Keresés

Részletes keresés

Versity Creative Commons License 3 órája 0 0 18176

...otthonról...

Előzmény: Versity (18175)
Versity Creative Commons License 3 órája 0 0 18175

🙂persze igazad van,de ebből nem az "állandó harcot" akartam kihozni...ahogy írod,ez a magyar jelen. Igazából mindegy is,csak úgy végigfutott rajtam ez a gondolat,és igen,más szemszögből nézem most..,és rohadtul nem vagyok nyugodt,mikor egyedül távozik el othonról a motorral🫣,dehát ez van,ez az élet rendje! Tetszik neki egyenlőre,aztán majd megedződik,és tudja majd már a saját útját járni....viszont addig is kurva jó érzés "fogni a kezét"!

Előzmény: Főnix 500 (18174)
Főnix 500 Creative Commons License 4 órája 0 0 18174

 

Mi az életbiztosítás?

Motorozás maga? Avagy kicsivel vagy nagy?

Kerékpár vagy autó?

Egyik sem..

Sőt maga a közlekedés, sőt az Élet sem.

Élni mindig is veszélyes volt, de..

Előbb útóbb Mindenki meghal...

 

Avagy Burt Monroe szerint:

 

A leggyorsabb Indián...részlet (5 perc....) (youtube.com)

 

 

Persze, mert magad már megszoktad a veszélyt,

-De most van Kit féltened…

Ez is ilyen téma.

Ugyanaz végül is, csak más szemszögből.

 

 

Állandó harc?

 

Attól függ hol mentek.

Moped, se kismotor sem (valljuk be) Pályára,

sem elsőrendű országútra való.

Mint ahogy a legtöbb kerékpár se a minden napra van,

avagy ha tudsz olyan kis utakat ahol zéró a forgalom,

vagy full védett kerékpárút,

vagy zéró forgalmú mellékút.

 

 

De nem olyan utakon,

 ahol 5-10 méterenként letolnak, vagy elütni akarnak.

Se kerékpár, se moped, sem kismotor, sem lassú chopper..

Ezt is sokan tagadják, még azok is(!!!)

 akik csak max hétvégén kerülő, menekülő utakon kerékpároznak…

De igazán nem mennek olyan utakon,

ahol Veszélyes, még akkor se ha felfestett útszéli kerékpárút van,

„mert veszélyes.. Persze, nem arra megyek”

Ez kb. ugyan az, hogy kismotorral felmész pályára,

mert lehet, de ott szinte letolják az embert 80-90 km/h val,

max 100 km/h... Ez ilyen téma.

Mindig az a fontos, merre mentek, s mivel.

Erre jön az erőltetett szakzsargon: forgalom ritmusa,

van kevés rész igazság, de könnyen elvihető.

Mert mindig van, aki gyorsabb a másiknál,

s az hogy menekül az ember a másik előtt,

az is ugyanolyan balesetveszély, avagy nagyobb, mintha előznének.

 

 

Legutóbbi tapasztalat amikor 55-ösön lassan mentünk Mecsekbe,

s volt velünk egy moped is, visszaakart fordulni,

s inkább jött volna egy nagyobb motorral.

Mélykútnál, mikor említettem, hogy kevesebb,

mint 10 km után már nem 55-ös nagy forgalmú,

s nem kamionok között haladunk majd,

hanem nulla forgalmú úton.. maradt.

 

S láttam Tataháza után már élvezte a táj,

s a kis út forgalommentességét...

Majd Mecsekben is a kis utakat.

Mindannyian.

Ez tehát ilyen bicikli.

Nektek szimplán csak a kisutak

jöjjenek szóba, mellék utak..

S idővel majd ha Akar,

lesz nagyobb, vagy terepmotor, avagy bármi..

 

Annak meg semmi értelme, hogy adok-kapok: megelőződ,

Ő visszaelőz, majd lelassít, mert észre sem veszi,

hogy mikor utánad ment 1,2-1,3* volt gyorsabb..

Mert beelőz, s belassul sokszor a te sebességedhez

képest már csak 80%-ában megy előtted.

 

Számokkal:

mikor mögötted van, azon van, hogy meg előzzön,

pedig Te is 90 km/h-val haladsz országúton.

Ő 110-130 km/h megy, majd beelőz, elmegy,

majd szűk 10 km-en belül utoléred, mert alig megy 80 km/h körülivel.

S most te előznéd meg, de ekkor gyorsít, mert „jajaj, ne már..”

Ergo, a lassú kétkerekezés kis utakra, mellékutakra, kis forgalomra

s biztonságos helyekre(kerékpárút, elkerített) való.

Ez egy ilyen bicikli, szó szerint.

 

Hiszen Te is a nagy forgalom és minden napra vetted a 300-ast..

Nem? ;) :)

 

Arról meg hogy milyen a "forgalomritmusa"

meg a "vezetési kényszer", arról elég saját Hazánk "kis flusztráltságát"

nézni, olyan a "közlekedési morál" is.

Azaz nevezhetjük bárhogy, egy s ua. ..

Előzmény: Versity (18173)
Versity Creative Commons License 8 órája 0 0 18173

Ismét tekeregtünk egy jót a Gerecsében,és a végén a Pilisben kötöttünk ki😀! Ez a kép a Dobogókőre felvezető uton készült. Azért nem egyszerű a kismotoros élete...nem egy életbiztosítás...A sok hülye autós,meg a rengeteg idióta motoros...Néhányan életveszélyesen közlekednek. Szörnyű ezt így végignézni a gyerek háta mögött menve. Mikor egyedül motorozok,akkor ez annyira nem tűnik fel,mert hiszen munkámra való tekintettel már annyi mindent láttam,tapasztaltam,hogy már meg sem lepődök,szinte közönyössé váltam a közlekedési morál helyzetén. Viszont így,hogy látom magam előtt a fiam közlekedni,így tűnik fel igazán,hogy mennyire is kiszolgáltatott egy kismotoros. Így egy kicsit megérintett ez a rálátás módja a közlekedésnek.  A türelmetlen autósok..persze valahol megértem azt az oldalt is,de akkor az a módja,hogy már szinte tol a lökhárítóval?...vagy a kanyarból szembe közöli a záróvonalat,mert mondjuk keménynek érzi magát?.vagy az idióta motoros szembe...nyélennnél is gyorsabban...szó szerint fekszik a kanyarba...baszki,...a Rossi sehol sincs hozzájuk...de ugye a fizikát megbaszni ők sem tudják,vagy a csaj,a felmálházott túraendúróval...gondolom,hogy csaj volt,mert rózsaszínű mintás ruhája volt(vagy egy meleg gender),aki még a kanyar előtt ránkelőzött,majd a gyereket hangyányira leszorítva alíg bírta bevenni a kanyart....Azért mondjuk szerencsére nem ez volt a nagy átlag. Hazafelé például a héregi szerpenti előtt utolért minket egy személyautós csapat,és egészen Tarjánig szépen követtek minket,nem próbáltak életveszélyes manőverrel elénk kerülni,hogy mondjuk öttel gyorsabban menjenek. Bár ott a fiam is csapta neki rendesen😄,úgy a lehetőségekhez képest! Úgyhogy levonva tanulságot,jó ez a kismotorozás,de ez állandó harc lesz még 2 évig a közlekedő káros "elemekkel" szemben🤣! Nemsokára egy egy ismét tartalmas útra készülünk. Tetszik neki ez a "túrásabb" kerülés. Igazából nekem is jólesik. Legalább a Versity is kimozdul egy picit a mókuskerékből. 

Versity Creative Commons License 9 órája 0 1 18172

Én és a fiam😉!

Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 18171

"Egyszerűen a mechanika és a nők

nem kompatibilisek egymással.... ;-)"

Ja- ja.. Tapasztalom Én is...

Főleg mióta, van yaris a feneke alatt..

Hatványozottan azóta, főleg!!!

Előzmény: motorbubus (18168)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 18170

 

Erről beszéltél:

 

"Akkor inkább CBF125.

Kis kerék nagy hátrány, de"

Az a régi modell 17", 

Az új 18".

 

Ebben szegmensben sok van...

Honda: monkey, dax... még.

Brixtonnak crossfire xs.

Bennelli TNT...

Sok "kis élmény motor" van,

vagy "városi kanyarvadász .."

12" kerék mind.

 

Előzmény: abes (18169)
abes Creative Commons License 2024.05.24 0 0 18169

12" Gromhoz képest bármi nagy. :-D

Előzmény: Főnix 500 (18166)
motorbubus Creative Commons License 2024.05.24 0 2 18168

Itt nem a Ducatival volt a probléma.... :-)  És ami volt, az sem műszaki vagy minőségbeli.... inkább a felhasználói oldalon jelentkeztek a bajok... :-)

 

Az új tulaj imádja, pár napon belül már többszáz km-t motorozott vele, bármiféle probléma nélkül.  Egyszerűen a mechanika és a nők nem kompatibilisek egymással.... ;-)

Előzmény: Főnix 500 (18167)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 18167

Azért meg bejáratva sincs.

Ducati? 

Azt hittem, jobb minőségű.

Ktm Duke 390 M0 ingázni jó.

Pályára is. 

Nekem már sok volna,

a nem létező motoros stílusomra.

😉😄😁

Előzmény: motorbubus (18165)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 18166

Azért a régiek se kiskerekűek...

Viszont az új cb125f ek 18".

A motron x nord 17"....

Előzmény: abes (18164)
motorbubus Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18165

Bizony 390-es.... :-) 

Sikerült rábeszélnem az asszonyt, hogy az öreg Ducati-t cserélje valami fiatalabbra. Persze volt előzménye is a dolognak. A Ducati idén már 24+ éves volt, karburátoros... 70.000+ km-el...

Minden tavasszal volt vele valami macera, ezért az asszony már alig merte hasznáni, mert tartott tőle, hogy lerobban vele... 

 

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a kezdeti macera után, a Ducati általában végigcsinálta a szezont probléma nélkül. Lényeg a lényeg, hogy sikerült meggyőznöm...

Ilyen KTM (az újabb) már volt egyszer nálunk kölcsönben, kipróbálásra. Akkor is tetszett neki, de még eléggé drágák voltak.

 

Beígértem neki, hogy ha választ az öreg Ducati helyett valami jóval fiatalabb gépet, akkor beszállok én is.... mert ha a városba kellett menni, akkor én is szívesebben ültem a kisebb gépre.

 

A Ducati két nap alatt elkelt...

 

Elkezdtük nézegeti a Duke-okat...először a 200-as példányokat. Leharcolt példányokat találtunk, jó  drágán. Meg az tényleg csak ideig-óráig felelt volna meg az elvárásoknak (M0-ás, néha autópálya is...)

Szóval inkább áttértünk a 390-esekre. Néhányat megnéztünk, aztán az ismeretségi körben bukant fel a képen látható példány. 

 

Örök igazság, hogy ami valakinek szerencsétlenség...az másnak szerencse. Ezt a példányt egy hölgy vásárolta, a férjével együtt.... a férj egy 790-est vett. Sajnos egy-két évvel később kiderült, hogy a férj beteg.... ezért mindketten lerakták a motort. Most a férj motorja is eladó.... alig ~6000km-el.

Mi pedig kedvező áron elhoztuk a 390-est.... 1820km-el.... 

Előzmény: Főnix 500 (18157)
abes Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18164

Akkor inkább CBF125.
Kis kerék nagy hátrány, de így biztos nagyobb volt a móka.

Előzmény: Munthe (18163)
Munthe Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18163

125 köbcentis motorral világkörüli út.

 

https://www.youtube.com/watch?v=HUowyLRV5Gs

Munthe Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18162

Továbbra is az YBR marad, de természetesen az X Nord nagyon tetszik. :))

Előzmény: Főnix 500 (18154)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18161

Ezt mindig is mondtam, hangoztattam..

Tapasztalatból.

Előzmény: Versity (18160)
Versity Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18160

Így van,teljesen jól eggyütt tudtunk haladni,ahogy már írtam,egyedül se mentem volna sokkal gyorsabban,sőtt...

Előzmény: Főnix 500 (18152)
Versity Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18159

Lehet,hogy nem csak a nyála....🤔...🤣🤣🤣!

Előzmény: Munthe (18149)
Versity Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18158

Helló!

Előzmény: motorbubus (18148)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18157

Viszont most néztem meg nagyban, jobban..

Te, ez 390-es..

DDD

Ok, -első széria, de azért 40 ló feletti..

Megy a Veszödelöm.. DDD

Jó benéztem ..DDD

Előzmény: motorbubus (18148)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18156

Ja, a két motor adatlapja az lemaradt, 

ha összehasonlítod..

 

Habár döntöttél, igaz,

de amit Ígértem,

Itt van.

 

 

Motron X-Nord 125 - Motorkerékpár | Carimpex Motorcentrum -

 

 

Benelli TRK 251 - Motorkerékpár | Carimpex Motorcentrum - Ca

 

 

 

 

Ybr 125, nagyobb szívvel,

monokey oldaldobozzal,

a kis termeted, súlyoddal járható út.

 

New YAMAHA YBR 150 Factor Series 2021 (youtube.com)

 

Rodolfinho da Z- Testando YAMAHA YBR 150 FACTOR 2024 (youtube.com)

 

th (267×267) (bing.com)

 

 

Előzmény: Főnix 500 (18154)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18155

Bizony..

Ne csak Velem legyen tele az oldal.. :)

Előzmény: abes (18151)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18154

Nem.. 

DDD

Sőt, Ha hamarabb jött volna ki

az a Motron X Nord 125 alap,

lehet, hogy ma az lenne? ;) :)

 

Ja, amit Ígértem tegnap:

Hasonlítási alapok, videók:

Motron Xnord és TRK 251..

(Szerintem Neked

az utóbbi volna a tuti)

 

Motron X-Nord 125 2021 🏍 Prueba / Test / Review | Caballero Motorista - YouTube

 

Motron xnord125 Pruebo este modelo nuevo ES MEJOR QUE LA MACBOR XR1???????? (youtube.com)

 

Motron X-Nord 125 centromotolodi (youtube.com)

 

Essai Motron X-Nord - Le meilleur trail 125 cm3 (youtube.com)

 

Prueba Motron X-Nord 125 | Test Review en Español | Opiniones (youtube.com)

 

MOTRON X-Nord 125 motorral, 10.000km-es Török túramotorozás 20 nap alatt. (youtube.com)

 

Prueba a fondo - Motron X Nord 125 (youtube.com)

 

MOTRON X-NORD 125 (youtube.com)

 

Motron X-Nord 125: Adventure para carta A1 | Ensaio (youtube.com)

 

Grátisz a Váltáshoz..

Kis Vespa a hegyekben..

 

Sfida Vespa PX contro BMW GS sul Passo della Mendola (youtube.com)

 

BMW GS incazzato vs Vespa PX salita dello Stelvio (youtube.com)

 

 

Benelli TRK 251 teszt - Onroad.hu (youtube.com)

 

TEST DRIVE BENELLI TRK 251 (youtube.com)

 

Test Ride: Benelli TRK 251 | Motoblog.com (youtube.com)

 

Benelli TRK 251 Motorcycle (2023) Exterior and Interior (youtube.com)

 

 

De a legjobb tuning a +cm3 tunnig,

rosszul mondtam 140 cm3 lett, nem 150.

De kutya se mondta meg.

Viszont sokat dobott a kis Ybr 125-ön.

Neki. Tény.

Szűk+3 ló, s kb 11-12 Nm.

Fogyasztásban +3 dl.

Ha jól emlékszem.

S van hozzá széria szerelés,

Persze, nem Eus részben.

150, 175 cm3, de a nagyobb azért ordít.

A főtengely kérdés.

Többre nem emlékszem.

jó 10, 15, majd 20 éve volt.

A Srác meg már nem is tudom hol él.

(Nem Magyarhon)

 

 

 

 

Előzmény: Munthe (18149)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 18153

Jó kép.

Első szériás kis Duke.

Akkoriban nem jött be.

(Igaz, most sem az első széria.)

Viszont Ha Neked jó,

Akkor ne foglalkozz Senkivel.

Más nem tudhatja.

Lényeg:

Gratula.

 

Hm.

Lassan itt csak egy Ybr 125 van,

meg annak az Őse, egy SR 125.

Tehát.. Vegyes a csapat.

De mind Kismotoros.. ;) :)

Előzmény: motorbubus (18148)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 18152

Nagyon Jó ilyet olvasni..

Én az ilyen túrákról még csak Álmodozom,

majd ha időben, családban utolérlek...

Mondtam sokszor, hogy ezek a

modern kis mopedek többek, sokkal,

 

mint a réges-régen értelmezett mopedek.

A nem rég ejtett Orfű kanyargáson

is volt egy keeway tx 50 testben egy Rieju

Amd6-os blokk. Szépen Végig jött

egy felnőtttel, +néhány napi holmival.

Hegyekben bő 50, síkon bő 70km/h.

Jó kis túra volt.

Igaz, ez az "öszvérmoped"

Nagy testű,nagy tankkal,

"supermotor" kialakítású...

De már sok helyi kanyargáson volt,

s ez volt a nagy köre.

Ezzel egyértelműen kifejeztem,

hogy bizony, alkalmas nagyobb

helyekre is elmenni Am5 vagy

6-os blokkos gépekkel..

Pár kép a motorról, méretben,

s egy kép Orfűn, éjjel..

 

Előzmény: Versity (18144)
abes Creative Commons License 2024.05.23 0 2 18151

Szia.
Jó hogy hozzá is szólsz.

Jó kis masina.

Előzmény: motorbubus (18148)
Munthe Creative Commons License 2024.05.22 0 0 18150

Nekem O lábam van. Lassan összejön az ABC.

Előzmény: Versity (18146)
Munthe Creative Commons License 2024.05.22 0 1 18149

Ettől a képtől Főnixnek elcsöppen a nyála. 😄

Előzmény: motorbubus (18148)
motorbubus Creative Commons License 2024.05.22 0 2 18148

Üdv mindenkinek! :-)  Néha azért még benézek ide is... 

Gondoltam hozok egy képet is... bár csak áttételesen csatlakozik a témához...

Versity Creative Commons License 2024.05.22 0 1 18147

🙂 Oda és visszaúton a nagyobbik lányom ült mögöttem,a felvidéki körön meg a feleségem! Úgyhogy ki volt használva a robogóm is.

Előzmény: Munthe (18145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!