Írom össze a blackboxhoz a csavarokat. Elhiszed nekem, hogy előfordul olyan, hogy két pont ugyanolyan csavarnak az autó más részén más cikkszáma van? Eddig a három cikkszámos a nyertes*, de bent a beltérben ahol kb mindenhova ugyanazt tették várok nagyobb számot is.
* de ha mondjuk az M6x16, az M6x18, és az M6x19 csavarokat mind kiváltanánk a 6x18-al akkor 7 cikkkszám lenne egyetlen csavaron.
Ez M47 ( 20D4D) már megvettem az izzítóra érkező fő táp kábelt, csak azt nem tudom, hogy a vezérlő és az izzítógyertyák közti kábelt, csatit is szokták-e cserélni- Bár azt hiszem az egyben van egyéb kábelekkel is egy kötegben.
Vagy elég lesz most csak a vezérlő + vezérlő fő betáp kábel?
+1 kérdés: ha semmi baja a bosch izzítóknak azokat még hagyhatom benne nem? 2 évesek. Mérésre is jók.
A 77367144 cikkszámú valóban van a Bárdinál, 10k körül, a másik viszont, a 77367180 csak gyáriban létezik és ott semmi kedvesség nincs, az ára pedig 25 ezer forint.
Igy van, az egyiknél egyértelműen ott van egy lemez, ami meghatározza, mennyit tud forogni. A kérdés az, miért rendelt be Giovanni kétfajta motort a Denso-tól?
Tehát simán lehet, hogy mindkettő 270 fok 4.7 vagy 270 fok 5K-s eredetileg, és azt, hogy 150 fokot vagy 120-at használ belőle azt a klímabox geometriája határozta meg.
Na ez a másik érdekes dolog, a gyári poti 270 fokos, a valaki álltal a neten belebrűgölt szintén 270 fokos.
Gondolom, kalibrálás során a végállásnál vagy túláramot figyel a vezérlő, vagy pedig a forgó motor feszültségtüskéit, illetve annak hiányát és az ehez rendelt ellenállás értékekből tudja legközelebb a végállást. Legalábbis én így csinálnám.
Egyrészt sajnois nem fér el az utólagos poti, ki is kell vágni a motor házát, másrészt arra vagyok kíváncsi, miért van két fajta motor két különböző értékü potméterrel, ekkora tűréssel. Nem látom a logikát, tudom, olasz, ne is keressem.
Ha jól emlékszem 10Ezer forintos áron van komplett új motor,nemigen érdemes kisérletezni vele,mert ha eltöri a közdarabot,az nagy szívás is lehet.(attó függ melyiket)
Ha amúgy elfér benne akkor én nem látom ördögtől valónak egy nagyobb pontosságú trimmerpoti beépítését. Bár én inkább valami olyanra koncentrálnék, ami a sok mozgatást bírja jól.
Hangosan gondolkozom... Tudom, erre jó eséllyel senki sem fogja tudni a választ, tényleg csak agyalok a kérdésen.
Fiat Stilo, digitklíma. Van benne 4 db motor, ami állítgatja a lapátokat, van benne egy-egy poti, ami alapján tudja a vezérlő, hogy milyen állásban van az adott motor. Az idők folyamán ezek a potik szépen elkopnak, bizonytalan lesz az általuk adott jel, ezért a vezérlő újrakalibrálná, aminek a vége az hogy előbb-útóbb eltöri a motor a kihajtó tengelyét. Vagyis ha kicserélem a potikat, minden szép és jó lesz. De. Az egyik fajta motor 120 fokot fordul, a másik 150 fokot. A 120 fokosnak 4,7kOhm az ellenállása, a 150-esnek 5kOhm. Kicserélném a potit, de csak 4,7kOhmosat találtam belőle.
A kérdés, mi lehet ha ezt rakom az 5k-s helyére is? A potinak eleve elég nagy a tűrése, valószínüleg +-20%, mert a régi darabokat megmérve 4,3k-tól 5,5k-ig mérhető az ellenállásuk, ergo nem valami preciziós darabok. Van aki belegányol 5kOhm-s trimmer potit a képen látható módon, és állítólag működik, de azért ez nekem nem túl szimpatikus. Szerintem működnie kellene, de akkor vajon miért van két fajta motor? A kettő ránézésre kivülről és belülről is teljesen ugyanúgy néz ki.
Elfelejtettem reagálni, ne aggódj, nem vettem magamra. Amúgy meg nem érdekel mások véleménye rólam, az az övéké, nekem semmi közöm hozzá. Hülyét kapok, amikor mindenki meg akar felelni mindenkinek, aztán látjuk, mi lesz belőle...
Belefutottam egy olyan dologba, hogy a 2 literes 2006-os E87-es BMW-nek 3. alkalommal megy tönkre az izzítás vezérlő elektronikája. (hirtelen kiírja a diag, hogy mind a 4 izzító rossz) Kb 4-5 hónapot bír ami bele kerül. (izzító gyertyák 1 éves bosch-ok) Nos kicsit beleástam magam. létezik, hogy ezeknél van egy olyan típushiba, hogy bár szabad szemmel nem látható, de a csati ami rámegy az izzító relére, ha nem tökéletes a kontakt akkor az kinyírja előbb -utóbb az izzító vezérlőt? Legalábbis ezt a tippet kaptam. Ha így van, akkor ez a kábel ami csak közvetlen tápot ad a vezérlőnek, vagy amelyik az izzító gyertyához megy? Mert két csatija van. Sajnos olyan kábelt ami az izzítógyertyákhoz megy, sehol sem találok :(
De tény, hogy én hibátlannak látom a dugós csatlakozó saruit.