Lehet. De az is lehet hogy nem. Az említett nissannál egy méretet ad meg a gyártó és kész. És ha megvan adva mondjuk két méret egy autónál (pl. 195/65R15 és 205/55R16), akkor hiába váltóméret a 225/45R17 nem lehet az autón ha nincs a tipusbizonyítványban.
Arról nem is beszélve, hogy elő szokott fordulni, hogy az engedélyezett méretek nem váltóméretei egymásnak. De ez van homologizálva ettől eltérni nem legális.
Nincs ilyen, hogy váltóméret. (akármit is ír az internet) Az autónak van egy tipusbizonyítványa. Abban le van írva, hogy milyen gumi, felni méretek lehetnek felszerelve. Más - legálisan - nem lehet rajta. Csak egyedi engedélyezéssel.
Nekem a Fiat Scudon (Nagyobb, mint a Nissan Nv) gyárilag sem volt "C"-s gumi, meg utánba sem azt vettem. Nekem parasztvakításnak tünik, ha egyszer rajta van a súlyindex, nem mindegy, hogy kistgk, vagy egy dögnehéz személykocsi?
Ja, a Scudo valami 1400 kg önsúlyú volt, a Kia Sportage-m meg 1700 felett. Akkor mire kell a C-s abroncs?
Sziasztok. Vett az asszony egy Nissan Nv200 VAN autót, amire 175/70 R14C gumi kell - hogy miért azt nem tudom, amikor a megengedett legnagyobb össztömege az autónak 2000Kg, a Vmax 170Km/ó. Sajnos a C jelzésű gumiknáll az ilyen méretben elég szűk a választék, viszont a normál abroncsból van szép számmal... Az a kérdésem, ha normál vagy XL jelölésűt vesz rá az ember, akkor egy esetleges baleset esetén mit szól a bíró/rendőr/biztosító? 🧐