Keresés

Részletes keresés

H-Egyke Creative Commons License 5 órája 0 0 301777

A legfrissebb Mute-hírlevél az előadó-reklám mellett arról is szól, hogy a kiadónak megújult a weboldala.

 

Annyira, hogy az Artists menüből eltűnt a DM és Gahan is.

Gore még ott van. Viszont az oldal alján, halványan ábécé sorrendben és ömlesztve listázzák a Mute-művészeket, és a DM meg Gahan is szerepel.

 

https://mute.com/artists/

 

Gahanre kattintva csak hallgatós oldalak listája jön fel.

 

Gore-ra kattintva nem töltődik be az oldal több böngésző alatt sem.

 

DM-re kattintva feljön az album diszkográfia, és ha rámész bármelyik albumra, akkor visszajön a régi Mute-üzlet az összes kapható DM-vinyllel meg hóbelevanccal.

 

A Mute webmester nagyon "érthet" a weblap-migrációhoz. :)

deeeed Creative Commons License 6 órája 0 0 301776
We see you next time Creative Commons License 7 órája 0 0 301775

Eskü, nagyon igyekszem meglátni ebben a posztban is a szépet... Én törekszem, igazán! :)))

Előzmény: patee (301765)
We see you next time Creative Commons License 7 órája 0 0 301774

Így is már csak egy kattintásnyira helyezkedünk el egymástól és eddig nem tűnt úgy, hogy ezen változtatni kellene! ;)

Előzmény: Generic Jingle (301763)
We see you next time Creative Commons License 7 órája 0 0 301773

Van egy harmadik típus is ebből, amikor a "jól tájékozott módos" kioktatja a satnya stadiontöltelék módost. :)

Előzmény: Amphicoelias (301771)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 7 órája 0 1 301772

Hát, jótól kérdezed. :)

 

Faszért kellett kilépnie, még mindig jó albumokat adna ki a DM. :D

Előzmény: Amphicoelias (301771)
Amphicoelias Creative Commons License 8 órája 0 1 301771

Ebben az Alan témában miért nem képesek a DM rajongók (tisztelet a kivételnek) egy normális, középértékű álláspontra, te érted ezt?

 

Pl. a DM redditen is, volt egy Alan-el kapcsolatos poszt és kétféle válasz érkezett rá:

 

a., Jaj, hagyjuk már, felejtsük el ezt az embert, kit érdekel hogy mi van vele, kibukott és ennyi. Nem érdekel a véleménye semmiről, nem adott ő sokat a DM-hoz, túlértékelt egy figura.

b., Minden amit a DM Alan nélkül csinált értéktelen, hallgathatatlan hulladék mocsok, Alannel minden daluk tökéletes volt, ezt a hőst kitúrták ezek a szemetek, pedig a Dede - Calling the Clock featuring Alan Wilder is jobb mint az összes DM dal együttvéve 1995 óta, a mostani DM-ot meg sem hallgatom, vér folyna a fülemből.

 

Én meg csak néztem.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301767)
Szigi101 Creative Commons License 13 órája 0 1 301770

Ma este fél 8-kor ismét Insight, a pont ma 1 éves Radio Kaleiden! Fő témáim: a 30 éves Exotic-US Summer Tour és a 15 éves Tour Of The Universe.

https://radiokaleid.hu/

inyourroom Creative Commons License 14 órája 0 1 301769

Kedves Vizzini!

 

Igazán hálás vagyok, amiért időt szakítottál arra, hogy enyhítsd a tudatlanságomat.

*

Van egy aránylag népszerű tévhit (majdnem annyira népszerű, mint a "a Depeche Mode-ban Alan csinált mindent 1983-tól 1995-ig" elmélet), miszerint a producer szónak nincs egyszerű és pontos magyar megfelelője. A zenei produkcióknál talán a zenei rendező a leginkább használatban lévő verzió, de jellemzően a filmkészítésben már rég ott van a megfejtés: gyártásvezető. Ő a produkció gazdája, az ő feladata leszállítani a produktumot (pl lemez/film) a megrendelőnek (pl lemezkiadó/filmstúdió) a megadott keretek között (pl határidő, költségvetés). Ha a művészek részéről igény van erre, akkor hol kisebb (lásd: Dave Bascombe, Music For The Masses), hol nagyobb (lásd: Flood, Violator) mértékben veszi ki a részét az illető a kreatív munkából. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy mindezt nem kell egy magamfajta kívülállótól elfogadni, itt van nekünk minden idők legproducerebb producere, Alan Wilder. Amikor megkérdezték tőle, miért nem vállalt az Ebbhead után produceri munkát más előadó(k)nak, a válasza szerint ez túl sok olyan, zenekészítésen kívül eső feladattal járt, amihez nem volt kedve.

*

Gyengébbek kedvéért: tisztában vagyok vele, hogy a producer személye egy zenei produkcióban a kreatív munkában is nagyon meghatározó lehet, egy Trevor Horn vagy egy Jim Steinman nem annak köszönheti a hírnevét, hogy olcsón bérelt 70 tagú kórust, ami 3 másodpercig hallható egy kislemez b-oldal intrójában. Viszont nem ártana észrevenni, hogy a produceri szerepkör nem azonos a hangszerelővel; a részvétel nem csak arra a személyre vonatkozik, aki adott esetben a kétkezi munka nagyrészét ellátja, hanem arra is, aki a döntéshozatalból kiveszi a részét; és 2 példa említése nem igazán bizonyítja, hogy egy évtizedes együttműködés során mi volt a jellemző.

*

Életkoromból adódóan megadatott nekem, hogy még 1995. június 1. előtt lettem Depeche Mode-rajongó, és ahogy az némiképp az itteni hozzászólásokból is kitűnhet, egy magamfajta control freak-hez az akkori tagok közül talán Alan személyisége állt a legközelebb (amennyire ez személyes ismeretség nélkül megítélhető). Erős kétségeim voltak, mennyire lesz életképes nélküle a zenekar, de az azóta elkészült albumok engem arról győztek meg, hogy - ugyanúgy, mint 1995 előtt - mindig változnak, de a lényeg megmarad. Ha rangsorolnom kéne, nálam is a BC-MFTM-Violator-SOFAD időszak lenne elöl, ha rajtam múlna, sokmindent másképp csinálnék, mint ők, nem tetszik minden pusztán attól, hogy rá van írva, hogy Depeche Mode, de szerintem néhányan itt nagyon méltatlanul kezelik azt, amit a zenekar az elmúlt 30 évben tett. Nevetséges lenne olyasmit állítani, hogy a népszerűségük nem az első 15 év alatt lefektetett alapokon nyugszik, de talán oka van, hogy nem az összes, hozzájuk hasonló korú és folyamatosan aktív előadónak adatott meg szinten maradni. Azt mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy a produktum mennyire tetszik neki, és ha csak ennyiről lett volna szó, nem is kifogásolnám.

Előzmény: Generic Jingle (301764)
Generic Jingle Creative Commons License 15 órája 0 0 301768

Ne veszekedjetek, inkább szívjátok el a békepipámat.

Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 15 órája 0 0 301767

Ezt én inkább valóságtagadásnak nevezném, de nevezd annak, aminek csak akarod. ;)

Előzmény: We see you next time (301760)
patee Creative Commons License 17 órája 0 0 301766

Hehe! Én is pont így éreztem, de épp volt egy szabad fél órám... :D 

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301755)
patee Creative Commons License 17 órája 0 1 301765

Uhhh, hát enyhén szólva nagyon furcsa véleménnyel vagy Alan munkásságával kapcsolatban...

 

"Tényszerűen dolgozott rajta Ő is, meg még a többiek is. Kb. mindenki tette a dolgát," - Szerinted azzá a kultikus zenekarrá vált volna-e a DM, ha nem olyan a hangzása, mint amilyen volt azokban a termékeny, meghatározó években? Persze ez nem csak és kizárólag Alan érdeme, de a vele készült utolsó három albumon azért igen vastagon rajta hagyta a kézjegyét. És persze, mindenki tette a dolgát, és a tagok közti kapcsolati dinamika is nagyon fontos volt, de azért Fletch (a kezdeti "basszusgatázástól" eltekintve nem létező) zenei tevékenységét ne említsük már egy lapon Alannek, a DM ikonikus hangázáshoz való masszív hozzájárulásával. Mégis csak a zene a legfontosabb egy zenekar működésében, nem?

 

„le kellett volna menni hídba, amiért elvégezte amire szerződött” – Mér tolod túl? Ő csak annyit szeretett volna, h. néha napján valamilyen formában kifejezzék felé a többiek, h. értékelik azt, h. míg ők mondjuk a kocsmában vagy épp már a nyaraláson érzik qrva jól magukat, addig ő a stúdióban reggelig pepecselve csiszolja gyémántfényesre az aktuális anyagot, h. az úgy szóljon, h. mondjuk a mai napig ha meghallom a Never let me down again, a Halo vagy a Walking in my shoes ikonikus hangjait, akkor csettintsek, h. baszki, ez milyen kikúrt jó!

 

„ez az „én vagyok itt az egyetlen, akinek létezik munkamorálja és zenei tudása” dolog elég pökhendi hozzáállás” – Teljes félreérés, amit itt megfogalmaztál! Ő csak annyit mondott, h. ha csinál valamit, akkor azt nem tudja, akarja félgőzzel csinálni, belead mindent, és maximálisan arra fókuszál, amit csinál, méghozzá azért, h. minőségi munkát adjon ki a kezei közül! Az meg szimpla tény, h. ő volt az egyetlen, akinek klasszikus zenei képzettsége volt, de ezzel soha nem kérkedett! Szóval ezeket ellene fordítani, hát hallod, nem vagy te politikus?! :D

 

„miért kellett volna neki kapni az összes elsimerést?” – Ki állította, h. neki kellett volna kapnia az ÖSSZES elismerést??? Csak ismételni tudom magam, csak azt szerette volna, h. egyszer-egyszer kapjon néhány elismerő reakciót azzal kapcsolatban, amit csinált. Ami nem volt kevés. Ezért is értelmezhetetlen az a szöveg, h. „pont ezt az „együttesért” dolgot nem érzem vele kapcsolatban soha”. Szerinted nem az együttesért b@szakodott annyit a stúdióban éjt nappallá téve minden egyes album elkészítésekor meg programozta újra szintén éjjel-nappal ’93-ban, pár héttel a turné kezdete előtt a Devotional backing tape-et (vagy a szintiket, már nem emlékszem pontosan), mikor valamelyik kütyü behalt és két hónapnyi munka szállt el?

 

„Az időzítés, amikor kilépett szintén arról tanúskodik nekem, hogy pont az együttesért nem óhajtott tenni semmit, a helyzet javításáért, megmentéséért mondjuk... az egyik tag az együttesből a szemük előtt döglődik, az ő tudását meg nem ismerik el eléggé.. bázzz...” – Ha ismered ennek a korszaknak a történetét, akkor nem értem, hogy írhatsz ilyeneket?! Ha viszont nem ismered, akkor olvass utána, mert nonszensz, amit írsz!

 

„Tényleg csak Ő vitte volna a hátán a melót?” – Én biztos, h. nem állítottam, h. CSAK ő vitte a hátán a melót, de tény, h. a stúdióban a banda tagok közül ő vitte a legtöbb melót.

„Ha annyira túlcsordult volna benne a zsenialitás és a kreativitás, akkor szólóban kellett volna látnunk valami fenomenálisat, de tényleg ne haragudjatok a véleményért, nekem a szóló tevékenykedése iszonyú harmatos. Elsősorban kevés, másodsorban koncepció nélküli, semmi felépítés, ív. Valóban olyan sokat dolgozott régen? Akkor ezen meg miért nem? Hová tűnt a pótolhatatlan? Itt aztán tehette, amit akart, de ha valamibe, hát a Recoilba nem tett semmiféle, az ő feltételezett szintjéhez méltó mennyiségű és minőségű melót.” Na ez az igazi badarság hallod! Nézz utána, h. mennyit dolgozott a kilépése utáni szólólemezein! Az Unsound Methods pl. egy mestermű! (Persze ettől neked még lehet az a véleményed, h. harmatos, hisz ízlések és pofonok, de ez enyhén szólva is egy nagyon furcsa egy vélemény…) Arról meg már beszéltünk, h. szerintünk miért tűnt el, és én is kifejtettem a csalódottságomat ennek okán.

 

„És ugyanezt a tiszteletet kevéssé szoktam itt látni azokkal szemben, akik az elmúlt 30 évben is kidolgozták a belüket az együttesért” – Én soha nem vitattam el Martin dalszerzői őstehetségét, Dave fantasztikus hangját és egyedi frontemberi tevékenységét (legalábbis 1984 és 1994 között, amit előtte csinált a színpadon az inkább vicces volt, amit utána, az meg az idő előrehaladtával egyre felejthetőbb, ma már inkább hagyjuk), Fletch szerepét az együttes létrejöttében és fenntartásában, de azért azt látni kell, h. Alan kilépésével egy új DM jött létre, ami 2001-től számomra zeneileg már messze nem tudta azt nyújtani, amit előtte. Ami meg a koncerteket illeti, szerintem az elmúlt sok évben rendesen kiveséztük, h. mi bennük a jó és mi nem, számomra a tavaly nyári budapesti volt a búcsú, mert sokkal több az, ami már nagyon nem tetszik. Én akkor elköszöntem tőlük. Természetesen ha lesz egy hivatalosan bejelentett búcsúturné, akkor a budapesti helyszínre még elmegyek valószínűleg, de nekem nagyjából ennyi volt.

Előzmény: We see you next time (301749)
Generic Jingle Creative Commons License 17 órája 0 0 301764

Segítek, mert megsajnáltalak.

 

Ha Alan távozása előtt a Depeche Mode, azaz Andy, Martin, Dave, Alan volt a producer, meg a külsős arc, akkor Alan távozása után miért csak a külsős producer dolgozott, a maradék három tag miért nem producerkedett?

 

Alan távozása után elment a kedv, képesség a melóhoz? Vagy lehet, hogy korábban sem csinálták ezt, csak rátapadtak Alan barátunkra?

 

Martin: - Gyertek srácok, menjük producerelni!

Andy: - Oké, gyere Dave te is!

Dave: - Jövök! Alan hol van?

Andy: - Őőőőő, tényleg, hol van?

Martin: - Őőőőő, izé, hát akkor, talán majd máskor...

 

Előzmény: inyourroom (301759)
Generic Jingle Creative Commons License 17 órája 0 0 301763

Bizonyos álláspontok közeledhetnének egymáshoz... ;-)

Előzmény: We see you next time (301760)
Generic Jingle Creative Commons License 17 órája 0 0 301762

Látom, megértetted a lényeget. Ja, nem is.. :-(

Előzmény: inyourroom (301759)
Generic Jingle Creative Commons License 17 órája 0 0 301761

Ezt mondom magam is.

Előzmény: hakkke (301758)
We see you next time Creative Commons License 17 órája 0 0 301760

 

Semmi gond, én sem látom, hogy nagyon közelednének az álláspontok :) Csak gondoltam beviszem az én árnyalatomat is a képbe. 

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301755)
inyourroom Creative Commons License 17 órája 0 0 301759

Igazán kedves tőle, hogy meghagyta a többieknek a névhasználatot 1995 után, amikor szegény egyenlet DM=0-ra változott a távozásával.

Előzmény: hakkke (301758)
hakkke Creative Commons License 18 órája 0 0 301758

Hát hogy az eggyüttes producerelte volna az albumokat lehet hogy az első 2-3 albumnál igen. De hogy a többi albumnál a DM=Alan Wilder nevével/személyével az eggyértelmű.

 

Előzmény: Generic Jingle (301737)
Generic Jingle Creative Commons License 18 órája 0 0 301757

Ma sem keltem fel hiába. :-)

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301756)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 18 órája 0 0 301756

Emelem kalpagom.

Előzmény: Generic Jingle (301753)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 18 órája 0 0 301755

Húha... erre kár tényleg reflektálni, mert a frászkarikának van kedve szavanként vitába szállni.

Előzmény: We see you next time (301749)
Generic Jingle Creative Commons License 19 órája 0 0 301754

Szólunk, csak ne tűnj el közben évekre!

Előzmény: We see you next time (301752)
Generic Jingle Creative Commons License 19 órája 0 1 301753

Elég sok dolgot látsz furcsán.

 

Az, hogy egy adott helyen a belem kidolgozom, mert mondjuk jó a meló, jó a fizu, van értelme a melónak, jók a társak, a közeg, stb., nem jelenti azt, hogy ugyanezt más körülmények között is elő tudom vagy akarom adni. Olyan is van, aki jó alkalmazottnak, de nem jó vállalkozónak, és fordítva.

 

Nem akarom sem Dave sem Martin érdemeit csökkenteni, de az éneklés és dalszerzés egy picit túl van misztifikálva, a zene "készítés" meg le van sajnálva. Egy jó énekes egy dalt adott esetben két-három nekifutásra fel tud énekelni, a dalszerzés is megoldható percek alatt, miközben a dal elkészítése napokra, hetekre lekötheti az embert.

 

Arról nem is beszélve, hogy az adott szerzeményt baromira nem mindegy, hogy ki és hogyan hangszereli meg. DM példa az egy dal, több verzió esetére a To Have And To Hold. Meghallgatható az Alan féle elgondolás, és a Martin féle elgondolás, ég és föld, miközben elvileg ugyanaz a dal. De még jobb példa az Enjoy The Silence. Ott is elkészült a Martin féle változat, nem túlzás azt mondani, hogy ma nem lenne a koncertlátogatók kedvence, ha az a verzió kerül fel a kis- és nagylemezre. Ellenben remekül el lehetne kilipírozni az akusztikus blokkban.

 

Pont a DM-en keresztül értettem meg, mennyire sánta lehet külsős szemmel a kép arról, hogy adott bandában szinte minden dal egy ember szerzeménye, és ezért képesek az emberek azt gondolni, hogy ő a zenekar géniusza, agya, nélküle nem lenne semmi.

 

A kilépés kapcsán is érdekeseket írsz, mert hát ha valaki menni akar az addigi negatív élmények miatt, akkor miért is kellene továbbra is tennie bármit is a cég, együttes, sportklub, bármi érdekében, amit pont elhagyni készül. Addig megtette, amit meg kellett tennie, ebből miért vonna le bármit az, hogy utána már nem akar tenni semmit az ügy érdekében?

Előzmény: We see you next time (301749)
We see you next time Creative Commons License 19 órája 0 0 301752

Végülis akkor mindenki jól szórakozik, már ezért megérte összehozni ezt a kis évfordulós partit! Szívesen segítek máskor is a szervezésben, csak szóljatok! :))

Előzmény: Szigi101 (301751)
Szigi101 Creative Commons License 20 órája 0 0 301751

"tényleg ne haragudjatok a véleményért, nekem a szóló tevékenykedése iszonyú harmatos"

 

nem haragszunk, mi is nevetünk ;)

Előzmény: We see you next time (301750)
We see you next time Creative Commons License 30 órája 0 0 301750

Nevetek.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301748)
We see you next time Creative Commons License 30 órája 0 0 301749

Nem szent tehén, ám legyen, de mindig körbeveszi Alant ez a ködfátyolos merengés, hogy addig volt Mode a Mode, amíg ő kidolgozta a belét ezért, bezzeg mostmeg a minőség a béka segge alatt, a maradók meg mind kutyaütő pojácák.......

 

Ezzel azt akarod sugallni, h. azért, mert az elmúlt évtizedekben sokkal kevesebbet melózott, akkor ebből az következik, h. azalatt a 13 év alatt, amit a bandában töltött szintén nem dolgozott túl sokat? (Vagy legalábbis nem annyit, amennyit neki tulajdonítanak?) Ha igen, akkor ez tényszerűen nem igaz, de sztem ezzel te is tisztában vagy. Kidolgozta a belét az együttesért és valahol érthető, h. az évek alatt elege lett abból, h. ezért nem kap semmilyen elismerést. (És nagyon szúrta a szemét ennek az anyagi vetülete is, tegyük hozzá.)"

Tényszerűen dolgozott rajta Ő is, meg még a többiek is. Kb. mindenki tette a dolgát, az övé a hangzás volt, de bocs, le kellett volna menni hídba, amiért elvégezte amire szerződött? Pont ezt az „együttesért” dolgot nem érzem vele kapcsolatban soha, az elismerést szerette volna, ezt aláírom, de ez az „én vagyok itt az egyetlen, akinek létezik munkamorálja és zenei tudása” dolog elég pökhendi hozzáállás. ezeket a dalokat nem Ő írta, nem Ő énekelte, miért kellett volna neki kapni az összes elsimerést? Az időzítés, amikor kilépett szintén arról tanúskodik nekem, hogy pont az együttesért nem óhajtott tenni semmit, a helyzet javításáért, megmentéséért mondjuk... az egyik tag az együttesből a szemük előtt döglődik, az ő tudását meg nem ismerik el eléggé.. bázzz...

 

Tényleg csak Ő vitte volna a hátán a melót? Badarság. Ha valami, akkor ez sarkos. Martin írt, Dave énekelt, Andyt szerettük csak úgy, megmég volt köröttük egy irdatlan stáb is. Dolgozott, megfizették érte. Ha annyira túlcsordult volna benne a zsenialitás és a kreativitás, akkor szólóban kellett volna látnunk valami fenomenálisat, de tényleg ne haragudjatok a véleményért, nekem a szóló tevékenykedése iszonyú harmatos. Elsősorban kevés, másodsorban koncepció nélküli, semmi felépítés, ív. Valóban olyan sokat dolgozott régen? Akkor ezen meg miért nem? Hová tűnt a pótolhatatlan? Itt aztán tehette, amit akart, de ha valamibe, hát a Recoilba nem tett semmiféle, az ő feltételezett szintjéhez méltó mennyiségű és minőségű melót. Szóval nekem itt sem jön az alázatos munka hőse figura, sokkal inkább a meg nem értett zseni póz.

 

"És nem gondolom, h. Alan itt szent tehén lenne, egyszerűen csak tiszteljük és nagyra értkeljük azt, amivel hozzájárult a DM fent említett kultikus státuszba való emeléséhez."

Ami nem volt több, mint amit az egyéb tagok hozzátettek, csak más, az egész egy része. És ugyanezt a tiszteletet kevéssé szoktam itt látni azokkal szemben, akik az elmúlt 30 évben is kidolgozták a belüket az együttesért meg azért, hogy itt mi tudjunk jókat vitázni :)

 

Lehet sarkos, de ez is egy vélemény.

Előzmény: patee (301734)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 30 órája 0 0 301748

SOTU megjelenés évfordulója? :DDDD

Előzmény: We see you next time (301747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!