Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2 napja 0 0 67755

Pécsett 2db fűtő Leó van! :-)) 

Előzmény: rezgaras (67754)
rezgaras Creative Commons License 2 napja -1 0 67754

Én akkor már Leót csak a Déli 1-2 vágányának a végén láttam. (mint fűtő trafót :-))) (ott voltak már?)

Előzmény: Zolcsi67 (67752)
tom sawyer Creative Commons License 3 napja 0 1 67753

Ez attól függ, hogy melyik fűtőházhoz tartozik az adott forda. A gyöngyösi inga jellemzően Miskolcé volt.

 

De az is jó kérdés, hogy Füzesabony még önálló volt-e akkoriban, vagy Miskolc kirendeltségeként működött-e? A Leók Szilik jellemzően miskolciak, Füzesabonyba legfeljebb kihelyezve lehettek. Saját gépeik jellemzően Bobók és Dácsiák voltak, ezek a 90-es évek  végén a kirendeltség megszüntetésekor karbantartásilag is bekerültek Miskolcra.

Előzmény: misi967 (67749)
Zolcsi67 Creative Commons License 3 napja 0 0 67752

1985 nyarán Hatvan-Szolnok között még utaztam leós személlyel.

Előzmény: rezgaras (67743)
Koszen Creative Commons License 3 napja 0 1 67751
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 0 67750

Szia!

 

Hát ez elég érdekes ---leirtam az előzményét....

Előzmény: misi967 (67749)
misi967 Creative Commons License 5 napja 0 0 67749

Én igy emlékszem Leoval ment a Gyöngyösi inga

 

 

Szerintem Egerbe...mivel Fabonyban volt leó...

Előzmény: Atis57 (67747)
misi967 Creative Commons License 5 napja 0 0 67748

Hát 83-86 közt a volán 2-es telepén melóztam a vá.-mellett,az ablak alatt jöttek-mentek a vonatok,de a 424-es után a drót alatt Én nem láttam csak szilit.

Atis57 Creative Commons License 5 napja 0 1 67747

Sziasztok!

 

 Elég sokszor kellett "a nagy LEOval menni Leninvárosba. --talán 1983 utánra igaz a Szilis leirás.

 

 

A másik ,Én igy emlékszem Leoval ment a Gyöngyösi inga .....Bár nem értek hozzá, mert csak néhányszor vezettem . (beugróként-utáltam is rendesen  )

S igen kb '85 után szép lassan kiszoritotta a Szili...

 

De oly rég volt......

Előzmény: tom sawyer (67746)
tom sawyer Creative Commons License 5 napja 0 0 67746

Lehet  valamikor igen, de az ingavonati közlekedésre alkalmas szilik megérkezése után nem.  A gyerekkoromat a 80-as-90-es években Leninváros és Nyékládháza vasútállomáson töltöttem. Ezalatt az idő alatt a Leninvárosi ingán sohasem volt Leo, de más személyszállító vonatra sem emlékszem amit Leoval továbíttottak volna.

 

A Leninvárosi ingán fixen a V43 1366 és 1368 dolgozott vagy az egyik, vagy a másik. A 80-as években vezérlővel együtt 4 kocsi, majd rendszerváltás után 3, utána 2...

Előzmény: Atis57 (67744)
smnks Creative Commons License 5 napja -1 0 67745

OFF

 

Kedves 'Attis57', deja vu -m van, miszerint egyszer már valahol véleménykülönböztünk ezen:

Amennyire én tudom, Vámosgyörk és Gyöngyös között már Szili kezdte meg az ingázást a villamosítás után.

Sőt, egy arrafelé lakó ismerősöm jó régen egyszer azt mesélte, hogy a '84 - '85 -ös menetrendváltáskor, azaz a villamos üzem felvételére kitűzött eredeti időpontban, valami még nem klappolt a felsővezetékkel, viszont a gőzvontatás megszűnését addigra már harsányan beígérte a szocialista sajtó, így egy átmeneti ideig, szükségmegoldásként (a felsővezetékrendszer végleges rendberakásáig) hatvani Púposok hordták a gyöngyösi pendlit, de nem inga üzemben. Hogy ebből mi igaz, mi nem, azt nem tudom, mástól azóta sem hallottam ehhez hasonló infókat.

 

A Füzesabony - Eger inga viszont tényleg a Leók egyik utolsó (ha ugyan nem a legutolsó?) személyvonatos bevetési területe volt, noha pontos évszámot nem tudnék mondani ezt illetően.

Talán Z. Kabai olvtárs, ha erre jár, tudna némi kiegészítéssel, pontosítással szolgálni...

 

ON

Előzmény: Atis57 (67744)
Atis57 Creative Commons License 5 napja 0 1 67744

Szia!

 A 80-s vonalon sokáig.

Vámosgyörk--Gyöngyös, Nyékládháza-Tiszaujváros,Füzesabony -Eger

A korai években  Hatvan-- Füzesabony -Miskolc-Szerencs  vonalakon.

 

Ezután  Szili, vagy a Szöcske jutott erre a sorra .

Előzmény: rezgaras (67743)
rezgaras Creative Commons License 5 napja -1 0 67743

Apropó! A Leók meddig húztak személyvonatokat? Úgy rémlik, nem sokáig. Vagy ez csak Budapest környékén volt így?

Előzmény: alkotasu (67740)
C50 Creative Commons License 6 napja 0 0 67742

:-)

Előzmény: alkotasu (67740)
815 007 Creative Commons License 6 napja 0 0 67741

Üdv mindenkinek! Jól emlékszem hogy készült egy retró festésű Ad kocsi is? Mintha láttam volna róla képet.

alkotasu Creative Commons License 2024.05.25 -1 3 67740
Előzmény: C50 (67737)
C50 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 67739

Is:-)

Előzmény: szergely22 (67738)
szergely22 Creative Commons License 2024.05.25 0 2 67738

Szerintem meg nőstény...😄

Előzmény: C50 (67737)
C50 Creative Commons License 2024.05.25 0 3 67737
MTU-890 Creative Commons License 2024.05.17 0 4 67736

A 80-05 007 vk. 2021. októberében Keletiben, mielőtt a szerelvényével együtt (414 001) Miskolcra költözött:

 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (67735)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2024.05.17 0 4 67735

2019 nyarától 2021 novemberig a kelebiai oldal törzs vezérlője volt, 414 001-ről vezérelve. :)

 

Doku jelleggel:

 

Előzmény: HBweb hu (67730)
rm40 Creative Commons License 2024.05.16 -1 3 67734

Egy kis érdekesség (elnézést a minőségért):

rezgaras Creative Commons License 2024.05.16 -1 1 67733

Ezzel most megakadtam. Nem ismerem az vasvázasítás során végrehajtott változtatásokat és azok kihatását a pályaszámra. Én a favázas kocsikból indultam ki és feltételeztem, hogy a szakaszok száma (ablakok száma) a vasvázasítás során nem változott. Szóval passz.

Előzmény: V43 1448 (67728)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.16 -1 1 67732

Hogy teszel be 1072 pályaszámot 52000 és 52999 közé? Ha Neked sikerül, akkor biztos a MÁV-nak is sikerült, nekem nem... :-)

Előzmény: róbertke (67731)
róbertke Creative Commons License 2024.05.16 -1 0 67731

alkotasu 1072 túl sok?

Előzmény: alkotasu (67729)
HBweb hu Creative Commons License 2024.05.16 0 3 67730

8005 007 (ex- Bmxt 008) REV: 2024.04.08. 

Ugye jól tudom, hogy a 007-es pályaszámával most áll majd először forgalomba?

 

http://hbweb.hu/hirek2/cikk240516-02.htm

alkotasu Creative Commons License 2024.05.15 -1 2 67729

"Bz 52 000 –> 24-22 010-298 + 300-490 + 500-597 + 600-698 + 701-995 Bz

Bzx 52 000 –> 24-28 200-299 Bzx (egyedi kályhafűtés)"

 

Itt valami nem stimmel. Ha megnézed a Bz 52000 átszámozását, akkor közel 1000 db-nak kellett lennie a kályha nélküliből, de több meg nem lehetett. Ha hozzáadod a 100 Bzx-et, akkor már 1000-es felül lesz az ex Bz 52000-esek száma, az meg kizárt.

Előzmény: gumidani (67722)
V43 1448 Creative Commons License 2024.05.15 0 0 67728

,,Hogy számolod a 7 ablakot? Ha a WC ablakot is beleszámolod, akkor a 7 ablakosak a 7m tengelytávú kocsik."

 

Oldalanként ,természetesen a WC ablakát is beleszámolva.

 

A 7m tengelytávú acélvázasított kocsik nem a 6 ablakos (Bz 52000 / Bz 24-22) kocsik voltak? Vagy voltak/vannak ugyanilyen tengelytávú (acélvázas) 7 ablakos kocsik is? 

 

 

Előzmény: rezgaras (67727)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.15 -1 3 67727

"Bz 53000 számcsoport (késöbb Bz 24-23) : kéttengelyes acélvázasított 7 ablakos kocsik.

Nem ismerem a pontos műszaki adatait ,de feltételezem ,hogy a 8,5 méteres tengelytávú kocsik lettek így acélvázasítva."

 

Hogy számolod a 7 ablakot? Ha a WC ablakot is beleszámolod, akkor a 7 ablakosak a 7m tengelytávú kocsik.

 

Előzmény: V43 1448 (67720)
valya con dios Creative Commons License 2024.05.15 0 2 67726

Pf. Akarom mondani, vszeg a Caxu volt, évre stimmel.

Előzmény: valya con dios (67725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!