Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Ha bejön hogy ad meg az óraállást, mennyi tekert órás kocsi lesz ott is.
Megint megszoptam londont. Útlezárás itt útlezárás ott, erre nem kanyarodhatsz hoppá congesion charge... Eskü b+ ezt direkt csinálják. Elmúlt 3 alkalommal mindig másfelé megyek és mindig bemegyek...
Igen, pont erről beszélek. Megadsz egy max limitet és az előtted lévő diktálja a tempót. Persze, hogy automata váltó, nem is hiszem, hogy van manuálishoz. Automata váltóhoz meg sztem kb már alap, legalábbis az utóbbi pár, amit vezettem, már mind tudta.
Akkor, ha van benne GPS és tudja a sebesség limiteket, és vanna benne radar és igazodik az előttem haladóhoz, akkor kitűnő. Mert amúgy itt mifelénk gyakorlatilag pár mérföldenként (de van hogy pár száz méterenként) változik a sebességhatár, ráadaásul commuting time-kor a sebességhatár amúgy is egy elvi dolog mert a forgalom miatt elvétve lehet elérni rövid időre a megengedett határt... Meg ugye ehhez dukálna az automata váltó is...
Ez azert nem csak a Swift-ek gyerekbetegsege, nekunk igy volt Clionk 1 hetig, pedig nekem csak 44-es lábam van, de egyszerre nyomtam a gázt és féket, valamit a kuplungot és a féket.
Igy aztan mennie kellett, pedig kulonben jó kis auto lett volna.
De érdekes, hogy az i10-zel nem volt ilyen problemam, se a Csorikevel (WagonR+ aka Opel Agila)
Egyszer vezettem egy Swiftet. A 200 centimmel még úgyahogy kényelmesen elfértem, viszont a pedálok nagyon közel vannak egymáshoz. Hasoló méretű lábam van és többször előfordult, hogy gázt akartam nyomni, és fék lett belőle. Ezt soha semelyik másik kocsinál nem tapasztaltam, pedig vezettem már párat. Szval szerintem a Suzuki a hibás.
Végül nem kellett beszélni, csak kamerázni (újságíró voltam). A film egy hidegháborús dráma, Ryan Reynolds a főszereplő. Le volt zárva 2 napig a Hősök tere, s volt ott vagy 30 katonai járgány, a legdurvább a nagy Maz volt, legalább 20m hosszú, nagy interkontinentális rakétával.
(De ha nem állítható akkor is csinálhatnák fordítva. Nekem személy szerint az jönne be, hogy ha rárengedem a lábfejem a gázra de nem nyomom, akkor nem nyomódna be egyáltalán, hanem alapjáraton maradna, és ha ténylegesen nyomnám lefelé, akkor kapna több gázt. De nem, itt az van, ha ráengedem (anélkül hogy szivacsot tennék a pedál alá) a lábfejemet a gázra, akkor minden nyomás nélkül is úgy benyomódik hogy 78-80mph-t megy az autó (kipróbáltam egyszer, ez volt a leggyorsabb amennyivel mentem vele, csak a próba kedvéért :-)) és ha ennél lassabban akarok menni akkor izomból kell tartanom a lábfejemet a gázpedál felett hogy ne nyomódjon le túlságosan. Ez szerintem holt marhaság. Az ember lábfej lenyomó izmai nagyon erősek, hiszen így járunk, így futunk stb, hogy a lábfejünk első részét lenyomjuk a talaj felé, megemelve a teljes 50-100 kiló tesstömegünket. Ugyanakkor a lábfej emelő izmok sokkal gyengébbek, hiszen ott nem kell tesstömeget elmelni, csak a lábfej saját tömegét kell mozgatni. Szóval az sokkal kevesebb munkára van kitalálva. És pláne nem arra, hogy statikus módon félórát, órát, vagy akár órákat tartsa az ember a lábfejét visszafeszítve. Nekem azóta van a szivacs a pedál alatt megoldás, mióta egyszer egy 200 mérföldes út végére úgy begörcsöltek és megfájdultak a jobb lábfej emelő izmaim a lábszáramban, hogy egy hétig alig tudtam járni, és utána még hetekig éreztem... Persze lehet mondani hogy mert 47-es csülkeim vannak, de indiai kollegina a 45 kilójával és majdnem-gyerek méretű lábaival ugyanezt mondta, hogy túl könnyű a gázpedál. (Amúgy meg ne csodálkozzunk hogy mindenki gyorshajt ha nincs normális pedál ellenállás...))
(Amúgy komolyan van. Annyi gadget-et meg bizbaszt tessznek manapság az autókba a gyártók, de valahogy Rolls Royce-on kivul egyedul az amerikaiaknak jutott eszebe az allithato gas pedal resistance, Chevrolet Suburban, Dodge Durango, Lincoln Navigator, Ford Explorer, ezekben van tudtommal - pedig ez tenyleg hasznos dolog szerintem.)
Ja tényleg, a benzin változás... Igazad van, az lehet. Mióta E10 van minden alkalommal mikor 99-es E5-t tankolok meglepődök hogy mennyivel jobban megy. Gondolom ez a fogyasztásra is hathat. Gumik voltak cserélve párszor. Plusz forgalom, nem tudom, talán mintha nőne lassan ez is, bár erre nincs igazából jó mérés, commuting bármi lehetett 30 és 60 perc között irányonként 2017-ben is meg lehet bármi ugyannyi most is...
(Mellesleg tudom azt is hogy 5104 litert tankoltam bele eddig ami £6553-ba fájt eddig... 😮 Míg ha elektromos autónk lenne akkor ez kozel 0 lenne, a céges ingyen töltés miatt. Megint a gazdagabbak jártak jól, akik mindjárt az elején elektromos autóra váltottak.)
Cam, kérdés hozzád - nem garas foghoz verése esete, csak egyszerűen érdekel a kérdés. Szóval, normális az, hogy egy autó ugyanaz által, ugyanúgy, ugyanolyan körülmények között, ugyanazon az útvonalon vezetve egyre többet fogyasszon az évek múltával? Ha igen, akkor miért, mi romlik/kopik/használódik el ami a többletfogyasztást okozza?
Úgy jött elő, hogy ugye 10 éve ugyanott dolgozok, ugyanott lakok (a költözés 5+ éve kb. +250 métert tesz hozzá a commuting távomhoz, az elhanyagolható a 21 miles távolságnál), és megszokásból írogatom a fogyasztásokat teletankolásnál (mindig tele tankolok), i.e. megetett táv, tankolt liter, fogyasztás ebből számítva. Most jött egy ötlet és csináltattam Google Sheets-el egy chart-ot ebből és dobtam rá egy lineáris trendvonalat. Az eredmény alább, mióta 2017 elején 3,3 évesen megvettük felmet a fogyasztás átlag 5,2-ről átlag 5,8-ra 7,5 év és 59000 megtett mérföld alatt (most 80500 miles van benne, vételkor 21500 volt):
(Érdeksség: Ugye mondtam hogy 90%-ban munkába járok vele. Érdekes a tankolási gyakoriság, sokkal sűrűbb 2020 elejéig amíg heti 5x kellett commutingolnom, aztán 2021 nyaráig alig tankoltam mert akkor volt ugye a home office, aztán azóta sűrűbb de nem annyira mint 2020 előtt, most ugye heti 3x kell bemennem. Jól mutatja, hogy a legjobb CO2 footprint csökkentés az, ha akinek nem kell fizikailag valahol lennie a munka végzéséhez, az dolgozzon ott ahol amúgy is van (pl. otthon :-))
Forintban akarod nekik utalni ugy, hogy UK-ben konvertalodjon??? Az nagyon, ismetlem, nagyon rossz arfolyamon fog megtortenni! Hacsak a bankrendszer nem valtozott gyokeresen az elmult 10 evben.