelni csavar + anya segítségével dedikált szerszám nélkül is.
Köszi, észben tartom. Egy Genius lett a dologból, úgy 5-6, de az is lehet, hogy 6-7 éve megvan, és elég jól muzsikál napi használatban. Kis számítástechnika boltból vettük, vélhetően a nyakukon maradhatott, mert aprópénzért adták, és azóta sem láttam náluk ilyesmit. De amikor kerestem, csak fekete volt mindenhol.
Ilyet használok én is sok éve, szeretem. Annak idején nagyjából ez volt az egyetlen kapható fehér billentyű, nem tudom, jobb-e a helyzet azóta.
Illetve vettem még egy HP-t is akkor, ami jó is lett volna, de mégsem használom. Ugyanis az F billentyűk megszokott funkciói csak valami másikkal együtt jönnek elő, valamilyen más funkciók vannak alapból beledrótozva. A HP meg azt válaszolta a felháborodott felhasználóknak (fórumokban olvastam), hogy ez ilyen, nem lehet megváltoztatni utólag.Nekem meg a könyvelőprogramomban nagyon hasznosak (lennének) ezek az F-funkciók.
Szóval még az is lehet, hogy nem elég kipróbálni, mennyire kényelmes a használata.
Billentyűzetet netről venni öngyilkosság. Elé kell állni és kipróbálni. Legalább öt percig gépelni rajta még ha csak a "levegőben "is. Ha minden ok és kényelmes az embernek akkor el lehet gondolkodni rajta.
(Amúgy nekem a Dell egyik fajta billentyűzete jön be (ami a dell felirat fölött "pupos"), sajnos már az is lassan kihalóban. Ráadásul abból is van 3 féle különböző billentyűérzetekkel.)
Persze nagy valószínűség szerint szereztél, de azt a típust merem ajánlani, ha véletlenül cserélned kell.
Sokat keresgéltem én is, de ár érték arányban ez lett a befutó. Volt másik gyártótól is (már a nevére sem emlékszem....talán GABA volt), fele ennyiért, de az 1 évesen már besárgult és a billentyű lenyomásának komfortérzete is pocsék volt.