Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rfc Creative Commons License 1 órája 0 0 28301

M47-hez még nem volt külön. Tápkábelt cserélj (elszíneződések, égésnyomok nincsenek rajta?).

Előzmény: Titanium101 (28298)
Paco155 Creative Commons License 3 órája 0 0 28300

"hogy miért van két cikkszámű motor :)"

 

Írom össze a blackboxhoz a csavarokat. Elhiszed nekem, hogy előfordul olyan, hogy két pont ugyanolyan csavarnak az autó más részén más cikkszáma van? Eddig a három cikkszámos a nyertes*, de bent a beltérben ahol kb mindenhova ugyanazt tették várok nagyobb számot is. 

 

 

* de ha mondjuk az M6x16, az M6x18, és az M6x19 csavarokat mind kiváltanánk a 6x18-al akkor 7 cikkkszám lenne egyetlen csavaron. 

 

Előzmény: Adm (28296)
Titanium101 Creative Commons License 5 órája 0 0 28299

***Ez M47 ( 20D4D) már megvettem az izzítóvezérlőre érkező fő táp kábelt.....

Titanium101 Creative Commons License 5 órája 0 0 28298

Ez M47 ( 20D4D) már megvettem az izzítóra érkező fő táp kábelt, csak azt nem tudom, hogy a vezérlő és az izzítógyertyák közti kábelt, csatit is szokták-e cserélni- Bár azt hiszem az egyben van egyéb kábelekkel is egy kötegben.

Vagy elég lesz most csak a vezérlő + vezérlő fő betáp kábel?

 

+1 kérdés: ha semmi baja a bosch izzítóknak azokat még hagyhatom benne nem? 2 évesek. Mérésre is jók.

Előzmény: rfc (28291)
Adm Creative Commons License 9 órája 0 0 28297

A 77367144 cikkszámú valóban van a Bárdinál, 10k körül, a másik viszont, a 77367180 csak gyáriban létezik és ott semmi kedvesség nincs, az ára pedig 25 ezer forint.

Előzmény: lacipécs (28295)
Adm Creative Commons License 9 órája 0 0 28296

Ok, köszi, csak még mindig nem sikerült feldolgoznom a kis fejemben, hogy miért van két cikkszámű motor :)

Előzmény: Paco155 (28294)
lacipécs Creative Commons License 17 órája 0 0 28295

Bárdinál kedvességgel 9600Ft.

Annak idején a motoron lévő szám alapján az IC-től vettem,talán még egy ezressel olcsóbban.

Csak arra céloztam,hogy esetleg mégegy műszerfal ki-be lehet a kockázat...

Igen a közdarab is volt nagy szettben 10Ezer alatt.

Előzmény: Adm (28283)
Paco155 Creative Commons License 17 órája 0 0 28294

Arra próbáltam célozni, hogy nyugodtan rakd be a 4.7-est mindkettő helyre. 

Előzmény: Adm (28293)
Adm Creative Commons License 17 órája 0 0 28293

Igy van, az egyiknél egyértelműen ott van egy lemez, ami meghatározza, mennyit tud forogni. A kérdés az, miért rendelt be Giovanni kétfajta motort a Denso-tól? 

Előzmény: Paco155 (28290)
cam aro Creative Commons License 24 órája 0 0 28292

forras ? 

 

az izzitok, es a kontroll modul hibaja  tudott dolog.

de ez a kabel csere uj nekem..

 

ja.. hogy szokas... 

igy ertem. 

Előzmény: rfc (28291)
rfc Creative Commons License 25 órája 0 0 28291

N47? A modult izzítógyertyákkal és a kábellel (12 51 7 802 158) együtt szokás cserélni.

Előzmény: Titanium101 (28278)
Paco155 Creative Commons License 25 órája 0 0 28290

"Természetesen lemértem."

 

Tehát simán lehet, hogy  mindkettő 270 fok 4.7  vagy 270 fok 5K-s  eredetileg, és azt, hogy 150 fokot vagy 120-at használ belőle azt a klímabox geometriája határozta meg.

Előzmény: Adm (28288)
Adm Creative Commons License 26 órája 0 0 28289

Na ez a másik érdekes dolog, a gyári poti 270 fokos, a valaki álltal a neten belebrűgölt szintén 270 fokos.

 

Gondolom, kalibrálás során a végállásnál vagy túláramot figyel a vezérlő, vagy pedig a forgó motor feszültségtüskéit, illetve annak hiányát és az ehez rendelt ellenállás értékekből tudja legközelebb a végállást. Legalábbis én így csinálnám.

Előzmény: Paco155 (28286)
Adm Creative Commons License 26 órája 0 0 28288

Természetesen lemértem.

Előzmény: Paco155 (28285)
Paco155 Creative Commons License 26 órája 0 0 28287
Előzmény: Paco155 (28286)
Paco155 Creative Commons License 26 órája 0 0 28286

120 fokos 5K-sat már találtam neked (mingyá lesz 4.7k is), a 150-est még keresem, mert azért a rendes ipari potik általában 270 vagy 30 fokosak.

Előzmény: Paco155 (28285)
Paco155 Creative Commons License 26 órája 0 0 28285

Az ellenállásértékeket lemérted, vagy az a hivatalos diagnosztikai érték?

 

Előzmény: Adm (28284)
Adm Creative Commons License 26 órája 0 0 28284

Egyrészt sajnois nem fér el az utólagos poti, ki is kell vágni a motor házát, másrészt arra vagyok kíváncsi, miért van két fajta motor két különböző értékü potméterrel, ekkora tűréssel. Nem látom a logikát, tudom, olasz, ne is keressem.

Előzmény: Paco155 (28281)
Adm Creative Commons License 26 órája 0 0 28283

Az a 10 ezer valójában 18 illetve 25 ezer. A közdarab nem probléma, az olcsón pótolható.

Kb két hét miure megjönnek a potik, akkor minden kiderül, csak jó lett volna előre gondolkodni.

Előzmény: lacipécs (28282)
lacipécs Creative Commons License 27 órája 0 0 28282

Ha jól emlékszem 10Ezer forintos áron van komplett új motor,nemigen érdemes kisérletezni vele,mert ha eltöri a közdarabot,az nagy szívás is lehet.(attó függ melyiket)

Előzmény: Paco155 (28281)
Paco155 Creative Commons License 1 napja 0 0 28281

Ha amúgy elfér benne akkor én nem látom ördögtől valónak egy nagyobb pontosságú trimmerpoti beépítését. Bár én inkább valami olyanra koncentrálnék, ami a sok mozgatást bírja jól.

Előzmény: Adm (28280)
Adm Creative Commons License 1 napja 0 0 28280

Hangosan gondolkozom... Tudom, erre jó eséllyel senki sem fogja tudni a választ, tényleg csak agyalok a kérdésen.


Fiat Stilo, digitklíma. Van benne 4 db motor, ami állítgatja a lapátokat, van benne egy-egy poti, ami alapján tudja a vezérlő, hogy milyen állásban van az adott motor. Az idők folyamán ezek a potik szépen elkopnak, bizonytalan lesz az általuk adott jel, ezért  a vezérlő újrakalibrálná, aminek a vége az hogy előbb-útóbb eltöri a motor a kihajtó tengelyét. Vagyis ha kicserélem a potikat, minden szép és jó lesz. De. Az egyik fajta motor 120 fokot fordul, a másik 150 fokot. A 120 fokosnak 4,7kOhm az ellenállása, a 150-esnek 5kOhm. Kicserélném a potit, de csak 4,7kOhmosat találtam belőle.

A kérdés, mi lehet ha ezt rakom az 5k-s helyére is? A potinak eleve elég nagy a tűrése, valószínüleg +-20%, mert a régi darabokat megmérve 4,3k-tól 5,5k-ig mérhető az ellenállásuk, ergo nem valami preciziós darabok. Van aki belegányol 5kOhm-s trimmer potit a képen látható módon, és állítólag működik, de azért ez nekem nem túl szimpatikus. Szerintem működnie kellene, de akkor vajon miért van két fajta motor? A kettő ránézésre kivülről és belülről is teljesen ugyanúgy néz ki.

Adm Creative Commons License 3 napja 0 0 28279

Elfelejtettem reagálni, ne aggódj, nem vettem magamra. Amúgy meg nem érdekel mások véleménye rólam, az az övéké, nekem semmi közöm hozzá. Hülyét kapok, amikor mindenki meg akar felelni mindenkinek, aztán látjuk, mi lesz belőle...

Előzmény: cam aro (28277)
Titanium101 Creative Commons License 3 napja 0 0 28278

Üdv,

 

Belefutottam egy olyan dologba, hogy a 2 literes 2006-os E87-es BMW-nek 3. alkalommal megy tönkre az izzítás  vezérlő elektronikája. (hirtelen kiírja a diag, hogy mind a 4 izzító rossz) Kb 4-5 hónapot bír ami bele kerül. (izzító gyertyák 1 éves bosch-ok) Nos kicsit beleástam magam. létezik, hogy ezeknél van egy olyan típushiba, hogy bár szabad szemmel nem látható, de a csati ami rámegy az izzító relére, ha nem tökéletes a kontakt akkor az kinyírja előbb -utóbb  az izzító vezérlőt? Legalábbis ezt a tippet kaptam.  Ha így van, akkor ez a kábel ami csak közvetlen tápot ad a vezérlőnek, vagy amelyik az izzító gyertyához megy? Mert két csatija van. Sajnos olyan kábelt ami az izzítógyertyákhoz megy, sehol sem találok :(

 

De tény, hogy én hibátlannak látom a dugós csatlakozó saruit.

 

cam aro Creative Commons License 6 napja 0 0 28277

viccolni probaltam, ne vedd magadra. 

Előzmény: Adm (28276)
Adm Creative Commons License 6 napja 0 0 28276

Tudom, hogy gyenge vagyok, részemről ennyi telt.

30 évvel ezelőtt más lett volna a vége, ha másért nem, azért mert ész nélkül csináltam volna :)

Előzmény: cam aro (28275)
cam aro Creative Commons License 2024.06.04 0 0 28275

gyenge vagy. :) 

 

ha eltort volna a krovad, a fotengelyed, vagy a fogaskoszorud.. akkor meg tettel mindent. 

de igy, hogy semmi nem tort, de csavar se lazult.. no offence. . :) 

Előzmény: Adm (28272)
Adm Creative Commons License 2024.06.04 0 0 28274

Már mindegy, csak végszóként írtam, amit itthon magamban tudtam, megtettem. Majd kereslek, hogy mikor látogassalak meg.

Előzmény: Paco155 (28273)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.04 0 0 28273

Lehet, hogy ezt át kellene tenni a szerelőbe...

Előzmény: Adm (28272)
Adm Creative Commons License 2024.06.04 0 0 28272

Rögzítettem a fogaskoszorút. Még mindig röhög dajtam az a nyavalyás csavar...

Előzmény: Adm (28263)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!