Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Ez attól függ, hogy melyik fűtőházhoz tartozik az adott forda. A gyöngyösi inga jellemzően Miskolcé volt.
De az is jó kérdés, hogy Füzesabony még önálló volt-e akkoriban, vagy Miskolc kirendeltségeként működött-e? A Leók Szilik jellemzően miskolciak, Füzesabonyba legfeljebb kihelyezve lehettek. Saját gépeik jellemzően Bobók és Dácsiák voltak, ezek a 90-es évek végén a kirendeltség megszüntetésekor karbantartásilag is bekerültek Miskolcra.
Hát 83-86 közt a volán 2-es telepén melóztam a vá.-mellett,az ablak alatt jöttek-mentek a vonatok,de a 424-es után a drót alatt Én nem láttam csak szilit.
Lehet valamikor igen, de az ingavonati közlekedésre alkalmas szilik megérkezése után nem. A gyerekkoromat a 80-as-90-es években Leninváros és Nyékládháza vasútállomáson töltöttem. Ezalatt az idő alatt a Leninvárosi ingán sohasem volt Leo, de más személyszállító vonatra sem emlékszem amit Leoval továbíttottak volna.
A Leninvárosi ingán fixen a V43 1366 és 1368 dolgozott vagy az egyik, vagy a másik. A 80-as években vezérlővel együtt 4 kocsi, majd rendszerváltás után 3, utána 2...
Kedves 'Attis57', deja vu -m van, miszerint egyszer már valahol véleménykülönböztünk ezen:
Amennyire én tudom, Vámosgyörk és Gyöngyös között már Szili kezdte meg az ingázást a villamosítás után.
Sőt, egy arrafelé lakó ismerősöm jó régen egyszer azt mesélte, hogy a '84 - '85 -ös menetrendváltáskor, azaz a villamos üzem felvételére kitűzött eredeti időpontban, valami még nem klappolt a felsővezetékkel, viszont a gőzvontatás megszűnését addigra már harsányan beígérte a szocialista sajtó, így egy átmeneti ideig, szükségmegoldásként (a felsővezetékrendszer végleges rendberakásáig) hatvani Púposok hordták a gyöngyösi pendlit, de nem inga üzemben. Hogy ebből mi igaz, mi nem, azt nem tudom, mástól azóta sem hallottam ehhez hasonló infókat.
A Füzesabony - Eger inga viszont tényleg a Leók egyik utolsó (ha ugyan nem a legutolsó?) személyvonatos bevetési területe volt, noha pontos évszámot nem tudnék mondani ezt illetően.
Talán Z. Kabai olvtárs, ha erre jár, tudna némi kiegészítéssel, pontosítással szolgálni...
Ezzel most megakadtam. Nem ismerem az vasvázasítás során végrehajtott változtatásokat és azok kihatását a pályaszámra. Én a favázas kocsikból indultam ki és feltételeztem, hogy a szakaszok száma (ablakok száma) a vasvázasítás során nem változott. Szóval passz.
Itt valami nem stimmel. Ha megnézed a Bz 52000 átszámozását, akkor közel 1000 db-nak kellett lennie a kályha nélküliből, de több meg nem lehetett. Ha hozzáadod a 100 Bzx-et, akkor már 1000-es felül lesz az ex Bz 52000-esek száma, az meg kizárt.